Skocz do zawartości

Suzuki DL650 + Gmole Givi TN532


Allan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Parę dni temu zainstalowałem sobie w małym V-Stromie gmole Givi i kufer (też Givi).

Wszystko by było fajnie gdyby nie to, że zauważyłem że pojawiły się wibracje (wyczuwalne na podnóżkach no i słyszalne, których wcześniej nie było) - nie w całym zakresie obrotów ale w małym przedziale gdzieś między 5 a 6 tys obr/min.

Objawia się to tym że przy przyspieszaniu w zakresie od 3 do 5 tys obrotów jest spokojnie potem są wyczuwalne wspomniane drgania i od 6 tys w góre znowu jest spokojnie.

W czasie jazdy gdy dotknę łapą gmola to w tym feralnym zakresem czuć drgania, a poza tym zakresem drgania są prawie nie wyczuwalne.

 

W tym samym czasie naciągany też był łańcuch i montowany kufer ale nie bardzo potrafię sobie połączyć tych czynności z wibracjami. Wygląda mi na to że gmol ma taką konstrukcję (kształt, masę, punkt mocowania) że rezonuje (czy jak to się tam zwie) z częstotliwością drgań wytwarzanych przez silnik w tym właśnie zakresie obrotów.

 

Więc jeżeli ktoś ma taki motocykl (Suzuki DL650) z takimi gmolami (Givi TN532) to niech się podzieli spostrzeżeniami czy w granicach 5-6 tys obrotów nie zauważa trochę głośniejszej pracy silnika.

Nie wiem może trzeba to żelaztwo mocniej dokręcić, a może po prostu zignoroać bo tak ma być i już, ma ktoś jakieś pomysły?

 

 

Zdrówka życzę

Allan

 

PS

Najbardziej wkurzające jest to że te 5-6 tys to był zakres który bardzo chętnie wykorzystywałem, wtedy prędkość na 6 biegu to gdzieś między 105 a 130 km/h.

Edytowane przez Allan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibrujące gmole? Dobre :icon_twisted:

Może gdzieś pominąłeś punkt mocowania, albo któraś śruba jest niedokręcona. Gmol musi być zamocowany na amen, a jak łapie wibracje tzn że ma gdzieś luz.

Jeździłem Tenerą ( 1-cylind.) z gmolami H&B, teraz w Varadero mam gmole na pól motocykla i nic nie wibruje. Tyle że po zakupie obu motocykli wszystkie połączenia śrubowe dociągnąłem kluczem dynamometrycznym wg zalecanych momentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrócę do domku to sprawdzę te śruby. Co prawda ponieważ jestem zielony i jest to mój pierwszy motocykl więc wolałem zostawić montaż gmoli serwisowi (abym sam czegoś nie schrzanił). :icon_mrgreen:

 

Wibrujące gmole? Dobre :icon_mrgreen:

Samo wibrowanie gmoli żadnego porzytku nie daje, ale za to drgające podnóżki delikatnie masują stopy. :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ponieważ te drgania nie były (nie są) zbyt duże - to już ich nie zauważam (przyzwyczaiłem się).

A wracam do tematu, bo przypadkiem znalazłem nowe informacje.

Okazuje się, że te "wibrujące gmole" to nie tylko mój problem.

Jest takie forum użytkowników V-Strom'ów - moim zdaniem bardzo ciekawe (już kiedyś podawałem linka).

http://11109.rapidforum.com/ (oczywiście po angielsku)

 

Dział poświęcony Gmolom i Crash Padom jest tu http://11109.rapidforum.com/area=115

 

Opisanych jest tam kilka rozwiązań różnych producentów i faktycznie użytkownicy gmoli Givi zgłaszają problemy z wibracjami (właśnie przy 5000tys obr), które mogą doprowadzić do uszkodzenia gmola.

 

Zrdówka życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...