rzemol Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Mam pytanie dotyczące wyboru przednich gmoli do moto typu cruiser. Na rynku oferta jest bardzo szeroka. Są do wyboru gmole jednoczęściowe oraz dwuczęściowe. Czy można powiedzieć, że któreś z nich są bardziej wytrzymałe, czy jeszcze inne względy przemawiają za wyborem, któregoś z nich (pomijam względy estetyczne czy praktyczne - jak położysz moto na jedną stronę do wymiany będzie tylko jedna część).Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Już kiedyś pisałem, ale co tam, mogę jeszcze raz ...Lepsze są jednoczęściowe,Dwuczęściowe, zwłaszcza te gorzej wykonane podczas szlifu składają się jak skrzydełka motyla i demoluję silnik.Ale ... jednoczęściowe mogą wyłamać ramę ...Oczywiście dzieje się toto nie przy lekkim szlifie tylko przy takim bardziej solidnym, połączonym ze spotkaniem z krawężnikiem czy czymś podobnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Ja sie podłacze to postu z małym pytaniem:Czy ktoś dysponuje jakimis dokąłdnymi fotkami , rycinami z wymiarowaniem gmoli do Yamaha Diversion 900 ? planuje sam zrobic gmowe no i przydały bysie jakie foty dokladnie z podanymi wymiarami . p.s. z jakie grubej rurki najlepiej wykonac takie gmole? i jaka grubość ścianki rury powinna byc? pozdroharyb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_pl Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Wejdź na tę stronę: http://www.motoakcesoria.go.pl/. Polecam dlatego, że w virażce, którą jeździłem poprzednio miałem w tej firmie robione gmole, lightbar, wydech i kierownicę, wszystko wg mojego życzenia i sugestii. Bardzo solidnie wykonane z polerowanej nierdzewki czy kwasówki ;) Obecna moja Dragstarka ma takie małe oryginalne gmole od Yamahy, ale one mi nie leżą i dlatego będę u nich robił po sezonie całe nowe "ubranko" :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekcb500 Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 (edytowane) Podelączę sie do tematu :buttrock: Miałem niewielką przygode na swoim moto ,sprawa wygląda tak poszedl sie pasc gmol z prawej strony ,musze go jakoś dorobic ,albo kupić tylko prawy ,ale to jest raczej nie morzliwe ,fotka jeszcze dobrego http://www.bikepics.com/pictures/617776/ Pomóżcie panowie co w tej kwestii :icon_mrgreen: Pozdrawiam Edytowane 30 Czerwca 2006 przez Darekcb500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_pl Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Podelączę sie do tematu :buttrock: Miałem niewielką przygode na swoim moto ,sprawa wygląda tak poszedl sie pasc gmol z prawej strony ,musze go jakoś dorobic ,albo kupić tylko prawy ,ale to jest raczej nie morzliwe ,fotka jeszcze dobrego http://www.bikepics.com/pictures/617776/ Pomóżcie panowie co w tej kwestii :icon_mrgreen: Pozdrawiam Z takim maleństwem (mam na myśli gmol), to poradzi sobie chyba poczatkujący hydraulik i jego gietarka do rur. Potem chromowanie, a zaoszczędzisz sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekcb500 Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Z takim maleństwem (mam na myśli gmol), to poradzi sobie chyba poczatkujący hydraulik i jego gietarka do rur. Potem chromowanie, a zaoszczędzisz sporo. No chcilałbym żeby bylo tak jak mowisz :icon_mrgreen: Fakt ze jest to maleństwo ,ale ta rułeczka na srodku sie zweza i znowu na końcu wraca do swojego poprzedniego kształtu ,fakt ze mam drugo gmol w prawie idealnym stanie .Znacie morze jakies warsztaty firmy które mogą dorobic taki gmol (mocowania z niego mogę naproscić ,i pozostaje tylko zrobienie rury ) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600bandytowmnienosi Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Pytanie wrzuciłem już na stronie Banditów, ale nikt nie odpowiada, to szukam dalej odpowiedzi: Słuchajcie... mam ważne pytanie w sprawie gmoli.Ważne jest, żeby były mocowane w 3 punktach, czy