qba Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Ale to plocja skieruje Cie na badania tam zobacza ze tlumik ma ertyfikat i skasuja pare zeta za przeglad a policja odda dowod i tak w kolko :banghead: Az sie kasa skonczy :buttrock: Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Ale to plocja skieruje Cie na badania tam zobacza ze tlumik ma ertyfikat i skasuja pare zeta za przeglad a policja odda dowod i tak w kolko :banghead: Az sie kasa skonczy :buttrock: No niezupełnie, jeśli na tłumiku jest oznaczenie że ma homologację ( jest to w linku do prawa unijnego w moim poprzednim poście ) to możesz walczyć już na miejscu z policją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ildiavolo Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 dziwie się ludzom, którzy zakładają tzw. Głośne wydechy, tylko po to aby były głośne (pomoijam tych którzy chcą mieć pół konia więcej bo potrzebują np na tor wyścigowy itp. Przecież na motocyklu i tak jest wystarczająco głośno. Ja mam fabryczne kominy i powyżej 50 km/h nie jestem w stanie rozmawiać z pasażerem bo nic nie słyszę. :icon_mrgreen: :D ZŁY BOB :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 dziwie się ludzom, którzy zakładają tzw. Głośne wydechy, tylko po to aby były głośne (pomoijam tych którzy chcą mieć pół konia więcej bo potrzebują np na tor wyścigowy itp. Przecież na motocyklu i tak jest wystarczająco głośno. Ja mam fabryczne kominy i powyżej 50 km/h nie jestem w stanie rozmawiać z pasażerem bo nic nie słyszę. :icon_mrgreen: :D ZŁY BOB :) Głosne wydechy mają też to do siebie ze sa bezpieczniejsze jesli mozna tak powiedzieć.Owszem ty moze masz głosno jak siedzisz na moto , ale kierowca który jedzie w puszce przed cie na pewno nie słyszy. Ludzie prawie w ogóle nie patrzą w lusterko wsteczne , a jeżeli juz to jak wyjezdzają z gażu. Ja miałem w vfr tak ciche wydechy ze jak dojeżdżałem do samochodu i jak było miesce i zacząłem wyprzezać to 99% kierowców zauwazało mnie dopiero wtedy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 1. ZLY BOB --- loud pipes save lifes, wiem ze mam na pewno za glosny wydech (ok. 101DB) ale juz nie raz mi pomogl... ustepuja mi pierszenstwa, w trasie daja miejsce do wyprzedzenia , a w miescie rzadziej mi ktos zajerzdza droge. Ponadto kocham te basy i wole 1000x je sluchac niz swist silnika i lancucha. Do tego +3KM na hamowni, niby nie robi wielkiej roznicy. Pomijam cruissery i choppery... nie ktorzy naprawde ostro przesadzaja... 2. PEPE - Sytuacja teoretyczna - zostaje zatrzymany przez policje i stwierdzaja ze mam za glosny wydech: ja na to: na jakiej podstawie pan stwierdza ze jest za glosny? na ucho? jesli nie ma pan urzadzenia z homologacja nie moze pan jednoznacznie stwierdzic ze jest za glosny. jesli sie upiera i zabiera mi dowod - ja pytam kto zaplaci za to , jezeli bede musial zrobic badania i okaze sie ze wszystko jest OK ?? wszystko jest git, normy spelnione... i mam za to bulic bo panu policjantowi nie spodobal sie moj wydech? a) pojazdu, który był poddany badaniom homologacyjnym - wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych o 5 dB (A), czyli +/- 5DB od maximum (96DB) czy +/- 5DB do seryjnego motocykla poddanego badaniom homologacyjnym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 jesli sie upiera i zabiera mi dowod - ja pytam kto zaplaci za to , jezeli bede musial zrobic badania i okaze sie ze wszystko jest OK ?? wszystko jest git, normy spelnione... i mam za to bulic bo panu policjantowi nie spodobal sie moj wydech? No niestety nie ma odpowiedzialności urzędników czy funkcjonariuszy, wszystko można podciągnąć pod uzasadnione podejrzenie.Irytujące ale prawdziwe. Jak ktoś prowadzi firmę to wie ile mogą bezkarnie narobić strat urzędnicy ze skarbówki w imieniu prawa i nic nikomu nie zrobią. