Skocz do zawartości

Walek zdawczy w KLR 650 - zabezpieczenie zebatki


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wiatm

 

rok temu kupilem moto czyli KLR 650. Okazalo sie po fakcie ze walek zdzawczy ma uszkodzone zabezpieczenie zebatki, najprawdopodobniej polski posrednik chandlujacy moto z francji, nie wiedzial ze zebatke przed zsunieciem zabezpiecza sie taka blaszka przestawiana na frezach i pospawal ja na koncu do walka aby sie nie zsuwala .Same frezy ciagnace zebatke sa OK i nic im nie brakuje, walek nie ma luzow .Zmienialem juz zabake 2 razy i zabezpieczam ja tak samo jak byla, czyli robie w 3 punktach na walku male spawy aby zebatke nie zsuwala sie z walka podczas, pracy zrobilem tak juz 10 tys km .Wiadomo ze najlepiej bylo by wymienic walek na nowy, ale na to narazie nie mam kasy ani czasu aby rozebrac silnik :/. I teraz mam zamiar to zrobic w taki sposob :

walek w miejscu gdzie powinno byc zabezpieczenie ma srednice 20 mm, w srodku walka jest orginalny otworek o srednicy 3 mm i dlugosci 5 mm ,te 5 mm to odleglosc od konca walka do frezow ciagnacych zebatke. Mam zamiar rozwiercic ten otworek w walku na 6 mm nagwintowac go i dorobic zabezpieczenie zebatki, ktore orginalnie przykreca sie na zebatce i mocuje na frezach przestawionych wzgledem ciagnacych zebatke na 2 sruby .Takie zabezpieczenie bedzie sie obkrecac razem z walkiem i blokowac zebatke przed zsunieciem. Tylko jeszcze jedno pytanie jak gleboko rozwiercac walek :?: boje sie wiercic pod frezami ciagnacymi bo moze to oslabic walek, mialem zamiar wiercic na 10 mm a wiec o 5 wiecej niz jest orginalna dziurka w walku. a te 5 mm to ok 3 zwojow sruby wiec troszke malo .Walki zdawcze w KLR 650 po 96 roku maja juz zmienione zabezpieczenie na gwintowany koniec walka i nakretke, a sam walek jest pusty w srodku i ma zostawione tylko paru mm scianki na ktorych jest nakretka . Robic tak jak napisalem wyzej czy zostawic i zabezpieczac zebatke spawem ?? , Walek napewno zmienie ale w przyszla zime jak kasy nazbieram ( ok 1000 zl ) chyba ze wczesniej posypie sie jakis bieg wymagajac rozbierania skrzyni :twisted:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie naciąć tego rowka leszcze raz szlifierką kątową?

są już dostępne bardzo cieńkie tarcze a sama blaszka zabezpieczenia kosztuje kilka zeta.

Do takiej operacji nie musisz rozbierać silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie pomyslalem o tym :roll: ale czy ten spaw wytrzyma wkoncu frez jest wysoki a chudy :roll: i ma mala powierzchnie przylegania ,musial by to byc spaw dobrze wtopiony w walek a co za tym idzie nagrzewac mocno walek, mam w garazu do dyspozycji spawarki Mig i Tig oraz zwykla elektrodowa i czy te frezy nie sa przypadkiem sciete na gorze lekko na trojkatno oraz miedzy frezami ciagancymi i zabezpieczajacymi jest rowek z nim tez byl by klopot ale hm dalo by rade ma to faktycznie ses :roll:

 

dzieki za rade zamowie zabezpieczenie akurat za miesiac przysla

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie to będziesz zamawiał ? na ukrainie ?

ta blaszka ma tylko podtrzymać przed zsunięciem a zębatka i tak ma być luźna na wałku aby mogła pływać za łańcuchem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tej blaszki to nie maja na miejscu jest do sprowadzenia a to trwa miesiac

 

[ Dopisane: 15-02-2006, 17:25 ]

niestety byle mteraz ogladac walek i przypasowac szlifierke i niestety szlifierka nie miesci sie poprostu odstep miedzy zebatka lub frezami a koncem walka jest za maly jedyna mozliwosc to pilowac rowki recznie a to chyba moija sie z celem bo kazdy wie jak twarde sa spawy owsze mozna to zrobic ale frezarka na wyjetym z silnika walku

 

nadal zostaje pierwszy pomysl innej mozliwosci nie widze albo przewiercenie walka w poprzek i zalozenei czegos w rodzaju zabezpieczenia w postaci np sruby chociaz i tu dojscie wiertarka juz bylo by bardzo utrudnione

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...