Skocz do zawartości

Czeskie i Czechosłowackie motocykle


aker6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak zgadzam się z tobą że zabytka nie powinno się przerabiać. Tylko tak:

 

Wpakowanie czegoś takiego do zabytka który jeździ to bym się zastanowił czy to takie złe. Co innego jeżeli ma się taki sprzęt po to by w pogodna niedziele popyrkać do około komina i koniec. Co innego jak jeździ się takim zabytkiem na drugi koniec polski lub dalej. Niektórych właśnie to pociąga w klasykach,każdy przejechany kilometr jest małą namiastką wielkiego zwycięstwa. A jeśli istnieje możliwość ułatwienia sobie tego zwycięstwa (tylko z odpowiednim smakiem,zaznaczam odpowiednim) to czemu nie korzystać?

Każdy robi po swojemu. Dla mnie osobiście nieważne czy to stara Jawa z elektroniczną prądnicą,czy Junaczek z dołożonym alternatorem,ważne że coś takiego jeździ i jest utrzymywane przy życiu. A że w taki a nie inny sposób,to indywidualna sprawa właściciela.

 

P.S- A żarówki H4 pasujące pod stary wkład na 6V jeszcze nie widziałem.

 

:flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że się włoży coś lepszego pod pokrywę to nic nie szkodzi chodzi o to co by nie zmieniać wyglądu zewnętrznego a w cz 350 rocznik 83 ładowanie jest fatyalne przynajmniej kiedyś w dzień nie trzeba było jeździć na światłach a teraz niedaje się wogule jeźdzć pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cos wlasnie widze, ze zamilkli, czyzby czechoslowacki sprzet byl tak niezawodny :bigrazz: bo sam majac takowy nie moge tego powiedziec.

:icon_mrgreen:

 

Pisac i nie bac sie rozglaszanych plotek o banowaniu, tu szybciej sie straci sie % jak je pozyska :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z tobą ale ja mam cały czas problem z ładowaniem i co się dowiedziałem że nowsza cześka z instalacją 12 v ma inny wał a ja chciałem przerobić swoją z 6 na 12 i albo mi pozostaje wymienić wał co wiąże się z rozpołowieniem silnika albo kupić taką elektronikę jak opisałeś wcześniej tylko nadal nie jestem pewny że będzie pasowało do cz 350 r83 napisz przy jakim sprzecie to zakładałeś

Edytowane przez Robertso444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektronike (Vape) Wpakowałem do silnika CZ 472,5 z 1982 roku. Więc do twojej też to podejdzie bez problemu.

 

A odnośnie przeróbki to nie tylko wał jest inny w 12V,bo karter prawy też jest inny. Potem musisz wpakować gdzieś prostownik. W oryginalnej 12V był on pod bakiem. Gdzieś musisz wpakować przekaźnik od obwodu ładowania. Jak się człowiek zagłębi w temat to wcale nie jest to tańsze i łatwiejsze. No chyba że części leżą na półce.

 

A różnic po między 472,5 (6V) a 472,6 (12V) jest masa.Inne są:

-Wał,inny jest stożek pod prądnice,a inny pod wirnik alternatora

-karter prawy,mocowanie na alternator

-rama jest inna,mocowania cewek i prostownika pod bakiem

-bak ma większy tunel w środku by pomieścić cewki i prostownik

-lewa pokrywa silnika,wyjście na obrotomierz

-zegary,obrotomierz, kontrolki w innym rozłożeniu

-tłumiki, na łączeniu kolanko-tłumik są nakrętki a nie na wcisk

-tylna lampa,taka jak w TS

-wahacz aluminiowy,co za tym idzie inna oś koła i zębatki

I w wersji "Full Wypas" gmole.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektronike (Vape) Wpakowałem do silnika CZ 472,5 z 1982 roku. Więc do twojej też to podejdzie bez problemu.

już się przekonałem akurat obejrzałem 12 stała na kołkach i przyszło mi do głowy aby wymienić cały silnik ale okazało się że do remontu pewnie tańsza będzie elektronika

Edytowane przez Robertso444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zdrowy silnik 6 Volt i masz sumę na Vape to bym się dalej nie zastanawiał. Bo adaptacja silnika 12V i jego remont na pewno nie jest tańsze.

Tej zimy robiłem kapitalke w CZ. Remont bez kompromisów i taniej chińszczyzny. Koszt około 1400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zdrowy silnik 6 Volt i masz sumę na Vape to bym się dalej nie zastanawiał. Bo adaptacja silnika 12V i jego remont na pewno nie jest tańsze.

Tej zimy robiłem kapitalke w CZ. Remont bez kompromisów i taniej chińszczyzny. Koszt około 1400zł.

tak terz myslałem ale już zmuwiłem Vape jak wszystko zamontuję to się odezwe jak mi to działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak mi przyszło do głowy by spytać się o jakieś spotkania MZ CZ JAW itp. bo już pare razy widziałem grupki na takich sprzętach ostatnio chyba to był kwiecień przez tomaszów przejeżdzała dosyć liczna grupa na tablicach z Grodziska Mazowieckiego miło bylo by podjechać i popatrzeć na sprzęty swojej młodośći bo w tamtych czasach kupić motor to było gorzej niż go sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Robertso444 i jak tam w temacie elektroniki? Coś do przodu?

(Vape zamuwiłem potem zrezygnowałem bo kumpel elektronik zaczoł mi doradzać kombinowałem na wszystkie sposoby aby nie wydać tyle kasy chciałem kupić silnik uszkodzony z 12V ale układ zapłonowy nie pasuje do 6V i na razie jeżdżę aku ładuję po każdym przyjeździe ale kolega ma mi wstawić jakąś płytkę zamiast regulatora jego zdaniem ma podnieść prąd na ładowanie aku coś z typu kiedyś montowali w maluchach (nie znam się na tym) ale jak mi to zamontuje to się pochwale, jak nie będzie zdawało egzaminu to terz napiszę (

Edytowane przez Robertso444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...