Skocz do zawartości

regulacja składu mieszanki A synchronizacja


Pucjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiam,

Niedawno robiłem synchronizację gaźników w moim GS 400 z 80', ale teraz wydaje mi się że sprzęt dostaje za dużo paliwa i tu moje pytanie: czy jeśli zacznę ruszać śruby od regulacji składu mieszanki to czy mogę w ten sposób rozsynchronizować gaźniki?

Wydaje mi się, że nie, ale wolę się upewnić :banghead:

Pucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro i regulacja składu mieszanki, to są dwie oddzielne sprawy. Aczkolwiek, zazwyczaj wykonuje się je razem przy okazji regulacji gaźników.

BTW, na jakiej podstawie twierdzisz, że dostaje za dużo paliwa i w jakim zakresie obrotów? Pozatym widzę, że chcesz czymś koniecznie pokręcić, ale nie jestem przekonany do końca, czy wiesz "co się z czym je". :banghead:

Pozdro :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na podstawie takiej, że na świecy zostaje trochę benzyny i wydaje mi się że moto dostaje za dużo paliwa do ilości powietrza.

Przed regulacjami u mechanika moto wkręcało się bez problemu a teraz ma na początku muła i zauważyłem że wykręcił on śruby od składu mieszanki o ok. jeden obrót i nie jestem do końca przekonany czy wiedział co robi bo kiedy odbierałem sprzęt mówił że z gaźnikami miał największe problemy i że lepszego efektu nie dało się uzyskać :icon_mrgreen: Trochę mnie to zdziwiło bo sprzęt wcześniej chodził lepiej :banghead:

 

Dodam jeszcze, że teraz chcę wkręcić śruby od składu mieszanki na wcześniejsze 2,5 obrotu i zobaczyć jaki będzie efekt, ale nie chcę też czegoś robić pochopnie i coś spiepszyć :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na podstawie takiej, że na świecy zostaje trochę benzyny

hmm... a może Ty ze świecami masz coś nie halo, bo świeca może być czarna, ale żeby aż benzyna na niej... musiałoby się z gaźnika lać ciurkiem:wink:

 

a co do składu mieszanki to możesz śmiało sobie nimi kręcić, nie spowoduje raczej rozsynchonizowania gaźników.

 

pozdro

Edytowane przez roger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na podstawie takiej, że na świecy zostaje trochę benzyny i wydaje mi się że moto dostaje za dużo paliwa do ilości powietrza.

Przed regulacjami u mechanika moto wkręcało się bez problemu a teraz ma na początku muła i zauważyłem że wykręcił on śruby od składu mieszanki o ok. jeden obrót i nie jestem do końca przekonany czy wiedział co robi bo kiedy odbierałem sprzęt mówił że z gaźnikami miał największe problemy i że lepszego efektu nie dało się uzyskać :icon_mrgreen: Trochę mnie to zdziwiło bo sprzęt wcześniej chodził lepiej :banghead:

 

Dodam jeszcze, że teraz chcę wkręcić śruby od składu mieszanki na wcześniejsze 2,5 obrotu i zobaczyć jaki będzie efekt, ale nie chcę też czegoś robić pochopnie i coś spiepszyć :smile:

pamietasz moze ile bylo wykrecone powietrze przed oddaniem do serwisu?dobrze schodzi z obrotow teraz(po serwisie)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece są nowe DENSO, a co do obrotów to jak jest nagrzany to schodzi średnio, nieraz nie do końca :/

Teraz śróby są odkręcone na prawie 3,5 obrotu (w tym jedna jest o 1/3 odkręcona więcej :icon_mrgreen: i nie wiem dlaczego :banghead: , wydaje mi się że powinny być odkręcone na tyle samo)

Jutro zmniejsze obydwie śróby do 2,5 lub 3 obrotów i mam nadzieję że będzie lepiej :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moto wróciło od mechanika po serwisie z gorzej pracującym silnikiem to podskocz jeszcze raz do tego mechanika i powiedz mu żeby ustawił śruby składu mieszanki według zaleceń producenta i dokonał jeszcze raz synchro oczywiście z korektą wolnych obrotów zalecanych przez producenta chyba że moto ma większy przebieg to ustawić troszkę wyższe obroty ale nie za dużo.

 

Chyba, że gaźniki są w opłakanym stanie i gość po ich rozebraniu starał się jakoś to sklecić bez narażania cię na koszty. Czasem tak bywa ze starszymi gażnikami lub przy których było coś majstrowane. To pójdzie membrana albo zaworek igliczny albo ktoś grzebał przy dyszach i porozwalał je.

 

Ale jak robi się korektę biegu jałowego poprzez ustawienie śrub powinno się jeszcze raz wykonać synchro i korektę wolnych obrotów.

 

Wtedy jesteś pewien, że wszystko jest ok. Chyba że Ci nie zależy na konkretnych osiągach a jedynie na normalnej jeżdźie to możesz sam ustawić te sruby na taką ilość obrotów jaką zaleca fabryka i skorygować wolne obroty.

Edytowane przez Tom_H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...