Skocz do zawartości

Wibracje silnika w XJ600


Duch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc! Mam pytanie do wszystkich, ktorzy mieli stycznosc z XJ600N/S. Czy silne wibracje pochodzace z silnika miedzy 4000 a 5000 obr/min sa normalne dla XJty :?: Czytalem na jakims forum, ze moga one wynikac z niewyregulowanych zaworow (chociaz szczerze to nie widze zwiazku :lol: ). Wiecie cos na ten temat :?: Pozdrawiam, D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ( nie XJ, ale o wiele bardziej wibracyjny GS 1150 ) robi sie to tak :

 

- Idealna synchronizacja gaznikow ( a nie tylko `zgrubna`)

- Wymiana gumowych elementow w przednich trzymaczach silnika

- Dokrecenie wszystkich srub mocujacych silnik do ramy wlasciwym momentem.

Ja dodatkowo kasuje skutecznie wibracje idace przez kierownice dosc ciezkimi odwaznikami z olowiem na koncowkach kierownicy, oraz mam zwiekszone przelozenie na zebatce zdawczej o 1 zab, by przeniesc moment powstawania wibracji do wyzszej szybkosci. Ten patent zwieksza rowniez troszke srednice zebatki, przedluzajac zywotnosc lancucha.

Jedna uwaga do tego wszystkiego - silnik bedacy na wylocie ( silnie zuzyty ) bedzie produkowal o wiele mocniejsze wibracje niz normalne.

Wiesz oczywiscie ze wibracje w rzedowej 4 sa inheretne, tzn powstaja bo taka jest konstrukcja silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wiem ze kazdy silnik troche drzy, ale dziwne jest to ze te wibracje przechodza powyzej 5000 obr/min. Od 2 do 4 oraz 5 do 9 tys obr/min sinik pracuje idealnie, wibruje tylko miedzy 4 a 5.

Synchronizacje gaznikow zrobie. Ale co z zaworami? Czy ich ustawienie ma jakis wplyw na drzenie silnka :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacje gaznikow zrobie. Ale co z zaworami? Czy ich ustawienie ma jakis wplyw na drzenie silnka :?:

 

Zeby wogle sie zabrac do gaznikow trzeba najpierw sprawdzic luzy zaworowe, jednakze nie sadze zeby oprocz skrajnych przypadkow ( podparte zawory ) mialo to wplyw akurat na wibracje silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ten typ tak ma (oczywiście w pewnym zakresie, nie wiem jak to jest konkretnie w Twoim sprzęcie). XJ jest znana z problemów z plastikami (łamią się) i odkręcającymi śrubami około 5000 - 6000 obrotów. Rada taka jak napisał Adam Medyna + powkręcanie niektórych śrub na specjakny klej do gwintów (Wurth, Loctite) w razie jakby się ciś luzowało. Mój daelim miał coś takiego około 7000 obr, GS ma większe wibracje przy 5000. Czy ustawienie zaworów tu coś da ? Raczej nie, gażniki - można spróbować dla świętego spokoju, ale nie spodziewałbym się cudu.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, ze w XJcie luz zaworow reguluje sie za pomoca plytek ;(. Srubkowa pewnie, ze mozna zrobic samemu, z plytkowa troche gorzej...

 

*** Ale sprawdzic mozesz sam, a stawiam jablka przeciw orzechom, ze nie powinno byc duzych roznic, a jezeli to na jednym / dwoch zaworach. Jak cie interesuje to moge ci napisac jak sie to robi - tez nie jest to straszna filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cie interesuje to moge ci napisac jak sie to robi - tez nie jest to straszna filozofia.

 

Ja posłucham chętnie (może w aspekcie GS500, bo tam też płytki i muszę sprawdzić). Może nasz jakieś fajne stronki, coś w stylu "serwisówek" ? Mam zamiar przebranżowić się z samochodów na motocykle i trochę mi brakuje "literatury".

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zwloke, ale juz jedziemy. Sprawa jest b.prosta - wystepuja dwa rozwiazania rozrzadu regulowanego plytkami z plytka pod i na szklance zaworu.

W pierwszym przypadku po sprawdzeniu luzow zaworowych musimy zdjac walki rozrzadu i wymieniamy plytki na wieksze w zaworach, ktore tego wymagaja. Aby nie zwiekszac sobie pracy, nie krecimy silnikiem ze zdjetymi walkami i wkladamy je w tym samym polozeniu w jakim zesmy je zdjeli. Do zdjeciqa walkow musimy zluznic lancuch rozrzadu co robimy wyjmujac napinacz ( czasem aby to zrobic trzeba zdjac gazniki ). Przy okazji napinacz mozna przejrzec i przesmarowac.

W drugim przypadku nie wyjmujemy walkow tylko uginamy szklanke zaworu specjalnym przyrzadem ( kawalek zahartowanego preta, zaostrzony i zagiety na koncu z drugiej strony plastikowa galka ) i zamieniamy plytki.

Do Pawla - przestawienie sie na moto nie jest latwe - ja bym to dodal ale nie rezygnowal z samochodow. Jesli chodzi o serwisowki to bedziesz musial zainwestowac w tanie serwisowki Haynesa z ksiegarni Pelta w Wwie, na necie pomoga ci:

www.motofiches.com

www.bikebandit.com

bo prezentuja rysunki rozkladowe poszczegolnych zespolow moto.

W tym drugim miejscu po zarejestrowaniu sie mozesz kupowac czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Adam, ja się nie chcę przebranżowić całkiem, bo to bez sensu i bym nie zarobił na ZUS nawet. Chcę rozszerzyć działalność, a jak to będzie szło, to zobaczymy. Pierwsze próby mam już za sobą 8)

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...