Chuck Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Witam. Posiadam APRILIE AF1 PRO SPORT z 88r. Wszystko bylo dobrze, jednak zaczelo sie kiedy chcialem go rano odpalic w garazu. (Dzien wczesniej normalnie nim jezdzilem i nie bylo zadnych problemow). Kopniak byl zablokowany, nie bylo wogole szansy ruszyc. Po kilku "ruchach" kopniakiem udalo sie 2 razy normalnie kopnac. Jednak zanim silnik zapalil kopniak znowu sie zablokowal. Zauwazylem, ze na pych takze nie da sie odpalic. Jezeli wcisniemy sprzeglo (niezaleznie czy na biegu czy na luzie) kopniak chodzi w dol i gore lecz nie "zaczepia" o nic co powodowaloby ruszenie silnikiem. Bez sprzegla kopniak dalej jest zablokowany. Prosze o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Wcześniej jeździłeś i nie było problemu? Przeważnie jak się zaciera to czuć. Musisz zdjąć głowice i cylinder i zobaczyć co jest grane. Jest też taki sposób na zatarte ogarki: odkręcasz świece i wlewasz troche oleju (takiego jak do dozownika/mięszanki) i wtedy kopiesz. Ale lepiej rozłożyć i sprawdzić co się stało bo wygląda to na zatarcie.To że na wciśnietym sprzęgle kopniak jest „luźny” jest normalnym objawem w wiekszości sprzętów. Wcześniej też tak było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etz250 Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Wcześniej jeździłeś i nie było problemu? Przeważnie jak się zaciera to czuć. Musisz zdjąć głowice i cylinder i zobaczyć co jest grane. Jest też taki sposób na zatarte ogarki: odkręcasz świece i wlewasz troche oleju (takiego jak do dozownika/mięszanki) i wtedy kopiesz. Ale lepiej rozłożyć i sprawdzić co się stało bo wygląda to na zatarcie.To że na wciśnietym sprzęgle kopniak jest „luźny” jest normalnym objawem w wiekszości sprzętów. Wcześniej też tak było?w sumie mysle ze to nie moze byc zatarcie jak jezdzil dzien wczesniej.. mozliwe ze lozysko miedzy walem a korbowodem sie rozsypalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Opublikowano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Wczesniej nie wiem czy tak bylo, bo nie mialem problemu to nawet nigdy sie nie zdazylo nigdy probowac na sprzegle kopac :wink: Dzieki za porady, jednak by zrobic to co mowicie trzeba wyjac silnik? Czy jest jakies dojscie bez wyjmowania? Do pokrywy glownej przylaczona jest tylko chlodnica wiec nie bylo by problemu. Z Wyjmowaniem calgo silnika to juz gorzej :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałek Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 ZRóNB TAK NAJPIERW ZDEJMIJ POKRYWE ZE STRONY PRąDNICY I PORUSZAJ PRąDNICA DO GóRY NA DOł DO SIEBIE I SPRAWDZ CZY MA LUZY JAK NIE TO POTEM ROZBIERZ KOLANKO I GAżNIK I PRZEZ OKNA SPRAWDż CZY TłOK JEST CAłY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boberson Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Mialem podobną sytuacje kiedyś w ogarku 8) Przychalem normalnie do domu, potem chce kopać a kopek ani drgnie . Okazalo sie ze wypadlo zabezpieczenie tłoka :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Miałem taką aprilke i miałem taką sytuację tylko w czasie jazdy moto stracjiło moc i pozniej zblokowało koło.Przyczyna było zatarte łożysko na korbowodzie ale te dolne w wale.Oddałem wał do regeneracji i jezdiła.Z jakiego miasta jesteś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartos_SzPaQ Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 ja simsonem jechalem i nagle zablokowalo mi sie kolo okazalo sie ze pierscien mi pekl i zablokowal wal, a minute wczesniej tez wszystko nyloo ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 (edytowane) hmm no ja kiedys miałem identyczne objawy jeszcze w swoim poprzednik KTM 2T ze były objawy jak wyżej wymienione czyli jak by sie zatarł. Jak sie okazało odkreciło sie "magneto" bo klina scieło i magneto przekrzywiło sie zatrzymało na dekl i zablokowało wał :) kto wie moze to podobna przyczyna :-) tyle ze mi wtedy dekiel rozwaliło :D :) Edytowane 22 Czerwca 2006 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuperCube Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 (edytowane) miałem kiedyś podobną sytuację w swojej ETZ: mianowicie poszły 2 tryby w skrzyni, odłamane fragmenty zablokowały całą reszŧę i tez nic się nie dało zrobić :) Edytowane 22 Czerwca 2006 przez SuperCube Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biker Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 ja tez tak kiedys mialme jezdzilem bylo ok zgasilem moto i potem jka przyszlo do odpalenia to na kopce stawalem i nic ani rusz na puch to samo ani rusz po rozebraniu cylindra okazalo sie ze pekl tlok i odlamek zablokowal te kola zamachowe te co s ana korbowodzie ale cylinder byl nie porysowany na szczesciepozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.