stormraider Opublikowano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 (edytowane) No więc tak,skąd mam wiedzieć że tłok juz trzeba zmienić ? (słabsza kompresja,gorzej się wkręca,na ciepłym silniku słabiej chodzi ?) Bo nie widzi mi się wydanie 600zł na nowy nikasil... U mnie co prawda nie mam podstaw do martwienia się (teorytycznie) ale na zapas zawsze dobrze wiedzieć. Szukałem na forum i przeczytałem cały ten temat - http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...0567&hl=nikasil ale tam konkretnej odpowiedzi nie ma na moje pytanie. Też jak to w końcu jest z tym docieraniem ? Kilkadziesiąt km spokojnej jazdy starczy ? I druga sprawa. Mógłby ktoś mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie dokładnie działa wskaźnik temperatury i co się mogło zepsuć ,że nie działa ? Kable i styki są wszędzie ok - sprawdzałem. Rozkręciłem też licznik ,żeby zobaczyć co tam w ogóle jest i też nie wyglądało co by coś zepsute było. Zaobserwowałem też,że później tj. jak już wszystko podłączyłem i przekręciłem stacyjke wskazówka cofnęła się troche do tyłu - do miejsa ,w którym powinna leżeć... Pozdro :banghead: Edytowane 17 Czerwca 2006 przez stormraider Cytuj Bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 Czujnik działa na zasadzie rezystora zmiennego który reaguje na zmianę temperatury Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stormraider Opublikowano 17 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 Czujnik działa na zasadzie rezystora zmiennego który reaguje na zmianę temperatury hmm czyli cos w stylu,ze jak sie zmienia temperatura w cylindrze to opornik zmienia wartosc napiecia i sie rusza strzaleczka przy wskazniku na zegarach ? bo cos tam poczytalem o tym teraz i nie do konca wiec o co chodzi. moglbys dokladniej napisac ? i co ewentualnie tam moglo ulec awarii ? pozdro Cytuj Bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 wyłechtany układ tłok-cylinder poznasz po spadku cisnienia na cylindrach przy nagrzanym silniku, a odczujesz to na spadku mocy oraz na przyspieszeniu, silnik zacznie głosniej chodzic z okolic cylindra oraz wzrosnie apetyt na paliwo. Sam czujnik przy silniku jest zwykłym termistorem czyli opornikiem który wraz ze zmiana temp. zmienia swoja opornosc. W tym przypadku im wyzsza temp. tym opór maleje i i wzrasta prad jaki przepuszcza co powoduje wiekszy wychył wskazówki termometru :icon_mrgreen: W tym układzie mogł poprostu ten czujnik ulec przepaleniu(mozna tylko wymienic) , brak sytku na któryms przewodzie lub uszkodzenie samego wskaznika. Sam czujnik mozna sprawdzic onomierzem czy zmenia swoja opornosc w zakresie temp. 50-100C zgodznie z wartosciami podanymi w serwisówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stormraider Opublikowano 18 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 wyłechtany układ tłok-cylinder poznasz po spadku cisnienia na cylindrach przy nagrzanym silniku, a odczujesz to na spadku mocy oraz na przyspieszeniu, silnik zacznie głosniej chodzic z okolic cylindra oraz wzrosnie apetyt na paliwo. Sam czujnik przy silniku jest zwykłym termistorem czyli opornikiem który wraz ze zmiana temp. zmienia swoja opornosc. W tym przypadku im wyzsza temp. tym opór maleje i i wzrasta prad jaki przepuszcza co powoduje wiekszy wychył wskazówki termometru :bigrazz: W tym układzie mogł poprostu ten czujnik ulec przepaleniu(mozna tylko wymienic) , brak sytku na któryms przewodzie lub uszkodzenie samego wskaznika. Sam czujnik mozna sprawdzic onomierzem czy zmenia swoja opornosc w zakresie temp. 50-100C zgodznie z wartosciami podanymi w serwisówce. oo wielkie dzieki,tego potrzebowalem :icon_razz: wisze Ci za to zimnego browca :buttrock: pozdro Cytuj Bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.