Skocz do zawartości

Nieorginalny tłok - czy warto?? -HODNA-


KAT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie rozleciał mi się silnik w Hondzie NSR 125 z 92r. Wcześniej był robiony (przez poprzedniego właściciela) na nieorginalnym tłoku, który się z lekka przytarł(no i pierścienie złapały luz, spadła kompresja itp.). Mam pytanie czy istnieje w ogóle coś takiego jak nie orginalny zestaw tłokowy(nie mam na myśli oczywiście tuningowych np. Pollini) dobrej jakości?? Troche szkoda jest mi pchać kasę w sprzęta, którego najpóżniej sprzedawał będe w przyszłym roku. Z drugiej strony mój kolega też miał nienajlepsze doświadczenia z nieorginalnym tłokiem w dwódziestoparoletniej wówczas Yamasze RD 50 - na podróbie nie zrobił nawet 1500km. Może wie ktoś coś na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekiedy podroby sa lepsze od oryginalow .Ma sie to przewaznie do starych motocykli,kiedy byly projektowane starymi metodami.teraz dobre firmy robia zamienniki lzejsze,projektowane komputerowo np w Ansysie i rewelacyjnie maja dobrane proporcje.No i do tego mozesz kupic np:tłok zwiekszajacy stopien sprezania i wogole co chcesz.Ale wiadomo ze nie kupuj gowna z 1 lepszej odlewni gdzie interesuje ich tylko srednica cylindra bo remont gwarantowany.

A w nowych motocyklach to juz lepiej oryginal ,albo firmowy zestaw tunningowy

bo tam jest wszystko ''zaprojektowane na ostatni guzik''

 

ale w twoim przypadku cena gra głowna role wiec zorientuj sie cenowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik twierdzi że nie ma sensu kupowac oryginalnych części silnikowych... bo "podróby" są lepsze i tańsze...

Wyminił kilka firm, z czego zapamiętałem dwie - Vertex (podobno nie najlepsza ale stosunkowo tania) oraz PROX - tą szczególnie polecał, chociaz jest chyba najdroższa z podróbek - twierdzi że jak robi dla siebie to tylko na PROXie - bo ma pewnośc że po roku mu nic nie padnie (a raczej nie oszczędza swojej Kawy KX500).

W każdym razie takie "podróby" są tańsze niż oryginały, a spokojnie można ich używać nie obawiając się o usterki - takei jest jego zdanie (a pojęcie gość ma) - a ja tylko przekazuję, bo z własnego doświadczenia nic nie wiem (na razie)

Sam wkrótce będę musiał też sie zdecydować czy wybrac jakość PROXa czy cenę innej firmy - czy robić tak żeby przejeździć sezon i sprzedać moto, czy może kupic PROXa i jeździć jeździć i jeździć na tym samym moto - chyba wybiorę tańsze rozwiazanie, bo moto chciałbym zmienić (nie mam zamiaru cały czas jeździć na 125 ccm)....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre zady. W sumie dziś facet z serwisu na chodzonego to samo mi powiedział - można kupić taki tłok(+ reszta) za 350zł i jest dużo lepszy od orginału(lżejszy i nie "puchnie"), do tego można dobrze spasować bo mają mnóstwo na składzie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...