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 2. PEPE - Sytuacja teoretyczna - zostaje zatrzymany przez policje i stwierdzaja ze mam za glosny wydech: ja na to: na jakiej podstawie pan stwierdza ze jest za glosny? na ucho? jesli nie ma pan urzadzenia z homologacja nie moze pan jednoznacznie stwierdzic ze jest za glosny. jesli sie upiera i zabiera mi dowod - ja pytam kto zaplaci za to , jezeli bede musial zrobic badania i okaze sie ze wszystko jest OK ?? wszystko jest git, normy spelnione... i mam za to bulic bo panu policjantowi nie spodobal sie moj wydech? Cytata) pojazdu, który był poddany badaniom homologacyjnym - wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych o 5 dB (A), czyli +/- 5DB od maximum (96DB) czy +/- 5DB do seryjnego motocykla poddanego badaniom homologacyjnym ? Badania homologacyjne są przeprowadzane w baaardzo konkretnych warunkach stąd tolerancja +/_ 5 dB dla badań wtórnych (poprawka na inne warunki) a 96 dB to wartość graniczna, której nie można przekroczyć.A co do podstawy zatrzymania; no cóż "uzasadnione podejrzenie" tłumaczy wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 A co do podstawy zatrzymania; no cóż "uzasadnione podejrzenie" tłumaczy wszystko ja sie bede trzymal tego tekstu" jesli bedzie wszystko OK to kto za to zaplaci ??" W ZG podobno komus ten patent zadzial i go psucili , ale gorzej jak sie trafi na kogos znajacego przepisy... ech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Głosne wydechy mają też to do siebie ze sa bezpieczniejsze jesli mozna tak powiedzieć.Owszem ty moze masz głosno jak siedzisz na moto , ale kierowca który jedzie w puszce przed cie na pewno nie słyszy. Ludzie prawie w ogóle nie patrzą w lusterko wsteczne , a jeżeli juz to jak wyjezdzają z gażu. Ja miałem w vfr tak ciche wydechy ze jak dojeżdżałem do samochodu i jak było miesce i zacząłem wyprzezać to 99% kierowców zauwazało mnie dopiero wtedy. pzdr Weź jeszcze pod uwagę że Twoich wydechów muszą słuchać, czy chcą czy nie, ludzie którzy mieszkają blisko drogi którą akurat jeździsz, a to są mało przyjemne wrażenia. Wiem z własnego doświadzcenia i pomimo że sam jeżdze motocyklem (wydech seryjny) to z przyjemnością wysłał bym tych "grzmiących" na przymusowe badania techniczne i wlepił każdemu mandat. Dlaczego każdy widzi tylku czubek własnego nosa nie mysląc że taki hałas komuś może przeszkadzać? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CiasnyBaniak Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Pamietam niedawno ogladałem o ile sie nie myle TV4 - program w stylu "drogówka"Złapali dwóch motocyklistów-Zaczeli pomiary głośności ale przyłozyli czujnik na sam koniec wydechu- (miał 104 dBi)A ja tutaj widze ze ma być 0.5 mDobrze wiedzieć.Rozumiem tez ze moto ma chodzić na jałowym biegu i wolnych obrotach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Pamietam niedawno ogladałem o ile sie nie myle TV4 - program w stylu "drogówka"Złapali dwóch motocyklistów-Zaczeli pomiary głośności ale przyłozyli czujnik na sam koniec wydechu- (miał 104 dBi)A ja tutaj widze ze ma być 0.5 mDobrze wiedzieć.Rozumiem tez ze moto ma chodzić na jałowym biegu i wolnych obrotach ?Pojedz na pierwsza lepsza stację kontroli pojzadów to diagnosta powie dokładnie jakie sa warunki pomiaru. 0,5m od motocykla ale poza tym wazna jest wysokość umieszczenia sondy pomiareowej od jezdni. oraz okreslone obroty. Na pewno nie jest to bieg jałowy Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CiasnyBaniak Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Pojedz na pierwsza lepsza stację kontroli pojzadów to diagnosta powie dokładnie jakie sa warunki pomiaru. 0,5m od motocykla ale poza tym wazna jest wysokość umieszczenia sondy pomiareowej od jezdni. oraz okreslone obroty.[/color] Na pewno nie jest to bieg jałowy I tu sie mylisz zapraszm do lektury warunków pomiaruPrzygotowanie pojazdu do badań § 7. 1. Pojazd podczas badania nie powinien być obciążony, z tym że motocykl (motorower) powinien być obciążony tylko kierującym.2. Podczas badania pojazd powinien być odłączony od przyczepy (naczepy); nie dotyczy to pojazdów nierozłączalnych.3. Przed badaniem silnik pojazdu powinien być doprowadzony do normalnej temperatury pracy. Jeżeli układ chłodzenia pojazdu jest wyposażony w dmuchawę o napędzie włączanym samoczynnie, w czasie pomiarów układ ten powinien pracować normalnie. Jeżeli silnik o zapłonie samoczynnym pojazdu jest wyposażony w układ wzbogacania dawki paliwa, dźwignię tego układu należy ustawić w położeniu "bez obciążenia".4. Badany pojazd należy umieścić w środkowej części obszaru pomiarowego, zgodnie z rys. 1, z układem napędowym w pozycji neutralnej, wyłączonym sprzęgłem i włączonym hamulcem postojowym. Ustawienie mikrofonu § 8. 