Skocz do zawartości

Nietypowy problem z zapłonem w motocyklu Honda VF750


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat o moim problemie juz dawałem na forum >> http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...=45207&hl=vf750 ale teraz na 100% wiem że to jeden moduł wariuje.. i nie wiem co podstawić za orginalny tranzystor aby działało (jest to darlington z diodą).

Na forum elektrody znalazłem tylko jeden wątek o tym tranzystorze (EDT 41-035) >> http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...7671ffe1a4bee48

podstawiałem BU 806 ale niestety na nim nie ma iskry wcale.. (na orginalnym jest ale jak się rozgrzeje to ginie) Dodam że ten motocykl posiada dwa takie same moduły i jak zamienię je miejscami to wyłancza drugie dwa cyl.

podaję dwa pomocne linki >>>

http://www.jetav8r.com/Vision/TCIRebuild/TCI_Rebuild.html

http://users.rcn.com/kochc/moto/spark/ig_repair.html

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wygląda na to że to samo było u mnie. Jak już pisałem, chłopaki z serwisu kupili za parę złotych używany moduł. Cała naprawa kosztowała mnie 50 zyli.

 

W tych modułach po 20 latach 'wysychają" kondensatory przez co zmieniają się "punkty pracy" tranzystorów a zwłaszcza głównego (EDT41) i dlatego się przegrzewa.. a z zamiennikami .. właśnię walczę. Ale kolega podpowiada mi abym założył moduł fiatowski (chyba z UNO) albo nawet GL 118 (tani a chodzi rewelacja.. bynajmniej w SUZUKI) i chyba tak zrobię bo naprawiać elektronikę 20 letnią to cieżki temat..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten MJE5742 też "widmo" jest tylko nikt go niema :buttrock: ale bede miał od kolegi seba_VF750FR jeszcze dwa takze z czterech coś zrobie :crossy: A mam jeszcze pytanie co to jest >>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8y5ju8i95ngngw5t.html siedzi pod siedzeniem (dokładnie pod regulatorem napiecia alternatora) i robi mi zwarcie na postojówkach (pali bezpiecznik) jak to odłacze to OK.. ale niewiem czy to nie przypadkiem ten cały moduł od "WARNING'u" lub wskaźnik biegów, bo motocykl zapalał ale nie pamieam czy ekranik kontrolny działał (teraz moduły na stole także nie sprawdzę a gnębi mnie to) :) Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie jakis "komputer " od tej calej elektroniki , co do modułów nic nie bedziesz musiał kombinować zakładasz wtyki ,palisz ,jedziesz :buttrock: .

 

Pozdrawiam sebastian

 

 

PS. Mam serwisówke po angielsku (Honda VF700,750,1100 V-Fours 82-88 Haynes Service Manual ENG) w pliku pdf do motocykla takiego typu jak posiadasz ,jak chcesz moge Ci podesłać.

Edytowane przez seba_VF750FR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te instrukcje. mam też i schematy elektrycze (ze strony sabmag.org ) ale akurat moduły nie są oznaczane który do czego..

 

Wstawiłem na tymczasem BDX53C (BDX53 tylko z literką N na 300V wstawia Magneti Umarelli w Fiu**ch :crossy: tylko ze ten niedostępny :buttrock: )

a ten jest na 100V także żywot chyba krótki ale chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...