Gość cristo Opublikowano 13 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2002 Jesli sie nie myle to MZ ETZ 251 ma fabrycznie podana maksymalna predkosc ok 130 km/h. Dlaczego rozpedzam sie tylko do 110 i dalej nie chce mi isc? Czy to jest normalne, a moze cos jest nie tak z silnikiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidewinder Opublikowano 13 Września 2002 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2002 Moja MZ 250 ciągnie 130 km/h. Prawdopodobnie twoja tyle nie pociągnie, możesz przeczyścić gaźnik, udrożnić wydech, zmienić mieszankę. Możliwe, że gdześ tracisz moc. Może ktoś pezed tobą zmieniał zębatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cristo Opublikowano 13 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2002 A jak sie ma mieszanka do osiagow? Optymalnie jest 1:50, a im mniej oleju tym lepsze osiagi? Oczywiscie bez przesady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidewinder Opublikowano 13 Września 2002 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2002 Miałem na myśli, że może np. przesadziłeś z Mixolem. Czasami się zdarza, jak się np. leje na oko. Raczej musi być 1:50, jak za mało to zatrzesz śilnik, jak za dużo to zdławisz świecę. Jak Krzysztof się na ten temat odezwie to wszystko będziemy wiedzieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 13 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2002 :( O rany!!! Jeszcze trochę a zostanę tutejszym GURU.Masz Sidewinder racje. Na początek warto zobaczyć zebatkę przednią . O ile mnie pamięć nie zawodzi to chyba powinna być 21 zębów. Ja u siebie wszdziłem 19 zebów bo V-max mnie nie pociąga a raczej przyspiezenie.Na V -max wplyw może mieć wiele spraw. Napewno nakjważniejsze to zapłon i mieszanka. celowo pisze na pierwszym miejscu że zapłon bo ten może się w trakcie użytkowania przestawić. Warto przejżeć gażnik, przeczyścić. jest też w MZretach podobnie jak i w innych pojazdach filtr powietrza. Wymienia sie go nie raz w życiu tylko przy intensywnej jeździe ci kilka tysięcy. Ponieważ nie kosztuje on majątku to warto w sezonie jak się ma kilka złotych luzu wymienić. zapchany filtr to i zużycie paliwa wieksze i osiagi wyrażnie spadają. Napewno kiedyś na fotrum padnie pytanie " Jak ustawiać w MZ zaplón?" Już się zastanawiałem jak to najprzejzyściej opisać. Jeżeli będzie takie zapotrzebowanie to spóbuje. Odnośnie pytania o szarpiące sprzęgło. Powodem może byc linka ale skoro wykluczasz to w takim razie środek.zastanawiam się na czym może polegać to szarpanie, metodą Holmesa dopuszczam 2 możliwości:1. Wciskasz sprzegło wrzucasz 1-ke i szarpie.w zasadzie wtedy na wciśnietym sprzegle moto może się delikatnie potoczyć. Powód:Zbyt małe wciśnięcie sprzęgła. Zbyt dużu luz linki, zaświniony olej w skrzyni biegów, zbyt gęsty olej - niewłaściwy!!!Zaparaprane sprzęgło - wymiana płytek. 2. Wciskasz sprzęgło bieg wchodzi normalnie. Puszczasz sprzęgło powoli i nic....... nic..... aż od razu ful połączenia i moto wyskakuje.Tu nic tylko zdjęcie lewej pokrywy i rozebranie sprzęgła oraz weryfikacja ślimaka wyciskającego. Też problemy moga być z linką.Przy małym poziomie oleju i przegrzanym sprzęgle może wystapić takie zjawisko. Tyle wypocin na razie. W miarę czasu i mozliwości odpowiem i doradzę - jeżeli będę potrafił.3majcie sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 13 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2002 Cześć.Obiecywałem że jak odpalę swoją TS-kę to napiszę kilk słów,Otóż UDAŁO SIE!!! Za trzecim razem odpalila dająć od cholery jasnej wspaniale śmierdzącego dymu. Remont trwał troche i pochłonał około 700 złotych - to info dla tych którtych taka przyjemność czeka. Mój remont to również malowanie całości czyli osłony i wszystkich części.Udało mi się popełnić kilka błedów o których napiszę.Pierwszy to zwykłe zaniedbanie czyli podczas wyjmowanie wałków z kołami zębatymi z lewego karteru wystrzeliła słynna już sprężynka z kulką. To ta którą u kogoś pływała w słoiku z olejem. Oczywistym było wykręcić ten korek z kulką ale przypomniełam sobie za późno. Gdydby ktoś mial problemy to kulką to mozna ją zastąpić dowolną z łożyska o srednicy od 7 do 8 mm . Drugie nieszczęście to tłok który podczas zakładania swoznia upadł ta podłogę - szlag trafil tylko pierścień. Na szczęśie.Po zmontowaniu działa wszystko jak na razie dobrze. Jutro tj w sobote kilka kilometrów na próbe. W poniedziałek przegląd na stacji diagnostycznej, OC, i w drogę.Do zobaczenia na szlaku....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cristo Opublikowano 13 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2002 Dzieki za informacje!W takim razie mam pytanie Krzysztof! Sprawdzales swoja V max przy tych twoich 19 zebach? Jesli tak to ile ona wynosi? Jesli gdzis kolo 110 to chyba znalazlem rozwiazanie tego problemu! Niby nic waznego, a jednak czlowieka nurtuje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 13 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2002 Dzieki za informacje!W takim razie mam pytanie Krzysztof! Sprawdzales swoja V max przy tych twoich 19 zebach? Jesli tak to ile ona wynosi? Jesli gdzis kolo 110 to chyba znalazlem rozwiazanie tego problemu! Niby nic waznego, a jednak czlowieka nurtuje!Nie nie sprawdzałem. Jeździełm kiedyś na zębatce 20 zebowej i V-max jak na TS-ę był w okolicach 130 km/h. Nie wiem jak będzie to teraz na 19-stce. Jak dotrę silnik to pewnie pogonię. