Skocz do zawartości

jak wyregulować elktronika w mz 150


Wojtek15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w tym typie zapłonu da się wyregulować tylko punkt zapłonu ( w przeciwieństwie do klasycznego układu z przerywaczem). Ja robię to tak:

1. mam przygotowaną tarczę z podziałką kątową (okrągła tarcza podziałka 0 -360 stopni);

2. tarczę wkręcam w oś alternatora (mam dorobioną śrubę);

3. układ krokodylek + kawałek miedzianego drutu przyczepiam za pomocą krokodylka do żeberka cylindra;

4. "łapię" górny martwy punkt i doginam tak miedziany drucik, aby pokazywał 0 stopni;

5. Obracam wałem silnika (przy włączonym zapłonie) do chwili przeskoku iskry (nalezy obracać bardzo powoli);

6. sprawdzam, ile mam stopni na tarczy w momencie przeskoku iskry

7. popuszczam śrubki od czujnika Halla i ustawiam płytkę z czujnikiem w ten sposób aby przeskok iskrynastępował przy 22 stopniach przed górnym martwym punktem (dla silnika ETZ 251).

Można też popróbować z ustawieniem na 3 mm przed GMP, ale jest to metoda mało dokładna (suwmiarka niezyt się nadaje, no chyba, że masz silnik na stole - najlepiej wychodzi to przy stosowaniu czujnika zegarowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...