Skocz do zawartości

Nikasil plus wskaźnik temp.


stormraider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No więc tak,skąd mam wiedzieć że tłok juz trzeba zmienić ? (słabsza kompresja,gorzej się wkręca,na ciepłym silniku słabiej chodzi ?) Bo nie widzi mi się wydanie 600zł na nowy nikasil... U mnie co prawda nie mam podstaw do martwienia się (teorytycznie) ale na zapas zawsze dobrze wiedzieć. Szukałem na forum i przeczytałem cały ten temat - http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...0567&hl=nikasil ale tam konkretnej odpowiedzi nie ma na moje pytanie. Też jak to w końcu jest z tym docieraniem ? Kilkadziesiąt km spokojnej jazdy starczy ?

 

I druga sprawa. Mógłby ktoś mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie dokładnie działa wskaźnik temperatury i co się mogło zepsuć ,że nie działa ? Kable i styki są wszędzie ok - sprawdzałem. Rozkręciłem też licznik ,żeby zobaczyć co tam w ogóle jest i też nie wyglądało co by coś zepsute było. Zaobserwowałem też,że później tj. jak już wszystko podłączyłem i przekręciłem stacyjke wskazówka cofnęła się troche do tyłu - do miejsa ,w którym powinna leżeć...

 

Pozdro :banghead:

Edytowane przez stormraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik działa na zasadzie rezystora zmiennego który reaguje na zmianę temperatury

 

hmm czyli cos w stylu,ze jak sie zmienia temperatura w cylindrze to opornik zmienia wartosc napiecia i sie rusza strzaleczka przy wskazniku na zegarach ? bo cos tam poczytalem o tym teraz i nie do konca wiec o co chodzi. moglbys dokladniej napisac ? i co ewentualnie tam moglo ulec awarii ?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłechtany układ tłok-cylinder poznasz po spadku cisnienia na cylindrach przy nagrzanym silniku, a odczujesz to na spadku mocy oraz na przyspieszeniu, silnik zacznie głosniej chodzic z okolic cylindra oraz wzrosnie apetyt na paliwo.

Sam czujnik przy silniku jest zwykłym termistorem czyli opornikiem który wraz ze zmiana temp. zmienia swoja opornosc. W tym przypadku im wyzsza temp. tym opór maleje i i wzrasta prad jaki przepuszcza co powoduje wiekszy wychył wskazówki termometru :icon_mrgreen: W tym układzie mogł poprostu ten czujnik ulec przepaleniu(mozna tylko wymienic) , brak sytku na któryms przewodzie lub uszkodzenie samego wskaznika. Sam czujnik mozna sprawdzic onomierzem czy zmenia swoja opornosc w zakresie temp. 50-100C zgodznie z wartosciami podanymi w serwisówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłechtany układ tłok-cylinder poznasz po spadku cisnienia na cylindrach przy nagrzanym silniku, a odczujesz to na spadku mocy oraz na przyspieszeniu, silnik zacznie głosniej chodzic z okolic cylindra oraz wzrosnie apetyt na paliwo.

Sam czujnik przy silniku jest zwykłym termistorem czyli opornikiem który wraz ze zmiana temp. zmienia swoja opornosc. W tym przypadku im wyzsza temp. tym opór maleje i i wzrasta prad jaki przepuszcza co powoduje wiekszy wychył wskazówki termometru :bigrazz: W tym układzie mogł poprostu ten czujnik ulec przepaleniu(mozna tylko wymienic) , brak sytku na któryms przewodzie lub uszkodzenie samego wskaznika. Sam czujnik mozna sprawdzic onomierzem czy zmenia swoja opornosc w zakresie temp. 50-100C zgodznie z wartosciami podanymi w serwisówce.

 

 

oo wielkie dzieki,tego potrzebowalem :icon_razz: wisze Ci za to zimnego browca :buttrock:

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...