wystarczy w 2? Nie będę kupować żadnych za 400 ani za 250 PLN, tylko kupuję rurkę 3/4 cala bez szwu w hurtowni wyrobów stalowych za niecałe 10 zł za metr... W sieci można znaleźć dużo fotek Bandytów z gmolami, więc zrobiłem se formę na wzór tych z sieci jak to należy wygiąć. Na warsztacie w pracy koleś mi to elegancko powygina i pospawa za browara (...a niech nawet będzie za szesciopak). Pomaluje se je albo i pochromuje i mam eleganckie gmole za grosze... Już się przymierzałem do takich mocowanych w 2 punktach, a kilka osób mi powiedziało, że na 2 nie warto, bo jak sie maszyna wyłoży, to gmol sie zegnie i wbije w karter, i jak już to lepiej takie potrójne - mocowane w 3 miejscach. Wtedy nic takiego sie nie stanie. Co Wy na to?Ma ktoś doświadczenia z gmolami? Ma ktoś mocowane w 2 miejscach i się nie zawiódł?Mi szczerze mówiąc bardziej się podobają wizualnie takie prostsze - na 2 mocowania. Na 3 mocowania to już nadmiar złomu pod nogami, ale jeśli gmole na 2 mocowania mijają się z celem to trudno... zrobie na 3.Czekam na wszelkie doświadczenia w temacie gmoli.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilwizard Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Nie będę kupować żadnych za 400 ani za 250 PLN, tylko kupuję rurkę 3/4 cala bez szwu w hurtowni wyrobów stalowych za niecałe 10 zł za metr... W sieci można znaleźć dużo fotek Bandytów z gmolami, więc zrobiłem se formę na wzór tych z sieci jak to należy wygiąć. Na warsztacie w pracy koleś mi to elegancko powygina i pospawa za browara (...a niech nawet będzie za szesciopak). Pomaluje se je albo i pochromuje i mam eleganckie gmole za grosze... No kolego wszystko się zgadza, ale musi ktoś mieć dobrą gientarkę żeby nie spłaszczyć rurki, potem tę stal musisz pożądnie na lustro wypolerować, a natępnienie nałożyć, miedz, nikiel chrom. Chyba że chcesz mieć padline a nie gmole?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600bandytowmnienosi Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 No kolego wszystko się zgadza, ale musi ktoś mieć dobrą gientarkę żeby nie spłaszczyć rurki, potem tę stal musisz pożądnie na lustro wypolerować, a natępnienie nałożyć, miedz, nikiel chrom. Chyba że chcesz mieć padline a nie gmole?? Z gięciem to wiem - koleś sypie do środka piasek, zatyka końce i gnie na ciepło. Z tym nie ma problemu...Z chromem to sie nie upieram, pewnie prościej będzie je na czarno zrobić.To jest mniejszy problem. Najważniejszym pytaniem w tej sprawie jest czy mocować koniecznie w 3 punktach czy wystaczy na 2?Pytanie rzuciłem w kilku miejscach na forum, bo chcę mieć opinie z kilku źródeł.Zdrówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilwizard Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 W kwesti 2 czy 3 to lepiej stosować zasadę, przezornego pan Bóg sprzeże, ale też zależy od tego w jakich punktach są te mocowania, widomo im więcej tym lepiej i żeby te punkty były jak najdalej oddalone wtedy rozkłada się siła zupełnie inaczej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepper Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Własnie tutaj chyba kwestia przenoszenia obciążeń wchodzi w grę. Im więcej punktów tym lepiej, oczywiście nie bez znaczenia jest, jak są wobec siebie usytuowane. A do Autora. Zbychu ma moim zdaniem rację. Jednoczęściowy gmol, będzie wytrzymalszy i bezpieczniejszy. I jak będzie odpowiednio zacnej rury to nie ma zbyt dużego prawdopodobieństwa, że przytuli się do sprzętu, być może razem z kończyną kierowcy. Chcący dorobić coś w tym temacie mogą spróbować w Kuźni Motocyklowej. Wiem, że tam robią na wzór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtXV Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 witam"koleś sypie do środka piasek, zatyka końce i gnie na ciepło" pamiętajcie piasek musi być suchy! pozdrawiam Art Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.