Skocz do zawartości

2 SUW


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Moze ktos napisac o ekspoatcji 2 suwa jak to wyglada co ile remont i te sprawy, ajk to wyglada finasowo, ile te silniki wytrzymuja przy normalnym uzytkowaniu, nie tylko tor, ani zawody. Czy po kupinie takiego motorku np 125, czy 250 po remoncie ile pojezdze bez wielkiego dokladania do silnika. Ile takie silniki pala w terenie. Nigdzie w necie nie moglem znalesc takich informacji prosze o pomoc. Nie wiem czy bedzie mnie stac na uzytkowanie takiego motorka i czy nie szukac 4 suwa. Jakie motorki polecice powiedzmy do 8000 zl o pojemnoisci 125 lub 250.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej! jak byś popatrzył niżej to tam jest temat o utrzymaniu crossa :-) Wszystko zalezy od tego jaki motor chcesz kupic. Jesli kupisz np. Kawasaki kdx 125 czy 250 to są silniki niezbyt wysilone i 250 ma kolo 10KM mniej niż Jakieś wyczynowe enduro a ok 15KM mniej od crossa. KDX, DT, CRM to w związku z tym motocylke żywotne i remont robi sie nieczęściej niż co 3 lata. Natomiast jeśli chodzi o wyczynowe endura np KTM EXC, GS to raz w sezonie tłoka wypadało by zmienic a co drugi sezon też korbe. W crossie natomiast np.CR,SX,KX,RM liczy sie motogodziny (w enduro tez niektórzy sie do tego stosują) i tłoka powinno zmienic sie co kolo 20mh a korbe co okolo 40mh. Czyli w moim przypadku wyglada to tak ze (sporo jeżdząc) zmieniam 2 tłoki w sezonie (tłok 450zł- prox) a w zimie pomiędzy sezonami zmieniam korbę (400zł- prox). Więc jak sam widzisz 2T a 2T to nieraz ogromna róznica. 4T są napewno dużo trwalsze. moja 250 SX pali kolo 12l. Jak miałem wczesniej 125 GS to palił kolo 10l a jak jeszcze wcześniej miałem 125 MTX to palił 7l ->teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4T enduro to jeszcze jako tako ale z tego co wiem to 250 4T cross są tak samo moało zywotne jak 2T. To mi powiedział meches przy okazji jak byłem sie cos dowiedziec. Z koleji na któryms z tematów widziałem opinie ze koleś w YZF 250 zmieniał tłoka co 100h i nie było zadnego problemu i podobno dośc ostro śmigał. pozatym 4T sie troszke łatwiej jezdzi no i nie musisz kupowac takich ilosci oleju jak do dwusówa.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe KDX250 ma dokładnie 51km także od cross'a odbiega niewiele. Mało osób wie iż to motocykl pokroju EXC250 czy WR250 i w swoich latach był w samej czołówce! Można z czystym sumieniem powiedziec ze to hardenduro. KDX125 juz hardendurem nie jest ale badz co badz 3 lata bez zagladania do silnika bym sie bał tym jezdzic... niby od DT125r ma jakies z 5km więcej, ale jednak roznica w zywotnosci bedzie na 100%!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o tloki to moge wam pokazac zdjęcie tloka z CR 250 po sezonie jazdy (w tym kilka zawodow). Tlok jest w stanie idealnym, wiec gadanie o wymianach co 40mh w cwiarze jest raczej bez sensu. Moze i powinno sie wymieniac co 30-40mh, ale przy jezdzie z takiej jak przewiduja producenci tych czesci i fabryka czyli start klapka do konca meta klapke zamykamy, ale kto jest w stanie tak jezdzic cwiara ? trzeba miec nielada umiejetnosci i sile. W setce zgadzam sie 20-30mh ale ostrego krecenia jak ktos zainwesuje w dobry tlok (powyzej 5 stowek pewnie) i nie jezdzi za ostro to sezon tez przelata.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh to ja nie wiem jak tojest ale tłok w moim byłym sprzęcie gs 125 po 40h wygladał a własciwie to wogule nie wygladał :-) w tym 250 co mam teraz tłok jezdzony od wakacji ma tak drastycznie mniejszą średnice od cylindra ze zze luz nie jest rzędu setnych milimetra tylko dziesiatych! :-) z tym ze ja jezdze tak jak wyzej napisałem na proxach a z tego co sie dowiedziałem na innym temacie wiekszosc ludzi jezdzi na wertexach. Jakiej firmy uzywasz tłoków i korb do swojej CR? pozatym chodzi o zmęczenie materjału a nie tylo o zuzycie. tłok który ma przepracowane wiecej niz fabryka przewidziała moze poprostu peknąć i sam byłem kilka razy swiadkiem takiego zdarzenia. Zbyt luzny tłok powoduje zze przekrzywia sie on w cylindrze podczas ruchu w góre i niszczy nicasil a to kosztuje.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Aprillię RX 125 można zaliczyć do HardEnduro ??

No do hard enduro to RX napewno zaliczyć nie mozna :-) ten motor równiez zalicza sie do tych mniej wyżyłowanych. Ale kumpel miał z 93r i to był fajny motorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...