Bubaziom Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Witam posaidam Suzuki ts50xk(wersje chłodzoną powietrzem) i postanowilem kupic sportowy aluminiowy cylinder z powłoką chrom-nicasil. Przez ile km powinienem docierac cylinder?? I jakich obrotów nie pzrekraczać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 ja jestem wychowany na szkole --> docieranie 1000km i nie jeżdzenie na obrotach zblizonych maksymalnym... nie wiem czy tak w 100 % powinno być... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 niklasil dociera sie dosc szybko bo po 100km jezeli cylinder jest zeliwny to wtedy trwa to dosc długo bo 500km musisz dolewac troche wiecej oleju i najlepiej przejdz na jakis dobry olej syntetyczny a docieranie powinnio prawidłowo wygladac tak:1 po załozeniu cylindra jezeli masz dozownik to oprocz do dozownika dolej kapke oleju do benzyny zapal motor i niech moto chodzi na własnych obrotach do momentu uchwycenia odpowiedniej temperatury(musi sie po prostu rozgrzac dobrze)ale nie gazuj tylko wolne obroty 2 po złapaniu odpowiedniej temperatury wyłacz silnik i zostaw do całkowitego schłodzenia te 2 cszynnosci powinienes powturzyc kilka razy np 4 pozniej mozesz zaczac jezdzic ale delikatnie na jak najwyzszym biegu na jak najnizszych obrotach po zagrzaniu sie powinienes wyłaczyc silnik i poczekac az schłodzi sie cylinder koncowy moment docierania to jazda na najwyzszym biegu na srednich obrotach juz nie musiosz chłodzic silnika po 100km twoj moto jest teoretycznie dotarty ale ja dla pewnosci jezdziłbym tak do 200km takie docieranie silnika jest moze na poczatku upierdliwe jednakze uchrozni twoj silnik przed zatarciem niklasil jest najlepszym rozwiazaniem jezeli dobrze dotrzesz cylinder twoje spalanie nie wzrosnie drastycznie a niklasil zostanie w bardzo dobrym stanie pozniej nawet przy ostrym pałowaniu moto moc nie zatrzesz fury jednak pamietaj podstawa to dobry olej z reszta przy tuningowych cylindrach trzeba lepiej dbac o wał dlatego olej dobry jest niezbedny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubaziom Opublikowano 4 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 jednak pamietaj podstawa to dobry olej z reszta przy tuningowych cylindrach trzeba lepiej dbac o wał dlatego olej dobry jest niezbedny ale olej do paliwa czy olej silnikowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 ale olej do paliwa czy olej silnikowy?? przepraszam czy w ts50 jako to 2T czy tam jest olej silnikowy? wydaje mi sie ze "olej silnikowy" wlewa sie razem z paliwem lub dozowany jest poprzez dozownik !! a chyba chodzilo co o olej w skrzyni biegow, on nie ma nic wspolnego z cylindrem, itp. Lej dobry olej do paliwa i dozownika, pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubaziom Opublikowano 4 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 No to prost sprawa:] :arrow: 1.Zamawiam cylinderek w tym tygodniu :arrow: 2.Montuje :arrow: 3 kupuje jakis syntetyczny lub półsyntetyczny olej (przy okazji zmienie olej w skrzyni) :arrow: 4. pale motor i trzymam na minimalnych obrotach az sie zagrzeje,potem wyłanczam moto, czekam az cylinder ostygnie(i tak 4 razy) :arrow: 5. robie 200km na jak najnizszych obrotach nie męcząc moto pod górki lub w 2 osoby :arrow: 6.....chyba nie trzeba objasniac :D - Ile fabryka dała 8) :twisted: :idea: Jezeli którys z podpunktow od 2 do 5 wykonam źle wracam do punktu 1. :buttrock: dobrze obczaiłem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 jezeli zrobisz to tak jak napisałem to bedziesz miał bardzo dobrze dotarte moto a co do oleju to mowiłem o mieszance z benzyna ja bym ci polecił castrola R2 Racung bike to jest najlepszy olej ale kosztujee ok 40zł za 1l ale ja tylko na takim jezdziłem jezeli masz dozownik to wlej olej do dozownika a kapke oleju ok 20 ml dolej do benzyny jezeli nie masz dozownika to zrob bogatrza mieszanke na