Skocz do zawartości

xj900, Dziwne odgłosy w momencie niskich obrotów+obciążenie????


haryb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wy się Haryb nie denerwujcie :buttrock: To o czym piszesz, w warunkach jakie opisałeś, występuje także w mojej iksjocie, z tą różnicą, że ja celowo potraktowałem swoja maszynę w opisany przez Ciebie sposób. A jest to nic innego jak przeciążanie maszyny skutkujące spalaniem stukowym. Maszyne masz sprawną, dla świętego spokoju poddaj ją regulacjom przed sezonej i jest git. Po prostu, zbyt niskie obroty przy zbyt dużym obciązeniu (za wysoki bieg), spowodują spalanie stukowe przy dalszym zwiększaniu obciązenia (gwałtowne dodanie gazu).

Silnik bez czujnika spalania stukowego, nie obroni się przed tym zjawiskiem. A skoro iksjota jest gaźnikowa, to próżno szukać u niej czujnika stuków. To jest elastyczny silnik, lecz nie lubiący gwałtownego przyspieszania z dołu pod dużym obciążeniem (wysoki bieg). Wsio spakojna.

Pozdrawiam. Tomek.

 

 

P.S. Z całym szacunkiem, ale nie wytrzymałem:

(...) jak był za wysoki bieg i dałem ostro gazu to słychać klekotanie silnika a dokładniej zaworów ,(...)

Czy Ty chłopie poważny jesteś? Jakich zaworów?

Luzy się na chwilę powiększyły? :icon_biggrin:

To jest spalanie stukowe, o którym Avalon i Galar wyżej pisali.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy się Haryb nie denerwujcie :icon_biggrin: To o czym piszesz, w warunkach jakie opisałeś, występuje także w mojej iksjocie, z tą różnicą, że ja celowo potraktowałem swoja maszynę w opisany przez Ciebie sposób. A jest to nic innego jak przeciążanie maszyny skutkujące spalaniem stukowym. Maszyne masz sprawną,

 

No to mnie troszke uspokoiłem Tomek - Z natury jestem taki ze w moto musi mi wszystko chodzic cichutko i perfekt:) i zazwyczaj kupe kasy wkładam w sprzet by to uzyskac pozneij sprzedaje klient sie cieszy ze taka maszynke a ja kupuje nastepny sprzed pzry ktorym jest zawse cso do grzebania:)

 

Regulacje gazników zrobie na 100% z synchornizacjami takze żeby miec już wszystkoaldnei na sezon pzrygotowane i dam znać czy po tych regulacjach sie poprawiło + jak bede w serwisie w bydzie to zapytam niech posłuchaja i wypowiedza sie co oni jako "fachowcy" o tym sadza.

 

 

pzodro

haryb

Edytowane przez haryb

www.haryb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Silnik nie ma jakegos wielgachnego kola zamachowego i generalnie pracuje bardziej impulsowo niz płynnie. Jak zdusisz go i chcesz ruszyć to obstawiam, że słyszysz tłumiki drgań skrętnych na sprzęgle, które dochodzą do końca zakresu ruchu :) Częsta przypadłosć. Tez słyszę i czuję dziwne efekty gdy mam za wysoki bieg wzgledem predkosci, albo przy niezbyt udanym ruszaniu. Z reszta daleko szukać te same efekty masz w kazdym samochodzie z manualem tylko ze silnik jest gumowych łapach.

Edytowane przez maroFX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...