Skocz do zawartości

Aprilia pegaso 50 gubi zapłon


Kwiatek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moja aprilia pegaso 50 (silnik minarelli AM5) miala remont i maly tuning w zime. Nagrzebane ma: sporotwy modul zaplonowy, cylinder i tlok 80ccm i do tego wal i odpowiednia swieca i dysze zalecane przez producenta. Ale problem jest taki, ze przy okolo 5000 rpm nastepuje cos jakby odciecie zaplonu, silnik przerywa, nie wkreca sie wyzej, jak bylo 50 ccm dochodzil do 12 000 rpm. Dodam ze wydech jest kompletnie pusty(na 50 ccm bylo ok, a nawet lepiej niz na seryjny), ale gaznik nie ma zadnej regulacji skladu mieszanki, czy to moze byc przyczyna takiej pracy silnika? Moto stoi od miesiaca w Radomiu w serwisie Yamahy i nic ciekawego mi tam nie wykombinowali. Prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam

 

PS.aha i na starym module tez tak ma wiec to wyeliminowalem.

Edytowane przez Kwiatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:wink: Słuchaj wiesz co ja tak mialem w derbi i okazalo sie ze to byly popekane pierscienie oraz ze bral wode do cylindra z chlodnicy oraz wina zaplonu sprobpj uszczelnic cylinder zeby wody nie zasysal tłok i powino byc ok a jak nie to mozliwe ze źłe podlaczyles modol pamietaj na modole masz czerwony bialy zielony i kable ktore wychodza z zaplonu to tak czerwony do czerwonego bialy do bialego zielony do zielonego i odlacz kostke od swiatel i proboj bez niej ale najpierw zobacz w jakim stanie sa pierscienie i czy nie sa wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie gaźnik. Kłania sie wzbogacenie mieszanki do większego garka. Wkręć większą dyszę i zobacz co sie stanie.

Jeśli gwałtowne dodanie gazu "do dechy" powoduje tylko "BUUUU" :wink: to juz masz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie bo ja zakladalem cylinder 80 cm i dzialal mi na seryjnym gaźniku ale jak ty nie masz regulacji to porzycz od kogos inny gaźnik ja zreszta mam do sprzedania gaźnik phb14 z regulacja i krociec mam tez podegnij membrany troche moze one go dlawia lub zmniejsz swiece na zaplonie i przeczysc filtr powietrza odpal ja i wogole zdejmij oslonke filtra i zobacz co sie bedzie dziac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzialac dziala, ale jest mulowaty. Bez filtra jest ciut ciut lepiej. Czyli dostaje za malo powietrza, co potwierdzili tez mechanicy w radomiu w Yamasze, bo teraz tam stoi moto. Wiec chyba jednak nie ma bata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiec to mam 3 rozne(nowe i dedykowane do tego modelu kabel wysokiego napiecia i fajka sa nowe tez) i z kazda probowalem i z roznymi odstepami elektrod. Gaznik jest seryjny 14. na seryjnej dyszy to bardzo slabo, zreszta producent cylindra zaleca conajmniej zmiane dyszy o 10 rozmiarow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze naprawde zgubiles pierscienie ja pamietam ze zakladalem 2 pierscienie nowy tlok odpalilem ja smigala elegancko a pierscienie byly z lyzeczek to po 2 dniach nie bylo tam nic jak to rozebralem dlatego mi tak przerywal ale pobawi sie zaplonem mogl sie przestawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona od kiedy ja odpalilem to sie tak mulila, na poczatku myslalem ze moze dlatego ze sie musi dotrzec, ale zrobilem okolo 50 km + praca na biegu jalowym i nic sie nie zmienilo. Zaplon przyspieszalem, opoznialem i wkoncu ustawilem na fabrycznym ustawieniu. No juz mnie cholera bierze z tym sprzetem. Zostaje mi tylko gaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...