Allan Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 (edytowane) Parę dni temu zainstalowałem sobie w małym V-Stromie gmole Givi i kufer (też Givi).Wszystko by było fajnie gdyby nie to, że zauważyłem że pojawiły się wibracje (wyczuwalne na podnóżkach no i słyszalne, których wcześniej nie było) - nie w całym zakresie obrotów ale w małym przedziale gdzieś między 5 a 6 tys obr/min.Objawia się to tym że przy przyspieszaniu w zakresie od 3 do 5 tys obrotów jest spokojnie potem są wyczuwalne wspomniane drgania i od 6 tys w góre znowu jest spokojnie.W czasie jazdy gdy dotknę łapą gmola to w tym feralnym zakresem czuć drgania, a poza tym zakresem drgania są prawie nie wyczuwalne. W tym samym czasie naciągany też był łańcuch i montowany kufer ale nie bardzo potrafię sobie połączyć tych czynności z wibracjami. Wygląda mi na to że gmol ma taką konstrukcję (kształt, masę, punkt mocowania) że rezonuje (czy jak to się tam zwie) z częstotliwością drgań wytwarzanych przez silnik w tym właśnie zakresie obrotów. Więc jeżeli ktoś ma taki motocykl (Suzuki DL650) z takimi gmolami (Givi TN532) to niech się podzieli spostrzeżeniami czy w granicach 5-6 tys obrotów nie zauważa trochę głośniejszej pracy silnika.Nie wiem może trzeba to żelaztwo mocniej dokręcić, a może po prostu zignoroać bo tak ma być i już, ma ktoś jakieś pomysły? Zdrówka życzęAllan PSNajbardziej wkurzające jest to że te 5-6 tys to był zakres który bardzo chętnie wykorzystywałem, wtedy prędkość na 6 biegu to gdzieś między 105 a 130 km/h. Edytowane 31 Maja 2006 przez Allan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Wibrujące gmole? Dobre :icon_twisted: Może gdzieś pominąłeś punkt mocowania, albo któraś śruba jest niedokręcona. Gmol musi być zamocowany na amen, a jak łapie wibracje tzn że ma gdzieś luz. Jeździłem Tenerą ( 1-cylind.) z gmolami H&B, teraz w Varadero mam gmole na pól motocykla i nic nie wibruje. Tyle że po zakupie obu motocykli wszystkie połączenia śrubowe dociągnąłem kluczem dynamometrycznym wg zalecanych momentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Allan Opublikowano 31 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Jak wrócę do domku to sprawdzę te śruby. Co prawda ponieważ jestem zielony i jest to mój pierwszy motocykl więc wolałem zostawić montaż gmoli serwisowi (abym sam czegoś nie schrzanił). :icon_mrgreen: Wibrujące gmole? Dobre :icon_mrgreen: Samo wibrowanie gmoli żadnego porzytku nie daje, ale za to drgające podnóżki delikatnie masują stopy. :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Allan Opublikowano 19 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Ponieważ te drgania nie były (nie są) zbyt duże - to już ich nie zauważam (przyzwyczaiłem się).A wracam do tematu, bo przypadkiem znalazłem nowe informacje.Okazuje się, że te "wibrujące gmole" to nie tylko mój problem.Jest takie forum użytkowników V-Strom'ów - moim zdaniem bardzo ciekawe (już kiedyś podawałem linka).http://11109.rapidforum.com/ (oczywiście po angielsku) Dział poświęcony Gmolom i Crash Padom jest tu http://11109.rapidforum.com/area=115 Opisanych jest tam kilka rozwiązań różnych producentów i faktycznie użytkownicy gmoli Givi zgłaszają problemy z wibracjami (właśnie przy 5000tys obr), które mogą doprowadzić do uszkodzenia gmola. Zrdówka życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ildiavolo Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Ja mam gmole Hepco&Becker na Dl-u (1000) i wsio w pariadku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.