CiasnyBaniak Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Dokładnie o to chodzi. Wg cytowanego przez kolegę przepisu: ..." Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia)."...Jasno chyba z tego wynika że pomiar hałasu wykonywany jest przy określonej predkości obrotowej silnika, jak równiez w czasie jej zmniejszania do prędkości biegu jałowego. (czyzby chodziło o strzelanie z wydechów?) Kilka postów wyżej napisałem : ..."Pojedz na pierwsza lepsza stację kontroli pojzadów to diagnosta powie dokładnie jakie są warunki pomiaru. 0,5m od motocykla ale poza tym wazna jest wysokość umieszczenia sondy pomiarowej od jezdni, oraz okreslone obroty"... NIe jestem nadgorliwy ( jak to stwierdziłeś) tylko mam wrażenie ze piszesz rzeczy które są niezgodne z prawdą. Napisałeś ze pomiaru hałasu nie robi sie na biegu jałowym a wg przepisów diagnostycznych własnie pomiary odbywają sie na biegu jałowym przy obrotach 50% obrotów mocy maksymalnej.To ja źle czytam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Widze ze nadal nie rozumiesz... Mylisz pojęcia i cos za bardzo nie kumasz o co chodzi w tych przepisach. Cytowac umiesz ale z interpretacja masz kłopoty. ..."ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu JAŁOWEGO !!!! ".... Łopatologicznie moze - motocykl na luzie, obroty podkręcamy do okreslonej wartości 50% mocy max.po czym zmiejszamy je do predkości obrotowej biegu JAŁOWEGO czyli do wolnych obrotów. Tak trudno to zrozumieć? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Ale te 50% czy 75% mocy (czy też maksymalnej prędkości obrotowej) jest też na biegu jałowym. Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale bieg jaowy to właśnie jest potocznie "luz". Nie wyobrażam sobie pomiarów hałasu na biegu w ruchu. A na biegu na postoju z wciśniętym sprzęglem nie miałoby sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CiasnyBaniak Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Ale te 50% czy 75% mocy (czy też maksymalnej prędkości obrotowej) jest też na biegu jałowym. Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale bieg jaowy to właśnie jest potocznie "luz". Nie wyobrażam sobie pomiarów hałasu na biegu w ruchu. A na biegu na postoju z wciśniętym sprzęglem nie miałoby sensu. No dokładnieBieg jałowy to tzw. "luz"I to własnie na nim a nie " na biegu" jest robiony pomiar.A niepotrzebna dyskusja nie jest wynikiem innej interpretacji- bo jak sądze jest oczywista-Tobie - Avalon"- chodzi o "obroty jałowe" a napisałeś " Na pewno nie jest to bieg jałowy"Oczywiscie sie nie są to "obroty jałowe" bo te okreslają przepisy - te 50% mocy.....Ale bieg ja jałowy - bieg w sensie "luzu"Chyba już wszstko zostało powiedziane.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr MaGiK Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 (edytowane) Panowie nie wiem o co sie sprzeczacie , przeciez wiadomo ze zawsze teoria a praktyka to dwie rozne rzeczy :lalag: sam jezdze na pustych wydechach i wiem ze jesli trafisz na policjanta ktory jest spoko to nic ci nie zrobi ale jesli trafisz na policjanta ktory jest ........... to zabierze ci papierki za cokolwiek :) wiec moim zdaniem to czy za glosny wydech cos ci groz zalezy tylko od tego na jakiego policjanta trafisz :) a pomiar sie robi na polowie gazu i szybkim ujeciu gazu ;) dzis robilem przegląd ;) i nie mialem klopotu z pustym wydechem :D a sonda byla jakis kawalek za wylotem tlumika ale nie jestem wstanie powiedziec jaka to odleglosc ;) ale napewno nie przy samym wylocie Edytowane 1 Sierpnia 2006 przez Mr MaGiK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ggmarquez Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Ale to jest troche dziwne bo np wszelkiego rodzaju wydech tuningowe łamią wszelkie normy głośności. To jak policja ma mieć coś do tego, przecież ktos dał homologacje na ten wydech i spełnia on normy :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :lalag: . Więc można walczyć o swoje prawa z policjantem, albo w sądzie grockim :P No, ale właśnie to jest cały urok polskiego prawa :cool: ;) :P Pozdro :D :wink: :wink: OKI, ale na tych najglosniejszych z reguly jest napisane NOT FOR ROAD USE, gdyz sa konstruowane z mysla o torze wyscigowym. Ja taki mialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.