Skocz do zawartości

suzuki DR BIG--jak dokręcać magneto??


Rekomendowane odpowiedzi

własnie jestem w trakcie skladania silnika-pytanko;z jaką siłą dociągać magneto??? to singiel z duzym momentem!!! i dziwnie trudno dociągnąć magneto na stożek --zostaje jakies 4mm --- może powinno sie nagrzać aby sie rozszerzyło????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140-160 Nm

dzieki taką wartosc mam w serwisie przy odkrecaniu---czyli dokrecanie to samo jednak niepokoi mnie bardzo duzy kąt stożka - i pytanie w związku z tym czy spotyka sie w czasie skladania elementów koniecznosc zmiany temperatury elementów w celu złożenia ---wiem ,że taka konieczność występuje w czasie skladania wałów korbowych jednak to robią wyspecjalizowane firmy-to ogulnie dziwny motocykl wiec wole pytac i spodziewac sie niespodziewanego:):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanko: silnik po kapitalce czy co ze go skladasz? Jestem w trakcie szukania moto i biga tez biore pod uwage ale nie wiem wlasnie jak z jego trwaloscia. Jedni mowia ze silniki trwale ja z kolei slyszlame co innego :D Z jakiego powodu rozbierales silnik?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma wejsc bez podgrzewania - sprawdz osadzenie klina i nie zapomnij zabezpieczyc sruby jakims specyfikiem np. loctite'm

Dzieki--potraktuje go jak podpowiedziałes!! wolałem zapytać a klina sprawdzałem bez tez robiłem testa ..tak ze on nie przeszkadza----co do trwałości jak na singla rewelacja!!!!! mistrzostwo świata!!!!! mam kilka motocykli wiec nie jestem slepym fanatykiem-- uszkodzenie polegało na wysypaniu zeba na kole sprzegła kierunkowego pod magnetem dlatego to sciągałem wczesniej padł rozrusznik i trybik wszystko związane z rozruchem--jeszcze słabym elementem jest elektryka na dole ,ale tam po prostu kruszeją koszulki przewodów ale to prosta sprawa do naprawy--wszystkie manele mam z Niemiec --pytając w tamtejszym sewisie chwalili go jednak ostrzegali przed elektryką na dole którą mi sprzedali:) i rozruchem ale mowa o motocyklach 15 letnich z przebiegami po wyzej 80 000 :D a robią po nad 100 000 bez problemu!!

'pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna podpowiedź (uwaga - off topic :D ) dotycząca eksploatacji BIG-a. Jak wiadomo jest to ponadnormatywny singiel więc siłą rzeczy dzieją się cuda z poziomem oleju w silniku. Jak ktoś jedzie w dłuższą trasę, to polecam przy każdym tankowaniu (ja to robię co 200-250 km) sprawdzać jego poziom. To jest BARDZO WAŻNE jeśli chcemy osiągnąć przebieg rzędu 100 000 km do naprawy głównej. Przykład z ostatniej chwili. Zrobiłem w ten weekend dość długą trasę (ok. 1850 km) i poziom oleju stał w miejscu jak zaczarowany w punkcie max przez ok 1500 km. Podczas przedostatniego tankowania sprawdziłem poziom i otworzyłem naprawdę szeroko oczy ze zdumienia jak zobaczyłem na bagnecie stan nieco ponad minimum. Tak więc polecam gorąco w długiej trasie doliczyć do czasu trasy na każde tankowanie po ok. 15 min na odstanie wyłączonego silnika i sumienną kontrolę poziomu oleju.

Pozdrawiam.

hikor

PS. Tym razem w temacie. Chciałbym wstawić do swojego potwora mocniejszy alternator. Seryjny - 190W - jest dla mnie za słaby. Lubię mieć mocne światło z przodu a żarówka ponad 55/60W (np. 95/100W) w mieście zarzyna mi akumulator w tempie ekspresowym. Ma ktoś pomysł jaki mocniejszy alternator pasuje do BIG-a '93?

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...