Skocz do zawartości

Junak


Gość mietek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ZGADZA SIĘ WOLE MZ

 

Dlatego zadałem to pytanie, bo myślałem, że ktoś z ekspertów JANKA zabierze głos na temat wystawionych tam JANKÓW i powie coś na temat ich zgodności z oryginałem. Ale widze, poza docinką, NO RESPOND

Sidewinder,co ty????Chcesz,żebym Ci napisał,że ten zielony to miał ciętą ramę,czerwony nieoryginalną kierownicę,a czarny to już nie Junak,bo......

Jeżeli Cię ciekawi temat oryginalnych Junaków(a sądzę,ze nie,bo dało się zauważyć chyba w każdym Twoim poście na tan temat nutkę złośliwości)to jest sporo stron na ten temat.życzę przyjemnej lektury :(

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja wypowiedź mówi sama za siebie:

Gadasz jak potłuczony i masz tyle wspólnego z junakiem co ja.

 

A jak masz naprawde problem z kupnem oryginalengo junaka ( co wątpie) to zacznij wreszcie szukać i nie pieprz bzdur (chociaż na forum można pisać wszystko), jak nie byłeś na giełdzie (a nie byłeś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie, Sidewinder sorki za docinkę. Zapomnijmy o tym. Tak sie skałada, iż byłem na Mototargu. Były tam dwa godne uwagi Junaki, wystawiane przez p. Radzia (no może oprócz ramki reflektora). Była też przeróbka B-20, w strasznym stanie (czerwona). Inne jakoś nie utrwaliły mi sie w pamięci. Szukałem części do prądnicy. Ciekaw jestem, jaką macie opinię na temat Junakowskich prądów :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja wypowiedź mówi sama za siebie:

Gadasz jak potłuczony i masz tyle wspólnego z junakiem co ja.

 

A jak masz naprawde problem z kupnem oryginalengo junaka ( co wątpie) to zacznij wreszcie szukać i nie pieprz bzdur (chociaż na forum można pisać wszystko), jak nie byłeś na giełdzie (a nie byłeś)

Obrażasz mnie tą wypowiedzią(zresztą już nie pierwszy raz).Nie wiem,ale widzę u Ciebie objawy zafascynowania "jedyną słuszą marką"(osobiście nic nie mam do MZ).Czytaj uważnie posty-czy zauważyłeś gdzieś,abym coś pisał o chęci kupna Junaka????Mam dwa,i one mi do szczęścia wystarczą.A mój opis co go giełdy(fakt,nie byłem na niej,nawet tego nie sugerowałem)miał Ci uświadomić dziwność twojego pytania-to tak jak spytać co jest nie tak w sprzedawanych MZ-kach,wsk-ach,Harleyach,japońcach(niepotrzebne skreślić).Przecież każdy zainteresowany od razu to spostrzeże,a komuś "nie w temacie" tłumaczenie tego jest jak puszczanie pawia przez słomkę-męczące,a i tak nie przynosi zazwyczaj rezultatu.Jesteś fanem MZ-ki,a piszesz jak najęty na temat Junaka,chba tylko po to,żeby pokazać "że ja i tak powiem tu ostatnie słowo".Z całym szacunkiem dla Ciebie.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki wielkie za poprzedni post,coć mi się kliknęło nie tak :? Co do tego tematu to tyle opinii,ile Junaków.Bardzo dobrze opisał ten temat pan Rafał Dmowski w ŚM 3/2000.Jeżeli nie masz dostępu do tego artykułu to napisz,prześlę Ci ksero.W Junaku,którego kupiłem już zrobionego jest alternator i powiem szczerze,że jeszcze nigdy nie miałem problemów z prądem.Iskra jest bardzo dobra,światła intensywne,ładowanie akumulatora też ok.W drugim Janku będę zakładał oryginalne 6V.Będę miał wtedy porównanie.Ogólnie,u kumpli jeżdżących z oryginalną instalacją jest wszystko ok,ale tylko wtedy,jeśli wszystko było dobrze zrobione,min.jeżeli nie kombinowali z iskrownikiem.Fakt,światła mają słabsze niż przy 12V.

