Duch Opublikowano 1 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2003 Czesc! Mam pytanie do wszystkich, ktorzy mieli stycznosc z XJ600N/S. Czy silne wibracje pochodzace z silnika miedzy 4000 a 5000 obr/min sa normalne dla XJty :?: Czytalem na jakims forum, ze moga one wynikac z niewyregulowanych zaworow (chociaz szczerze to nie widze zwiazku :lol: ). Wiecie cos na ten temat :?: Pozdrawiam, D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 1 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2003 U mnie ( nie XJ, ale o wiele bardziej wibracyjny GS 1150 ) robi sie to tak : - Idealna synchronizacja gaznikow ( a nie tylko `zgrubna`)- Wymiana gumowych elementow w przednich trzymaczach silnika- Dokrecenie wszystkich srub mocujacych silnik do ramy wlasciwym momentem.Ja dodatkowo kasuje skutecznie wibracje idace przez kierownice dosc ciezkimi odwaznikami z olowiem na koncowkach kierownicy, oraz mam zwiekszone przelozenie na zebatce zdawczej o 1 zab, by przeniesc moment powstawania wibracji do wyzszej szybkosci. Ten patent zwieksza rowniez troszke srednice zebatki, przedluzajac zywotnosc lancucha.Jedna uwaga do tego wszystkiego - silnik bedacy na wylocie ( silnie zuzyty ) bedzie produkowal o wiele mocniejsze wibracje niz normalne.Wiesz oczywiscie ze wibracje w rzedowej 4 sa inheretne, tzn powstaja bo taka jest konstrukcja silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duch Opublikowano 1 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2003 Ok, wiem ze kazdy silnik troche drzy, ale dziwne jest to ze te wibracje przechodza powyzej 5000 obr/min. Od 2 do 4 oraz 5 do 9 tys obr/min sinik pracuje idealnie, wibruje tylko miedzy 4 a 5. Synchronizacje gaznikow zrobie. Ale co z zaworami? Czy ich ustawienie ma jakis wplyw na drzenie silnka :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomas Opublikowano 1 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2003 no i co u mnie też drży i wogle mi to nie przeszkadza nawet jest to przyjemne.A najbardziej to wibrują owiewki ale to ponaoć już tak musi być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 1 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2003 Synchronizacje gaznikow zrobie. Ale co z zaworami? Czy ich ustawienie ma jakis wplyw na drzenie silnka :?: Zeby wogle sie zabrac do gaznikow trzeba najpierw sprawdzic luzy zaworowe, jednakze nie sadze zeby oprocz skrajnych przypadkow ( podparte zawory ) mialo to wplyw akurat na wibracje silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2003 Panowie, ten typ tak ma (oczywiście w pewnym zakresie, nie wiem jak to jest konkretnie w Twoim sprzęcie). XJ jest znana z problemów z plastikami (łamią się) i odkręcającymi śrubami około 5000 - 6000 obrotów. Rada taka jak napisał Adam Medyna + powkręcanie niektórych śrub na specjakny klej do gwintów (Wurth, Loctite) w razie jakby się ciś luzowało. Mój daelim miał coś takiego około 7000 obr, GS ma większe wibracje przy 5000. Czy ustawienie zaworów tu coś da ? Raczej nie, gażniki - można spróbować dla świętego spokoju, ale nie spodziewałbym się cudu. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duch Opublikowano 2 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2003 Dziekuje wszystkim za wskazowki. Przynajmiej oszczedze troche na regulacji zaworow :) Pozdrawiam, D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 2 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2003 Dziekuje wszystkim za wskazowki. Przynajmiej oszczedze troche na regulacji zaworow :) *** Takie rzeczy jak sprawdzenie i ew regulacja zaworow to sie samemu robi w pogodne popoludnie. Szczelinomierz w reke i jazda.:wink:))Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duch Opublikowano 3 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2003 Problem w tym, ze w XJcie luz zaworow reguluje sie za pomoca plytek ;(. Srubkowa pewnie, ze mozna zrobic samemu, z plytkowa troche gorzej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 3 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2003 Problem w tym, ze w XJcie luz zaworow reguluje sie za pomoca plytek ;(. Srubkowa pewnie, ze mozna zrobic samemu, z plytkowa troche gorzej... *** Ale sprawdzic mozesz sam, a stawiam jablka przeciw orzechom, ze nie powinno byc duzych roznic, a jezeli to na jednym / dwoch zaworach. Jak cie interesuje to moge ci napisac jak sie to robi - tez nie jest to straszna filozofia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2003 Jak cie interesuje to moge ci napisac jak sie to robi - tez nie jest to straszna filozofia. Ja posłucham chętnie (może w aspekcie GS500, bo tam też płytki i muszę sprawdzić). Może nasz jakieś fajne stronki, coś w stylu "serwisówek" ? Mam zamiar przebranżowić się z samochodów na motocykle i trochę mi brakuje "literatury". Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 6 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2003 Przepraszam za zwloke, ale juz jedziemy. Sprawa jest b.prosta - wystepuja dwa rozwiazania rozrzadu regulowanego plytkami z plytka pod i na szklance zaworu.W pierwszym przypadku po sprawdzeniu luzow zaworowych musimy zdjac walki rozrzadu i wymieniamy plytki na wieksze w zaworach, ktore tego wymagaja. Aby nie zwiekszac sobie pracy, nie krecimy silnikiem ze zdjetymi walkami i wkladamy je w tym samym polozeniu w jakim zesmy je zdjeli. Do zdjeciqa walkow musimy zluznic lancuch rozrzadu co robimy wyjmujac napinacz ( czasem aby to zrobic trzeba zdjac gazniki ). Przy okazji napinacz mozna przejrzec i przesmarowac.W drugim przypadku nie wyjmujemy walkow tylko uginamy szklanke zaworu specjalnym przyrzadem ( kawalek zahartowanego preta, zaostrzony i zagiety na koncu z drugiej strony plastikowa galka ) i zamieniamy plytki.Do Pawla - przestawienie sie na moto nie jest latwe - ja bym to dodal ale nie rezygnowal z samochodow. Jesli chodzi o serwisowki to bedziesz musial zainwestowac w tanie serwisowki Haynesa z ksiegarni Pelta w Wwie, na necie pomoga ci:www.motofiches.comwww.bikebandit.combo prezentuja rysunki rozkladowe poszczegolnych zespolow moto.W tym drugim miejscu po zarejestrowaniu sie mozesz kupowac czesci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2003 Dzięki za pomoc. Adam, ja się nie chcę przebranżowić całkiem, bo to bez sensu i bym nie zarobił na ZUS nawet. Chcę rozszerzyć działalność, a jak to będzie szło, to zobaczymy. Pierwsze próby mam już za sobą 8) Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.