Wojtek15 Opublikowano 16 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2003 jak wyregulować elektroniczny zapłon w mz 150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoPe Opublikowano 16 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2003 w tym typie zapłonu da się wyregulować tylko punkt zapłonu ( w przeciwieństwie do klasycznego układu z przerywaczem). Ja robię to tak:1. mam przygotowaną tarczę z podziałką kątową (okrągła tarcza podziałka 0 -360 stopni);2. tarczę wkręcam w oś alternatora (mam dorobioną śrubę);3. układ krokodylek + kawałek miedzianego drutu przyczepiam za pomocą krokodylka do żeberka cylindra;4. "łapię" górny martwy punkt i doginam tak miedziany drucik, aby pokazywał 0 stopni; 5. Obracam wałem silnika (przy włączonym zapłonie) do chwili przeskoku iskry (nalezy obracać bardzo powoli);6. sprawdzam, ile mam stopni na tarczy w momencie przeskoku iskry7. popuszczam śrubki od czujnika Halla i ustawiam płytkę z czujnikiem w ten sposób aby przeskok iskrynastępował przy 22 stopniach przed górnym martwym punktem (dla silnika ETZ 251).Można też popróbować z ustawieniem na 3 mm przed GMP, ale jest to metoda mało dokładna (suwmiarka niezyt się nadaje, no chyba, że masz silnik na stole - najlepiej wychodzi to przy stosowaniu czujnika zegarowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.