Skocz do zawartości

Cagiva Mito 125


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się powoli do kupna Cagivy Mito 125, bo to bardzo fajna rakieta. Mam możliwość zakupu egzemplarza z rocznika 1995. Z tego, co zauważyłem, w roku 1995 właśnie dokonano kilku poważnych zmian w budowie tego motocykla. Do tej pory doszedłem do takich wniosków:

roczniki sprzed 1995 mają 7 biegów, nie mają kontrolki rezerwy w zbiorniku paliwa, mają okrągłe reflektory;

roczniki od 1995 mają 6 biegów, mają kontrolkę rezerwy, mają też inne, kanciaste reflektory.

Przeglądam sobie fotki na BikePics - widzę, że w roczniku 1995 występują wersje zarówno jednego, jak i drugiego typu. I tu powstaje pytanko: Czy spotkaliście sie może z jakimś egzemplarzem siedmiobiegowym, ale lampami nowszego typu i kontrolką rezerwy? Oczywiście, nie chodzi mi o jakieś klejone potworki. Po prostu, czy były jakieś fabryczne kombinacje tego typu? Interesuje mnie to, bo moim zdaniem te nowsze lampy są ładniejsze, za to 7-biegowy silnik jest chyba bardziej elastyczny (nad znaczeniem kotrnolki rezerwy w takim smoku chyba nie ma co sie zastanawiać :-)). Czy są jeszcze jakieś inne znaczące różnice między starą i nową wersją? Przypuszczam, że Vmax, ale też i drobiazgi, jak np. kranik paliwa lub jego brak. Proszę, podajcie wszelkie znane wam różnice, których ja jeszcze się nie dopatrzyłem.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Edytowane przez Arcer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja kiedyś śmigałem na Cagivie Mito Evo z 2000r. i powiem Ci tyle że to naprawde super sprzęcik. :D Miałem go przez 2 sezony i nie miałem najmniejszych problemów, no może pozatym, że alternator słabo ładował.

Co do pytań- 7 biegowe skrzynie były w nich montowane do 1999 roku, więc rocznik 95' napewo ma taką.

Od 1994 roku zmieniono stylistykę ( owiewki, lampę itp.) ale zarówno silnik,rama jak i zawieszenie było takie same. :D

jakbyś chciał wiedzieć coś więcej to wal śmiało.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, rzeczywiście, dopiero po założeniu tego topiku zauważyłem, że te ładniejsze wersje były też na fotkach z 1994 roku. Ale są też te z okrąglakami - więc musiały być montowane równolegle. Gdyby jeszcze ktoś chcaił się wypowiedzieć o swojej Cagivie, zapraszam.

P.S. Jak to w ogóle wymawiać? "kagiwa" czy "kadżiwa"? :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadżiwie ja mówie :biggrin:

Widziałem ostatnio na allegro Mito 125 z 1995r. w nowej budce za niecałe 4500zł :icon_exclaim:

To chyba 5000 zł za ten sam rocznik, ale w starej budce, zarejestrowany na 49cc to znośna cena, prawda? :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jakoś nikt się nie kwapi do udzielenia mi odpowiedzi, moze odświeżę temat, bo mam pare pytań na temat Cagivy Mito 125:\

- jak to jest z tymi schowkami? Co mieści się pod siedzeniem kierowcy, co pod zadupkiem, a co mamy pod zbiornikiem paliwa - czy są one duże, czy małe (zaznaczam, chodzi o 125, bo 50 ma jakiś dziwaczny, odwrotny układ zbiornika i schowków)

- który schowek zamyka sie na kluczyk (i czy to ten sam, co w stacyjce)?

- Jak wygląda zapinanie zbiornika - widziałem gdzieś, że przymocowuje się go jakimś paskiem gumowym - więc może tam zajrzeć osoba niepowołana?

 

I parę innych pytanek:

- spalanie! :-)

- jakieś inne usterki (poza alternatorem, bo to juz było wspomnane)

- jakość wykonania (z tego, co widziałem w ŚM, Cagiva River jest porządnie dopracowana - jak jest z tym modelem?)

 

Thank you from the mountain - dziękuję wam z góry :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam Cagive Mito 125 z 92 roku.

A więc tak. Schowek pod siedzeniem pasażera mieści aż 4 puszki piwa :banghead: z trudem ale wpakuje się ;) Pod siedzeniem kierowcy jest akumulator. Bag jest otwierany jak maska w aucie co jak dla mnie jest dużym plusem. Szybki dostęp do zbiorniczka z olejem, gaźnika itd. zapinany jest on oczywiście na gume. Wracając do schowków są one zapinane na kluczyki każdy inny.

 

Co do spalania to wiele nie moge poweidziec bo mialem rozregulowane i paliła mi ona z 9 - 10 l teraz już jest lepiej i myśle ze w 6-7 przy mocnym pałowaniu się zamkniesz.

 

Usterki ?? hmmm miałem duży problem z zaworem wydechowym (ponoć felerne w mitówkach) ale ostatecznie jeżdze bez niego.

 

Z tego co wiem to plastiki w Mito są dużo lepszej jakości od np. af1. nie pękają odrazu, tylko uginają się :banghead: Raz czacha była tak wykrzywiona ze sam się zdziwiłem ze jeszcze nie pękła:) Ale to jest tak że jak trafisz na dobry egzemplarz to będziesz jeździł dłuuugo dłuugo :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić sprowadzony z Włoch z salonu (ktoś oddał w rozliczeniu), więc tam raczej go odpicują (czym ja się łudzę, pewnie tlyko go umyją :-)). Ale co do tego zbiornika - czy ten pasek jest jakoś zabezpieczony, czy ktoś może mi np. otworzyć i nalać benzyny do chłodnicy :-).

Edytowane przez Arcer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...