1. Mikrofon powinien być ustawiony tak, aby: 1) jego wysokość nad powierzchnią obszaru pomiarowego była równa wysokości końcówki wylotu rury wydechowej pojazdu, jednak nie mniejsza niż 0,2 m; 2) był skierowany w stronę końcówki wylotu rury wydechowej i odległy od niej o 0,5±0,01 m; 3) oś jego maksymalnej czułości była równoległa do powierzchni obszaru pomiarowego i tworzyła kąt 45±10°, z płaszczyzną pionową przechodzącą przez oś kierunku wylotu wydechu, zgodnie z rys. 1 i 2.2. W wypadku układu wydechowego o dwu lub więcej wylotach umieszczonych w odległości mniejszej niż 0,3 m od siebie i połączonych z tym samym tłumikiem należy wykonać pomiar tylko przy ustawieniu mikrofonu w pobliżu końcówki wylotu znajdującego się bliżej zewnętrznej strony pojazdu (rys. 2 a i b).3. W wypadku pojazdu mającego układ wydechowy o dwu lub więcej wylotach umieszczonych w odległości większej niż 0,3 m od siebie należy wykonać pomiar oddzielnie dla każdego wylotu zgodnie z metodyką dotyczącą pojedynczego wylotu, a jako wynik pomiaru należy przyjąć największą wartość zmierzonego poziomu (rys. 2 c i d).4. W pojazdach o końcówce wylotu układu wydechowego skierowanej pionowo w górę mikrofon powinien być umieszczony na wysokości tego wylotu, w odległości 0,5 ±0,01 m po stronie pojazdu, w której znajduje się rura wydechowa. Mikrofon należy skierować osią maksymalnej czułości pionowo w górę (rys. 2 e).5. Jeżeli końcówka wylotu układu wydechowego pojazdu znajduje się w miejscu uniemożliwiającym umieszczenie mikrofonu w odległości 0,5 m od niej ze względu na obecność przeszkód będących częściami pojazdu (np. koła, zbiornik paliwa itp.), mikrofon należy umieścić w odległości nie większej niż 0,5 m od zewnętrznej krawędzi obrysu pojazdu, znajdującej się najbliżej końcówki wydechu (rys. 2 f). Wykonanie pomiarów § 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).2. Dopuszcza się określanie prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe.3. Należy wykonać co najmniej trzy pomiary następujące po sobie. Pod uwagę bierze się tylko te zmierzone wartości, które zostały uzyskane z trzech następujących po sobie pomiarów, nieróżniących się od siebie o więcej niż 2 dB. Pomiary należy prowadzić aż do uzyskania trzech wartości spełniających powyższy warunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 (edytowane) I tu sie myliszPrzygotowanie pojazdu do badań Ustawienie mikrofonu § 8. 1. Mikrofon powinien być ustawiony tak, aby: 1) jego wysokość nad powierzchnią obszaru pomiarowego była równa wysokości końcówki wylotu rury wydechowej pojazdu, jednak nie mniejsza niż 0,2 m; 2) był skierowany w stronę końcówki wylotu rury wydechowej i odległy od niej o 0,5±0,01 m; 3) oś jego maksymalnej czułości była równoległa do powierzchni obszaru pomiarowego i tworzyła kąt 45±10°, z płaszczyzną pionową przechodzącą przez oś kierunku wylotu wydechu, ...... . 2 f). Wykonanie pomiarów § 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).2. Dopuszcza się określanie prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe. Nie wiem o co ci chodzi . Jakis nadgorliwy jestes, ale jak widze nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem Przeczytaj raz jeszcze moja poprzednia wypowiedź, a potem ew. cytuj przepisy. Edytowane 15 Lipca 2006 przez Avalon Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Chodzi mu o to że pomiar robi się na biegu jałowym. Tobie pewnie chodziło o to, że nie robi się go na minimalnych obrotach silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Chodzi mu o to że pomiar robi się na biegu jałowym. Tobie pewnie chodziło o to, że nie robi się go na minimalnych obrotach silnika. Dokładnie o to chodzi. Wg cytowanego przez kolegę przepisu: ..." Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia)."... Jasno chyba z tego wynika że pomiar hałasu wykonywany jest przy określonej predkości obrotowej silnika, jak równiez w czasie jej zmniejszania do prędkości biegu jałowego. (czyzby chodziło o strzelanie z wydechów?) Kilka postów wyżej napisałem : ..."Pojedz na pierwsza lepsza stację kontroli pojzadów to diagnosta powie dokładnie jakie są warunki pomiaru. 0,5m od motocykla ale poza tym wazna jest wysokość umieszczenia sondy pomiarowej od jezdni, oraz okreslone obroty"... Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.