kotek34 Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Wiec tak...Jakies poltora roku temu robilem remont w moim Simsonku S51 (wymiana walu, lozysk, simerow). Wszysto fajnie zostalo poskladane. Od tego remontu zrobilem okolo 1500km. W zeszlym tyg. silnik po odpaleniu zaczal wydawac dziwne odglosy, cos na wzor "terkotania", najbardziej bylo to slyszalne gdy moto schodzilo z obrotow(dzwieki wydobywaly sie z cylindra). Zaniepokojony takim stanem rzeczy sciagnalem glowice a nastepnie rowniez cylinder. I wyszlo tak: Tlok wraz z piersiceniami w bardzo dobrm stanie, zadnych zapieczen, rys, oznakow przegrzania. Glowica w stanie podobnym. Na cylindrze pojawila dosc widoczna oraz wyczuwalna palcem ryska (niestety nie jestem pewny czy byla ona rowniez przed remontem). Wal zero luzu gora-dol, minimalny na boki ale to normlane. Po sciagnieciu glowicy okazalo sie, ze nie ma miedzy nia a cylindrem uszczelki (ale to chyba nie bylo przyczyna stukow). W sumie wszystko wygladalo ok, poza jednym. Mianowice wal w dolnej czesci korobowu ma male wyszczerbienie, takie jakby cos cos w niego uderzylo, dodatkowo zaniepokoily mnie jakies metalowe drobinki znajdujace sie wewnatrz skrzyni korbowej. Spuscilem olej i w korku spustowym rowniez znalazlem jakies zmielone drobinki metalu. I tutaj moje pytanie co sie moglo stac i czy jest konieczne rozpolawiane silnika? Poczatkowo myslalem, ze zmielilo jakis element ze skrzyni biegow, ale biegi sa wszystkie. Czy moglo przemilic jakis element lozyska? Jak je sparwdzic kosztem jak najmniejszej rozbiorki? Juz nie wiem co myslec 1500km od remontu i taki numer. Jesli ktos cos moze dopradzic, bede bardzo wdzieczny. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 takie dzwonienie jak z obrotow zchodzi to ci pierscienie dzwonia to nie przeszkadza nie ma sie co bac z opilkami to gdby ci cos zmieliloo to myslisz ze bys jezdzil? w to watpie napewno cos o cos tarlo i sie wytarlo i tez nie ma sie co tym przejmowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Tak pierscienie dzwonią chyba tobie w glowie :biggrin: takie dzwonienie w simsonie to lozysko igielowe na tloku.jak mialem zmianilem wal na od S70 i nowe lozysko sworzen tlok.i silniczek chodzil jak pszczolka.nic nie dzwonil.tylko ze bardzo szybko to sie zmienia i zaczyna dzwonic znowu :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotek34 Opublikowano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 (edytowane) Hehe pierscienie, dobre. Pikus91 z calym szacunkiem, ale posiadam motorek juz jakis czas i widze roznice miedzy prawidlowa praca silnika, a tym kiedy cos jest nie tak. Nie gniewaj sie, ale pomysl troszke zanim cos napiszesz, bo ktos jeszcze poslucha i... sam sie domysl co bedzie. Pzdr. :biggrin: DiboS60 z tym lozyskiem to jakby trafiles, bo podczas remontu zapomnialem go wymienic i wlozylem stare. Juz kupilem nowe, wraz z uszczelka pod glowice (tak na marginesie dalem razem 17zl, czy troszke nie za duzo?). Chetnie bym to poskladal, ale nie wiem co z tymi opilkami, przejmowac sie tym czy nie? Jak najlepiej sparwdzic lozyska na wale.Po prostu nie cche za tydz znou rozbiorki w razie gdyby cos bylo nie tak, tym bardziej jesli to lozyska walu. Bo najpierw lozyska potem wal, a jego mi szkoda bo naprawde dalem za niego duza kase jak dla mnie (prawie 170zl). Aha, jeszcze jedno. Czy razem z tym lozyskiem powinienem wymienic rowniez sworzen? Dodam jescze, ze mam 60, ale to chyba malo istotne. Edytowane 27 Maja 2006 przez kotek34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Najlepiej wymienic sworzen tez.nie wkladaj tych blaszek tylko co sa miedzy tlokiem a korbowodem.bo tesz szmaty dzwonią anic nie pomagają.lozyska walu sprawdzisz lapiąc za korbowod i czy wyczujesz jakis luz.a lozyska na wale.po prostu odkrec klape zlab za magneto i zobacz czy nie ma luzu gora dol:)pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotek34 Opublikowano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Ok. Wielkie dzieki za zainteresowanie tematem. Posprawdzam to wszystko i dam znac co wyszlo. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.