Skocz do zawartości

Poziom paliwa w cb 125


Stig
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W mojej hondzie cb 125 zostały podgięte pływaki w gaźnikach i nie mogę przywrócić ich do poprzedniego ustawienia. Motocykl pali i jeździ bez problemu ale dość długo się grzeje i jest słabszy (nie osiąga maxymalnych obrotów). Jest to za niski czy za wysoki poziom paliwa? Jaki powinien być prawidłowy poziom paliwa? Jak go ustawić? Jeśli ktoś ma dostęp do książki serwisowej to będę wdzięczny za odpoiwedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mało tutaj posiadaczy CB 125, zaryzykuje nawet stwierdzenie, że jesteśmy jedyni. :roll: Jeżeli dobrze zrozumiałem to ktoś wcześniej bawił się w wyginanie tej małej blaszki przy pływaku, która steruje otwarciem i zamknięciem dopływu paliwa do gaźnika, tak ?? Odstęp pomiędzy nią a "główną" częścią blaszki, na której trzyma się pływak wynosi u mnie 1,8mm i na 90% nikt tam nie grzebał.

BTW ta granatowa Honda z Allegro to twoja ?? Ona z tego co pamiętam też z Nowej Rudy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ta honda z allegro jest moja. Ładna, nie??:) Czyli tak dość mocno masz te pływaki podgięte?? Nie bardzo wiem w którym miejscu mierzyłeś szczeline... Czy moge prosić o jakis prosty schemat?? Czy oba pływaki mają być ustawione identycznie? Z góry dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T2 to wersja na aluminiowych kołach, z troche innym bakiem, kierownicą zagiętą do dołu, plastikowymi boczkami i błotnikami i jeszcze kilkoma lżejszymi dodatkami, dzięki którym zredukowano masę z 134kg do 125kg. Silnik ma nie jak w zwykłej CB 125 15KM a 17KM - nie znam dokładnych różnic, wiem żę T2 miała inny wałek rozrządu (większe wzniosy krzywek) i w zasadzie nic więcej nie wiem.

Nie wiem, czy wiesz, ale silnik Hondy Rebel/CM (to te same silniki) powstał właśnie na bazie silnika CB 125 i baaaardzo dużo części pasuje od Rebelki - nie wszystko, ale dużo. Na 100% nie pasują są: wałek rozrządu (dotyczy mojej T2, nie wiem jak w innych) a co za tym idzie panewki na nim, układ zapłonowy (Rebel ma elektronczny), gaźnik (w Rebel jest tylko jeden). Teraz jestem na etapie remontu głowicy i np. uszczelniacze, zamki zaworowe, miski sprężyn, śruby regulacyjne na drążkach zaworowych, zawory kupiłem od Rebelki i nie ma żadnej różnicy w porównaniu z oryginalnymi.

Zasadniczo mało jest w internecie o CB 125, ale jak się poszuka można coś znaleźć. Dobra strona o tym moto to http://hondacb125t.free.fr Jeżeli cię to interesuje mam na dysku fiszki do CB - mogę wysłać, podaj tylko e-mil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja honda ma elektroniczny zapłon, przynajmniej na to wygląda bo jest moduł a przerywacza nie ma ;) Mam jeszcze jedno pytanie-o ile obrotów masz wykręcone śruby składu mieszanki??

PS. Poziom paliwa juz zrobiony, u mnie jest blaszka podgięta na 1,2 mm i chodzi idealnie, łatwo wchodzi na czerwone pole :) Silnik zdrowy bo ma dopiero 14000 km a i tak nikt nie chce kupic bo to stare ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja honda ma elektroniczny zapłon' date=' przynajmniej na to wygląda bo jest moduł a przerywacza nie ma ;) [/quote']

 

No to ciekawa sprawa, bo moja pomimo tego, że 6 lat młodsza nie ma elektroniki tylko 2 przerywacze, podobnie jest w moim "zapasowym" silniku (też T2), chociaż moim zdanie u ciebie to czyjaś "radosna twórczość" - przeszczep z Rebelki, ale ręki sobie za to obiciąć nie dam. Poprostu nie słyszałem nigdy o elektronicznym zapłonie w CB i nie wydaje mi się, żeby w 1974r montowali to seryjnie.

 

o ile obrotów masz wykręcone śruby składu mieszanki??

 

W Lewym równo 2 obroty, w prawym 2 i troszkę :)

 

Silnik zdrowy bo ma dopiero 14000 km a i tak nikt nie chce kupic bo to stare

 

Dlaczego ludzie niechętnie kupują stare japonie ?? Bo boją się, że nie dostaną do nich części (widzę po sobie) - wykorzystaj to, że dużo pasuje od Rebel w opisie aukcji. Ja gdybym tego nie wiedział pewnie teraz byłbym w trakcie zbierania kasy na jakiegoś małego, japońskiego "cfajtakta", zamiast przygotowywać się do sezonu, a tak mam dużo lepsze moto, za dużo niższą cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie masz te 2 przerywacze?? U mnie ta elektryka wygląda na fabryczną, jest moduł, regulator napięcia- wszystko podobnie jak w rd 125... Radosna twórczość raczej nie bo ta honda stała zardzewiała w garażu u niemca przez kilkanaście lat... wtedy jeszcze nie było rebelki. Poza tym T2 ma całkiem inny silnik, tylko dół silnika to samo ale cylindry i głowica są całkiem inne z tego co widać na fotkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym T2 ma całkiem inny silnik, tylko dół silnika to samo ale cylindry i głowica są całkiem inne z tego co widać na fotkach

 

No właśnie... dopiero teraz jak popatrzyłem na fotki twojego silnika skojażyłem... Czyli z różnic była praktycznie cała "góra" silnika - łącznie z gaźnikami i to by wyjaśniało to, że moje ustawienia pływaka ci nie pasowały. Dałem dupy jednym słowem, sory za wprowadzanie w błąd. :|

Jeżeli chodzi o przerywacze to mam je pod tym małym dekielkiem z napisem Honda po lewej stronie, od razu po zdemontowaniu dekielka widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wprowadziłeś mnie w błąd, udało mi sie wszystko poustawiać :) Dzięki za pomoc. Jak bedziesz miał kiedyś chwile czasu to prosze o kontakt, moje gg 2189990. Dobrze być w kontakcie z posiadaczem tak żadkiego sprzętu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...