Skocz do zawartości

Wał? Tłok? ---> pomocy


Chuck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam APRILIE AF1 PRO SPORT z 88r. Wszystko bylo dobrze, jednak zaczelo sie kiedy chcialem go rano odpalic w garazu. (Dzien wczesniej normalnie nim jezdzilem i nie bylo zadnych problemow). Kopniak byl zablokowany, nie bylo wogole szansy ruszyc. Po kilku "ruchach" kopniakiem udalo sie 2 razy normalnie kopnac. Jednak zanim silnik zapalil kopniak znowu sie zablokowal. Zauwazylem, ze na pych takze nie da sie odpalic. Jezeli wcisniemy sprzeglo (niezaleznie czy na biegu czy na luzie) kopniak chodzi w dol i gore lecz nie "zaczepia" o nic co powodowaloby ruszenie silnikiem. Bez sprzegla kopniak dalej jest zablokowany. Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jeździłeś i nie było problemu? Przeważnie jak się zaciera to czuć. Musisz zdjąć głowice i cylinder i zobaczyć co jest grane. Jest też taki sposób na zatarte ogarki: odkręcasz świece i wlewasz troche oleju (takiego jak do dozownika/mięszanki) i wtedy kopiesz. Ale lepiej rozłożyć i sprawdzić co się stało bo wygląda to na zatarcie.

To że na wciśnietym sprzęgle kopniak jest „luźny” jest normalnym objawem w wiekszości sprzętów. Wcześniej też tak było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jeździłeś i nie było problemu? Przeważnie jak się zaciera to czuć. Musisz zdjąć głowice i cylinder i zobaczyć co jest grane. Jest też taki sposób na zatarte ogarki: odkręcasz świece i wlewasz troche oleju (takiego jak do dozownika/mięszanki) i wtedy kopiesz. Ale lepiej rozłożyć i sprawdzić co się stało bo wygląda to na zatarcie.

To że na wciśnietym sprzęgle kopniak jest „luźny” jest normalnym objawem w wiekszości sprzętów. Wcześniej też tak było?

w sumie mysle ze to nie moze byc zatarcie jak jezdzil dzien wczesniej.. mozliwe ze lozysko miedzy walem a korbowodem sie rozsypalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej nie wiem czy tak bylo, bo nie mialem problemu to nawet nigdy sie nie zdazylo nigdy probowac na sprzegle kopac :wink: Dzieki za porady, jednak by zrobic to co mowicie trzeba wyjac silnik? Czy jest jakies dojscie bez wyjmowania? Do pokrywy glownej przylaczona jest tylko chlodnica wiec nie bylo by problemu. Z Wyjmowaniem calgo silnika to juz gorzej :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no ja kiedys miałem identyczne objawy jeszcze w swoim poprzednik KTM 2T ze były objawy jak wyżej wymienione czyli jak by sie zatarł. Jak sie okazało odkreciło sie "magneto" bo klina scieło i magneto przekrzywiło sie zatrzymało na dekl i zablokowało wał :) kto wie moze to podobna przyczyna :-) tyle ze mi wtedy dekiel rozwaliło :D :)

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez tak kiedys mialme jezdzilem bylo ok zgasilem moto i potem jka przyszlo do odpalenia to na kopce stawalem i nic ani rusz na puch to samo ani rusz po rozebraniu cylindra okazalo sie ze pekl tlok i odlamek zablokowal te kola zamachowe te co s ana korbowodzie ale cylinder byl nie porysowany na szczescie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...