mateuszm Opublikowano 16 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2006 Czytałem ostatnimi czasy różne artykuły, testy, opisy dotyczące poczciwej Diversiony. Dowiedziałem się, że w 1993 r. przeszła kilka modyfikacji. Przede wszystkim była to nowa owiewka (jednoczęściowa, która zastąpiła starą cztero częściową; miała inne punkty mocowań, ponieważ żekomo lubiała pękać od drgań, oraz nowe wskaźniki), wmocniony tylny wahacz, amortyzator, oraz uszczelka pokrywy zaworów. I tu pojawia się moje pytanie ;) : czy te ulepszenia były rzeczywiście znaczące i warto się rozglądać za modelem pow. 1993 r czy też były to nie wiele znaczące zmiany i kupić sprzęta z 1992 r. ? Czy te stare owiewki są rzeczywiście skłonne do pękania a tylne wahacze lubią pękać w miejscu mocowania z amorem? Na pewno nowa owiewka wygląda nieco lepiej od starszej, ma ładne wloty w dolnej części i jest troche szersza od poprzedniczki. Co Wy o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyss Opublikowano 16 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2006 witam miałem dwie xj z roczników 92 i 94 i powiem szczerze żadnych róznic nie zauważyłem w nich ( owiewki w obydwu "dzwoniły" tak samo itd). Rzeczywiście też spotkałem się w prasie fachowej z opisem takich modyfikacji - ale to myślę bardziej chwyt marketingowy był. Tym bardziej iz nie zmieniono oznaczenia - wszystkie te modele to 4 BR. Może masz na myśli stary model XJ 600 - skądinąd bardzo porzadny motocykl. Ery "nowej" XJ 600 to wg. mnie dzieląc na modele:92- 9696-9898-2003 Ale z poprzednikiem sie w całości zgadzam - XJ po 98 to już bardzo przyzwoity motocykl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 16 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2006 :) a ja polecam tą pierwszą serię XJ , chociaż są może i brzydkie ale mocniejsze i szybsze od Diversionów , lepiej wyposażone (2 tarcze z przody i wskaźnik paliwa ) no i tańsze , a o dobry egzemplarz nie trudno - to żywotne motorki , sam mam i nie narzekam , pozdrawiam ;) Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 16 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2006 Osobiście polecam modele od 1998 r. wzwyż. Niestety na tą całkiem nową (po 1998r.) mnie nie stać ;) W grę wchodzą jedynie te starsze roczniki. Większość XJ-tek w moich pieniądzach to właśnie roczniki 1992, chociaż 1993 (te po zmianach) też się często trafiają za dobrą kasę. [ Dopisane: 16-03-2006, 16:01 ]Może masz na myśli stary model XJ 600 Mam na myśli nowszy model, czyli Diversion. Na rok 93 wyszedł właśnie z nową owiewką. Można to łatwo zobaczyć na bikepics na poszczególnych rocznikach. Róznią się dość znacznie kształtem. a ja polecam tą pierwszą serię XJ Hehe starsze XJ też niczego sobie, ale jakoś mam słabość do Diversionów :lol: [ Dopisane: 16-03-2006, 16:57 ]Zauważyłem jeszcze, że w rocznikach 1991 do 1993 były 3 rodzaje owiewek 8O Pozwolę sobie wkleić kilka linków z bikepics, żeby Wam pokazać.Pierwszy rodzaj, czyli te stare, cztero- częściowe:http://www.bikepics.com/pictures/208263/http://www.bikepics.com/pictures/272270/ Drugi rodzaj, czyli już te nowsze, ale jeszcze nie te, które weszły w 1993 r.:http://www.bikepics.com/pictures/079024/http://www.bikepics.com/pictures/051073/ I ostatni, czyli te z 1993 r. z wlotami po bokach:http://www.bikepics.com/pictures/332947/http://www.bikepics.com/pictures/271764/ Nieźle to zakręcone wszystko :) Ale jak sądze te pękające, to te pierwsze, najbardziej kanciaste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyss Opublikowano 17 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 [Pozwolę sobie wkleić kilka linków z bikepics, żeby Wam pokazać.Pierwszy rodzaj, czyli te stare, cztero- częściowe:http://www.bikepics.com/pictures/208263/http://www.bikepics.com/pictures/272270/ Nieźle to zakręcone wszystko :evil: Ale jak sądze te pękające, to te pierwsze, najbardziej kanciaste. te boczne elementy mocowane na śruby do owiewki to akcesoryjne deflektory odchylające mocniej strugę powietrze - na pewno to nie jest odrębny model. Na częsci zdjęć widać iz po prostu ktoś te elementy przykleił, wyszpachlował i pomalował powtórnie... i wyglada to jeszcze inaczej.Zamieściłeś jeszcze zdjęcia wersji hamerykańskiej Seca - występującej dużo rzadziej w nas, a ma ona trochę wiecej róznic od eurodiwersji (przynajmniej tak wynika z manuala). Moja pierwsza XJ z marca 92 pochodząca z niemcowni była identyczna jak te na zdjęciach z '93. Dlatego też chyba moge postawić tezę iz te zmiany o których mówisz pomiedzy 92 a 93 to również różnice pomiędzy wersja euro a ameryką. Z drugiej strony przy takiej podazy xjotek jaka teraz mamy i tak niskich cenach nie wiem - czy ta nasza dyskusja nie jest po prostu bez sensu Po prostu szukaj najlepszej sztuki w najmłodszym roczniku za dostepną kasę. Choć owiewki przestają drżeć podobno od rocznika 96 .. :D pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 17 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 Moja pierwsza XJ z marca 92 pochodząca z niemcowni była identyczna jak te na zdjęciach z '93. Bywają też tak jak napisałeś XJ z 92 z nową owiewką i jest to już rocznik modelowy 1993, czyli po tych modernizacjach :D Choć owiewki przestają drżeć podobno od rocznika 96 Drżeniem się specjalnie nie będę przejmował, byle się to kupy wszystko trzymało i nie pękało, chociaż jakby nie patrzeć to ma ze sobą powiązanie :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.