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cristo Opublikowano 14 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2002 TNX. Najlepiej zrobie jak sobie sprawdze jaka mam. Wtedy moze bede cos wiedzial! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 14 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2002 Hej. Cristo.Z zebatkami jest tak: Im więcej zębów tym szybciej pojeedzie ale tym bardziej słabnie. Ze wzrostem ilości zębów rosną obroty tylnego koła ale moment maleje. Ponieważ wałek licznika zainstalowany jet w tylnym kole to z zebatkami można mieszać bez ryzyka że będzie fałszowało prędkość.Na poszalenie po mieście lepiej zbyt dużej nie dawać. Prędkośc i tak nie liczy się tak jak możliwość przyspieszania. Lepiej mieć moto zrywny z V-max w okolicach 110 niż mułowaty z V-max 140.To moja prywatna opinia - każdy może robić jak uważa. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cristo Opublikowano 14 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2002 Dzieki Krzysztof za wyjasnienie dzialania przekladni :) Chcialbym jednak zauwazyc, ze jestem studentem wydzialu mechanicznego wiec powinienem to wiedziec :)Jesli chodzi o ta predkosc V max to calkowicie sie z toba zgadzam. Lepiej mniejsza a zrywniejszy motor. Nie daje mi tylko spokoju dlaczego moja V max rozni sie od fabrycznej! Pozdrawiam Jak tam chodzi twoja TS-ka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 14 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2002 Hej.To jest to! Student Wydź. Mech. Nie bierz mi tego co pisałem za złą monete. Nie każdy jest mechanikiem chocby z zamiłowania. Wydaje mi się należy pisać w sposób zrozumiały dla wszystkich. Najlepsze jest pisanie systemem jak dla "małpy" . Kiedyś pamietam jak byłem szczawikiem i miałem chyba z 12 lat poszedłem do starego sklepu rowerowego zapytać nieżyjącego chyba już faceta - fachowca co zrobić żeby mi pedal w rowerze nie kłapał. A wiesz co on powiedziel? Pamietam to do dziś a minęło ze sto lat: "...Trza wymienić szpindel i zamutrować" . I KUPA!!!! Dlatego nie zwracaj Ty i inni czytelnicy postów na sposób tłumaczenia bo nie jest sztuką szpanowanie wzorami i wiedzą na poziomie uniwersyteckim a sztuką jest umieć tą wiedze przekazać tak by każdy zaintersowany na tej stronie niezaleznie od wieku czy wykształcenia porafil z niej skorzystać. Amen.Pozdrawiam jak zwykle goraco choć u nas pada. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 14 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2002 Dzieki Krzysztof za wyjasnienie dzialania przekladni :( Chcialbym jednak zauwazyc, ze jestem studentem wydzialu mechanicznego wiec powinienem to wiedziec :DJesli chodzi o ta predkosc V max to calkowicie sie z toba zgadzam. Lepiej mniejsza a zrywniejszy motor. Nie daje mi tylko spokoju dlaczego moja V max rozni sie od fabrycznej! Pozdrawiam Jak tam chodzi twoja TS-ka?Hej!Nie mam pojęcia czemu Twój moto jedzie tylko 110. Sprawa zębatki jest juz rozpoznana więc to nie to. Masz w moto obrotomierz. Popatrz jaką masz ilość obrotów prtzy 110 i sprawdz u innych. Jeżeli wszędzie prędkości 110 towarzyszy powiedzmy na oko 5000 obr/ min. to nie jest to wina przelożeń. Czy przepustnica jest przy tej predkości o twarta na maxa czy jeszcze coś zostało? Jak gaźnik? Filtr? Poziom paliwa i drożność kranik + osadnik? Rozmiar opon? ( w nieiwlekim stopniu) Sprawdź. TSa chodzi dobrze. Jedynie przepustnica z racji wyrobienia klepie przy dodawaniu gazu. Na razie zrobiłem kilka rundek po ulicy. To pierwsze setki metrów na nowych bebechach więc nie chce jej przegrzewać. No i oczywiście z racji obudowania wrażenia smieszne. A jeszcze jak na ironie losu to pogoda jest do dupy bo Pada.Na razie.hej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cristo Opublikowano 14 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2002 Tez zawsze wyznaje zasade, ze lepiej jest byc zrozumianym przez wszystkich niz tlumaczyc tak, ze zrozumie Cie garstka osob.Zembatke sprawdzilem na pewno ma 21 zebow.SIDEWINDER! Pisales, ze twoja ETka ciagnie 130. Nie kojarzysz jakie wtedy miales obroty?? Musze sobie to sprawdzic! Dzieki Krzysztof za wszystkie rady! Jesli nie dojde do rozwiazania to tez nic sie nie stanie. Taka predkosc jest mi raczej nie potrzebna. Jest to po prostu dla mnie zagadka i tyle!Moze jeszcze bedziesz mial okazje pojezdzic cos wiecej w tym roku na TSce. Miejmy nadzieje, ze pogoda sie wyrobi. Gratulecje, ze sprzet wogole odpalil:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mzzz Opublikowano 14 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2002 Tak sobie przegladam ostatnie posty i zastanawiam się nad:Jak bardzo poziom paliwa wpływa na vmax?Co się dzieje jak poziom jest np. wiekszy niż ma być?I jaki powinien być prawidłowy poziom w etz150, czy w komorze tego moto jest też znak jak wczesniej pisano?A i jak sprawdzic droznosc kranik gaznik? Pozdrawiam i juz nie przeszkadzam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.