Skocz do zawartości

Modyfikacje Yamahy XJ 600 Diversion


Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem ostatnimi czasy różne artykuły, testy, opisy dotyczące poczciwej Diversiony. Dowiedziałem się, że w 1993 r. przeszła kilka modyfikacji. Przede wszystkim była to nowa owiewka (jednoczęściowa, która zastąpiła starą cztero częściową; miała inne punkty mocowań, ponieważ żekomo lubiała pękać od drgań, oraz nowe wskaźniki), wmocniony tylny wahacz, amortyzator, oraz uszczelka pokrywy zaworów.

I tu pojawia się moje pytanie ;) : czy te ulepszenia były rzeczywiście znaczące i warto się rozglądać za modelem pow. 1993 r czy też były to nie wiele znaczące zmiany i kupić sprzęta z 1992 r. ? Czy te stare owiewki są rzeczywiście skłonne do pękania a tylne wahacze lubią pękać w miejscu mocowania z amorem? Na pewno nowa owiewka wygląda nieco lepiej od starszej, ma ładne wloty w dolnej części i jest troche szersza od poprzedniczki.

Co Wy o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

miałem dwie xj z roczników 92 i 94 i powiem szczerze żadnych róznic nie zauważyłem w nich ( owiewki w obydwu "dzwoniły" tak samo itd). Rzeczywiście też spotkałem się w prasie fachowej z opisem takich modyfikacji - ale to myślę bardziej chwyt marketingowy był. Tym bardziej iz nie zmieniono oznaczenia - wszystkie te modele to 4 BR.

Może masz na myśli stary model XJ 600 - skądinąd bardzo porzadny motocykl.

 

Ery "nowej" XJ 600 to wg. mnie dzieląc na modele:

92- 96

96-98

98-2003

 

Ale z poprzednikiem sie w całości zgadzam - XJ po 98 to już bardzo przyzwoity motocykl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) a ja polecam tą pierwszą serię XJ , chociaż są może i brzydkie ale mocniejsze i szybsze od Diversionów , lepiej wyposażone (2 tarcze z przody i wskaźnik paliwa ) no i tańsze , a o dobry egzemplarz nie trudno - to żywotne motorki , sam mam i nie narzekam , pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam modele od 1998 r. wzwyż.

 

 

Niestety na tą całkiem nową (po 1998r.) mnie nie stać ;) W grę wchodzą jedynie te starsze roczniki. Większość XJ-tek w moich pieniądzach to właśnie roczniki 1992, chociaż 1993 (te po zmianach) też się często trafiają za dobrą kasę.

 

[ Dopisane: 16-03-2006, 16:01 ]

Może masz na myśli stary model XJ 600

 

 

Mam na myśli nowszy model, czyli Diversion. Na rok 93 wyszedł właśnie z nową owiewką. Można to łatwo zobaczyć na bikepics na poszczególnych rocznikach. Róznią się dość znacznie kształtem.

 

 

a ja polecam tą pierwszą serię XJ

 

Hehe starsze XJ też niczego sobie, ale jakoś mam słabość do Diversionów :lol:

 

[ Dopisane: 16-03-2006, 16:57 ]

Zauważyłem jeszcze, że w rocznikach 1991 do 1993 były 3 rodzaje owiewek 8O

 

Pozwolę sobie wkleić kilka linków z bikepics, żeby Wam pokazać.

Pierwszy rodzaj, czyli te stare, cztero- częściowe:

http://www.bikepics.com/pictures/208263/

http://www.bikepics.com/pictures/272270/

 

Drugi rodzaj, czyli już te nowsze, ale jeszcze nie te, które weszły w 1993 r.:

http://www.bikepics.com/pictures/079024/

http://www.bikepics.com/pictures/051073/

 

I ostatni, czyli te z 1993 r. z wlotami po bokach:

http://www.bikepics.com/pictures/332947/

http://www.bikepics.com/pictures/271764/

 

 

Nieźle to zakręcone wszystko :) Ale jak sądze te pękające, to te pierwsze, najbardziej kanciaste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

Pozwolę sobie wkleić kilka linków z bikepics, żeby Wam pokazać.

Pierwszy rodzaj, czyli te stare, cztero- częściowe:

http://www.bikepics.com/pictures/208263/

http://www.bikepics.com/pictures/272270/

 

Nieźle to zakręcone wszystko  :evil:  Ale jak sądze te pękające, to te pierwsze, najbardziej kanciaste.

 

te boczne elementy mocowane na śruby do owiewki to akcesoryjne deflektory odchylające mocniej strugę powietrze - na pewno to nie jest odrębny model.

Na częsci zdjęć widać iz po prostu ktoś te elementy przykleił, wyszpachlował i pomalował powtórnie... i wyglada to jeszcze inaczej.

Zamieściłeś jeszcze zdjęcia wersji hamerykańskiej Seca - występującej dużo rzadziej w nas, a ma ona trochę wiecej róznic od eurodiwersji (przynajmniej tak wynika z manuala).

Moja pierwsza XJ z marca 92 pochodząca z niemcowni była identyczna jak te na zdjęciach z '93. Dlatego też chyba moge postawić tezę iz te zmiany o których mówisz pomiedzy 92 a 93 to również różnice pomiędzy wersja euro a ameryką.

 

Z drugiej strony przy takiej podazy xjotek jaka teraz mamy i tak niskich cenach nie wiem - czy ta nasza dyskusja nie jest po prostu bez sensu

Po prostu szukaj najlepszej sztuki w najmłodszym roczniku za dostepną kasę.

Choć owiewki przestają drżeć podobno od rocznika 96 .. :D

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pierwsza XJ z marca 92 pochodząca z niemcowni była identyczna jak te na zdjęciach z '93.

 

 

Bywają też tak jak napisałeś XJ z 92 z nową owiewką i jest to już rocznik modelowy 1993, czyli po tych modernizacjach :D

 

 

Choć owiewki przestają drżeć podobno od rocznika 96

 

Drżeniem się specjalnie nie będę przejmował, byle się to kupy wszystko trzymało i nie pękało, chociaż jakby nie patrzeć to ma ze sobą powiązanie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...