Ode mnie na tyle.Może ktoś ma inne zdanie??Z chęcią posłucham jak to wygląda u innych.

Pozdrawiam.

P.S.-a iskrownik-to kwestia gustu-mnie nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic przeciwko iskrownikowi. Na dobrze zrobionym da się bez problemów jeździć. W swoim Junaku będę miał prądnicę (jest w regeneracji). Zastanawiam się jednak poważnie nad zastosowaniem elektronicznego regulatora (o ile sie da w obudowie machancznego). Zbędny będzie wtedy ogranicznik prądu ładowania, a co za tym idzie i sama pradnica będzie sie mniej nagrzewać. A to bardzo ważne.

Druga sprawa to poruszane wcześniej lakierowanie Junaka. Na Mototargu dowiedziałem się o ciekawych wzorach lakierowania Junaka. Były podobno Junaki przeznaczone na eksport gdzie zbiorniki były dwukolorowe tj. między szparunkami inny kolor jak reszta. Podobno koledzy z Meduzy posiadaja zdjęcia takich egzemplarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam iskrownik występuje w AWO. Nie słyszałem, aby ktoś z posiadaczy tego sprzęta narzekał na iskrowniczek. Faktem jest, iż w Junaku jest on narażony na błoto i wodę. Jeśli nie był rozbierany nie ma z nim problemów. Jeśli jednak musisz naprawić iskrownik, pamiętaj aby obudowy stanowiły komplet. W sprzedaży jest teraz mnóstwo klejów i past uszczelniających, więć woda nie ma prawa dostać się do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym kupic oryginalnego Junaka prawngo technicznie z papierami. Czy to jest wogól możliwe?

 

Cała rozmowa zboczyła trochę z tematu, do którego powracam mój b. dobry klega ma do sprzedania Junksa M10 100% orginału (oczywiście prądnica, zapłon iskrownikowy, orginalny tłumik "cygaro" nawet w instalacji elektrycznej nie zastosował konektorków tylko oczka skręcane na śrubki- podobno tak miały orginały) Motocykl był odrestaurowywany przez 2,5 roku jeżdził 1 sezon a od 2 lat stoi w garazu i jest sporadycznie odpalany. Jeżeli ktoś jest zainteresowany kupnem to proszę o kontakt mailowy [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Tak się przypatruję Waszej dyskusji i dochodzę do wniosku, że każdy ma odrobinę racji. Sam dostałem w zeszłym roku Janka (spłata długu :D) - M07 w tragicznym stanie (pocieta rama, alternator od "czegoś", brak papierów itd.) Za doprowdzenie moto do takiego stanu sam osobiscie odciąłbym ręce ale nie w tym rzecz.

Obecnie szukam jakiegos M10 najlepiej do remontu (CHCĘ go wyremotnować - mam warunki, duzo wonego czasu, moze troche gorzej z kasa :D ) Glownym argumentem, zeby go samemu robić jest to, że w przypadku tak starego motoru trudnym jest trafic na 100% oryginał a w związku z tym trafaja sie coraz czesciej roznej masci przerowbki. Jedne udane, drugie mniej. Ale czesto jest tak, ze co motor to inny patent na prądy, system chloedznia oleju itp.

Zwracam sie z gorącą prośbą, jak ktoś ma namiar na Janka (koniecznie do roboty) , moze byc w czesciach, z doklumentami za rozsadna cene to prosilbym o kontakt. Bylbym dozgonnie wdzieczny.

A tak na marginesie to inaczej sie patrzy ma moto, któremu się poświecalo wieczory przez 2 lata niz na gotowca. :D

Pozdrawiam wszystkich Forumowiczow i sorki za przydlugi post :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem już Junaka M10. Niby jest w oryginale. Nie miał remontu, ale jakoś sie jeszcze trzyma. Pali. Ma zawory do regulacji. Nie ma tylnego światła. Problem polega na tym, ż gość ma do niego dowód reejestracyjny, ale nie napisał umowy kupna sprzedaży z poprzednim właścicielem. W związku z ty mnie wiem czy bede miał jakieś problemy z przejestrowaniem go na siebie. Cena 1400. Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...