Skocz do zawartości

Jaki olej do zawieszenia WP w KTM??


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam KTM LC4 z zawiecha WP i teraz mam 2 pytania

1 jakiej gestosci olej zalac wiem ze to zalezy od stylu jazdy itp jezdze po terenie sporo ale zdazaja mi sie krotsze-dłuzsze wypady po utwardzonych drogach

2 czy mozna zawieszenie zalac olejem samochodowym np 10W40 albo 15W40?? bo wiem ze w zawieszeniu liczy sie tylko ta 1 gestosc ale nie wiem czy jest roznica miedzy olejem do zawieszenia a takim zwykłym olejem do samochodow np.połsyntetycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

amortyzatorow nie powinno zalewac sie olejem silnikowym. olej silnikowy bedzie sie pienil, a ponadto taki olej jest bardziej wrazliwy na temperature, tzn amortyzator na takim oleju inaczej bedzie pracowal inaczej za dnia, a inaczej w nocy, gdzie temperatura bedzie nizsza i bedzie bardziej tlumil. moge jeszcze dodac ze w moim rowerowym marzocchi shiver olej mobil fork oil medium(20zl za litr) wypada kiepsko przy oryginalnym oleju marzocchi pod wzgledem odpornosci na zmiany temperatury, wiec polecalbym kupno jakiegos lepszego(czyt. drozszego) oleju.

pozdrawiam

 

dopisane:

co do lepkosci oleju to jest to sprawa indywidualnych preferencji, czy wolisz jak zawieszenie szybko odbija, czy raczej powoli. na szose lepszy jest olej o wyzszej lepkosci. skoro masz amortyzator WP to napewno masz w nim regulacje tlumienia i to chyba nie tylko odbicia? osobiscie nie mialem stycznosci z amortyzatorami WP, sadze ze inni forumowicze, majacy stycznosc z tym sprzetem, powinni doradzic odpowiedni olej, a reszte wyregulujesz srubkami :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z ta regulaca to nie jest tak proste jak sie wydaje sa tam az 3 sroby do regulowania i zeby dostosowac zawieche do mojej wagi i preferencji jest potrzeban osoba ktora sie dobrze na tym zna ja nie chce gdzebac w tym bo sie boje ze jeszcze cos sknoce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

nic tam nie sknocisz, jak masz 3 sruby to moze byc tlumienie odbicia, kompresji i moze naprezenie wstepne(ale w to watpie)? albo jest jakis podzial na tlumienie mocnych uderzen i slabych, czyli tlumienie kompresji wolne i szybkie, niewiem, nie mialem do czynienia z tym widelcem. zapytaj kogos kto ma taki widelec i poprostu wez srubokret i jezdzij na kawalku wyboistej drogi 8)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...