j@wa Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Tak zgadzam się z tobą że zabytka nie powinno się przerabiać. Tylko tak: Wpakowanie czegoś takiego do zabytka który jeździ to bym się zastanowił czy to takie złe. Co innego jeżeli ma się taki sprzęt po to by w pogodna niedziele popyrkać do około komina i koniec. Co innego jak jeździ się takim zabytkiem na drugi koniec polski lub dalej. Niektórych właśnie to pociąga w klasykach,każdy przejechany kilometr jest małą namiastką wielkiego zwycięstwa. A jeśli istnieje możliwość ułatwienia sobie tego zwycięstwa (tylko z odpowiednim smakiem,zaznaczam odpowiednim) to czemu nie korzystać? Każdy robi po swojemu. Dla mnie osobiście nieważne czy to stara Jawa z elektroniczną prądnicą,czy Junaczek z dołożonym alternatorem,ważne że coś takiego jeździ i jest utrzymywane przy życiu. A że w taki a nie inny sposób,to indywidualna sprawa właściciela. P.S- A żarówki H4 pasujące pod stary wkład na 6V jeszcze nie widziałem. :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 To że się włoży coś lepszego pod pokrywę to nic nie szkodzi chodzi o to co by nie zmieniać wyglądu zewnętrznego a w cz 350 rocznik 83 ładowanie jest fatyalne przynajmniej kiedyś w dzień nie trzeba było jeździć na światłach a teraz niedaje się wogule jeźdzć pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 I właśnie tu jest pies pogrzebany. Nie dokucza te 6V,tylko wydajność prądnicy. Niestety,te 75 Watt na dzisiejsze czasy to o "troszkę" za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Przeciez jest super rozwiazanie, to nad czym wy tu wogole dywagujecie bezproduktywnie. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Przeciez jest super rozwiazanie, to nad czym wy tu wogole dywagujecie bezproduktywnie. :icon_mrgreen: Wypłoszyłeś towarzystwo to teraz nic już nie chcą pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Cos wlasnie widze, ze zamilkli, czyzby czechoslowacki sprzet byl tak niezawodny :bigrazz: bo sam majac takowy nie moge tego powiedziec. :icon_mrgreen: Pisac i nie bac sie rozglaszanych plotek o banowaniu, tu szybciej sie straci sie % jak je pozyska :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Nie wiem jak wasze,ale moje sprzęty są niezawodne. Co najwyżej wymagają częściej serwisu. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 (edytowane) zgadzam się z tobą ale ja mam cały czas problem z ładowaniem i co się dowiedziałem że nowsza cześka z instalacją 12 v ma inny wał a ja chciałem przerobić swoją z 6 na 12 i albo mi pozostaje wymienić wał co wiąże się z rozpołowieniem silnika albo kupić taką elektronikę jak opisałeś wcześniej tylko nadal nie jestem pewny że będzie pasowało do cz 350 r83 napisz przy jakim sprzecie to zakładałeś Edytowane 27 Maja 2010 przez Robertso444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Elektronike (Vape) Wpakowałem do silnika CZ 472,5 z 1982 roku. Więc do twojej też to podejdzie bez problemu. A odnośnie przeróbki to nie tylko wał jest inny w 12V,bo karter prawy też jest inny. Potem musisz wpakować gdzieś prostownik. W oryginalnej 12V był on pod bakiem. Gdzieś musisz wpakować przekaźnik od obwodu ładowania. Jak się człowiek zagłębi w temat to wcale nie jest to tańsze i łatwiejsze. No chyba że części leżą na półce. A różnic po między 472,5 (6V) a 472,6 (12V) jest masa.Inne są: -Wał,inny jest stożek pod prądnice,a inny pod wirnik alternatora -karter prawy,mocowanie na alternator -rama jest inna,mocowania cewek i prostownika pod bakiem -bak ma większy tunel w środku by pomieścić cewki i prostownik -lewa pokrywa silnika,wyjście na obrotomierz -zegary,obrotomierz, kontrolki w innym rozłożeniu -tłumiki, na łączeniu kolanko-tłumik są nakrętki a nie na wcisk -tylna lampa,taka jak w TS -wahacz aluminiowy,co za tym idzie inna oś koła i zębatki I w wersji "Full Wypas" gmole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 (edytowane) Elektronike (Vape) Wpakowałem do silnika CZ 472,5 z 1982 roku. Więc do twojej też to podejdzie bez problemu. już się przekonałem akurat obejrzałem 12 stała na kołkach i przyszło mi do głowy aby wymienić cały silnik ale okazało się że do remontu pewnie tańsza będzie elektronika Edytowane 31 Maja 2010 przez Robertso444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Jeżeli masz zdrowy silnik 6 Volt i masz sumę na Vape to bym się dalej nie zastanawiał. Bo adaptacja silnika 12V i jego remont na pewno nie jest tańsze. Tej zimy robiłem kapitalke w CZ. Remont bez kompromisów i taniej chińszczyzny. Koszt około 1400zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Jeżeli masz zdrowy silnik 6 Volt i masz sumę na Vape to bym się dalej nie zastanawiał. Bo adaptacja silnika 12V i jego remont na pewno nie jest tańsze. Tej zimy robiłem kapitalke w CZ. Remont bez kompromisów i taniej chińszczyzny. Koszt około 1400zł. tak terz myslałem ale już zmuwiłem Vape jak wszystko zamontuję to się odezwe jak mi to działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Panowie tak mi przyszło do głowy by spytać się o jakieś spotkania MZ CZ JAW itp. bo już pare razy widziałem grupki na takich sprzętach ostatnio chyba to był kwiecień przez tomaszów przejeżdzała dosyć liczna grupa na tablicach z Grodziska Mazowieckiego miło bylo by podjechać i popatrzeć na sprzęty swojej młodośći bo w tamtych czasach kupić motor to było gorzej niż go sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Robertso444 i jak tam w temacie elektroniki? Coś do przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 (edytowane) Robertso444 i jak tam w temacie elektroniki? Coś do przodu? (Vape zamuwiłem potem zrezygnowałem bo kumpel elektronik zaczoł mi doradzać kombinowałem na wszystkie sposoby aby nie wydać tyle kasy chciałem kupić silnik uszkodzony z 12V ale układ zapłonowy nie pasuje do 6V i na razie jeżdżę aku ładuję po każdym przyjeździe ale kolega ma mi wstawić jakąś płytkę zamiast regulatora jego zdaniem ma podnieść prąd na ładowanie aku coś z typu kiedyś montowali w maluchach (nie znam się na tym) ale jak mi to zamontuje to się pochwale, jak nie będzie zdawało egzaminu to terz napiszę ( Edytowane 6 Lipca 2010 przez Robertso444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.