czas docierania pozdrawiam powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 5. robie 200km na jak najnizszych obrotach nie męcząc moto pod górki lub w 2 osoby 100 Km Nieprzekraczajac 75% gazu (z normalną miszanką ;]Jezeli miales wczesniej zeliwny cylinder i teraz zalozysz nikasilowy) to mieszanka na dozowniku oleju i tak bedzie za bogata 8) wiec nie sluchaj o dolewaniu do benzyny dodatkowo oleju bo po prostu szkoda nowego cylindra 8) Do 75% gazu ze zmnienną predkoscią obrotową przez 100Km Ma Zalecane Airsail 70cmm Do yamaszki Tzr:) Zreszta dostaniesz instrukcje do cylindra:)Niestety po niemiecku albo angielsku ale latwo zcaisz gdzie pisze przez ile i z jakimi obrotami powinienes jezdzic :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Zreszta dostaniesz instrukcje do cylindra:)Ojjj nie czesto dodaja instrukcje do cylindra ale badzmy dobrej mysli :D Jezeli miales wczesniej zeliwny cylinder i teraz zalozysz nikasilowy) to mieszanka na dozowniku oleju i tak bedzie za bogata CoolMozesz wytlumaczyc z jakiej paki?? :buttrock: wiec nie sluchaj o dolewaniu do benzyny dodatkowo oleju bo po prostu szkoda nowego cylindra CoolLepiej słuchaj zanim loluś nie wytłumaczy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubaziom Opublikowano 5 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Mam dozownik ale moim zdanie jak dodam do benzyny troszke oleju to na pewno nie zaszkodzi-najwyzej moze pomoc (straci troszke na mocy ale za to będzie mial lepsze smarowanie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 ezeli miales wczesniej zeliwny cylinder i teraz zalozysz nikasilowy) to mieszanka na dozowniku oleju i tak bedzie za bogata co ty człowuieku opowiadasz?? :buttrock: przeciez dozownik to urzadzenie mechaniiczne a nie elektroniczne on zawsze daje tyle samo oleju a dolewac olej nalezy tylko w poczatkowej fazie czyli przy pierwszych przepaleniach moto i pierwszych jazdach na krotkich dystannsach nie sluchaj o dolewaniu do benzyny dodatkowo oleju bo po prostu szkoda nowego cylindra 2 sprawa jest taka ze jezeli zwiekszymy poojemnosc cylindra to mieszanka bedzie ubozsza poniewaz przez gaznik idzie wiecej benzyny potrzebnej do wypełnienia cylindra a z dozownika idzie ta sama dawka oleju co do pojemnosci 50 wtedy mieszanka staje sie ubozsza a film olejoiwy cienszy przez co gorzej chroni cylinder jezeli komus zalezy na dobrej ochronie cylindra a zaznaczam ze niklasil to nie zeliwo tu sie w razie czego nie szlifuje cylindra a regeneracja jest dosc droga lepiej dolac nie za duzo oleju do baku lub jezli ktos potrafi zwiekszyc dawke w dozowniku ale i tak przy pierwszych rozruchach miec bogatrza mieszanke gdzyz tarcie jest wtedy najwieksze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubaziom Opublikowano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 (edytowane) cylinderek juz doszedł, a oto instrukcja: http://www.bikepics.com/pictures/615527/mam jeszcze takie pytanko: co sie moze stać gdybym zostawił orginalny gaźnik z orginalną dyszą- 22,5 ??? Edytowane 21 Czerwca 2006 przez Bubaziom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premislauss Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 min 500km na mieszanca 1:35 a nie jak powinno być 1:50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubaziom Opublikowano 1 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 zapal motor i niech moto chodzi na własnych obrotach do momentu uchwycenia odpowiedniej temperatury(musi sie po prostu rozgrzac dobrze)ale nie gazuj tylko wolne obroty 2 po złapaniu odpowiedniej temperatury wyłacz silnik i zostaw do całkowitego schłodzenia wczoraj już 6 raz powtarzałem tą czynność a dzisiaj zaczynam docieranie :icon_mrgreen: jeszcze 2-3 razy tak przepale moto i wyjezdzam na szose :buttrock: tylko musi deszczyk przestać padać :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.