Ivan Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Kłaniam,I niniejszym skierowuję na szersze forum pytanie mojego kolegi posiadacz sprzęta wymienionego w tytule. Wiem, że w CPI Marsach są 3 blokady, które ograniczają moc i prędkość skutera. U mnie jest usunięta tylko jedna - podkładka w przekładni. Zostało jeszcze coś w wydechu - zawirowywacz spalin, albo zwężenie wydechu i zwężenie pomiędzy cylindrem a gaźnikiem. Próbowałem się do tego zabrać razem z kumplem, który zna się znacznie lepiej ode mnie na motocyklach - najpierw był problem ze śrubą z urwaną (fabrycznie) główką, ale jakoś poszło i gaźnik odkęciliśmy - tu moje pytanie - co dokładnie jest ogranicznikiem ilości paliwa dostarczanej do komory spalania? czy jest to metalowo-gumowa rurka przelewowa, łącząca blok silnika z gaźnikiem i zwężenie, które znajduje się wewnątrz niej (swoją drogą żeby to usunąć trzeba by było chyba wyciąć większy otwór), czy ma to coś wspólnego z podkładką pod obudową rury przepływowej, mającą spężyste płatki blaszane ograniczone względem otwierania się? wyjęcie tych płatków powoduje zalewanie silnika - czy jest to przewidziane konstrukcyjnie czy jest to właśnie blokadą? A jeżeli tak, to co z tym dalej robić - krok po kroku?Aha, no i co właściwie jest blokadą w wydechu i jak to usunąć? Tela... :) Czekam na odzew. Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr.Big Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Bardzo proste,jest to zwezenie ktore znajduje sie w "tej gumce"(krociec).Jesli nie da sie go wyjac,nalezy je dalikatnie wyciac aby nie uszkodzic scianek tego krocca(powinny zostac jak najbardziej gladkie).Co do wydechu to sa raczej 2 mozliwosci(skutery).Zawirowywacz, to taka rurka przyspawana do kolanka wydechu(slepa kiszka) :lol: , oraz zawezenie ukladu wydechowego rowniez w kolanku.Jest to naspawany pierscien zawezajacy srednice przelotowa kolanka. PS.Te "blaszane platki" nie spelniaja roli ogranicznika, chociaz mozna je wymienic na karbonowe poprawiajace prace silnika na danych obrotach oraz zapobiegajace wylamaniu ze starosci co prowadzi zazwyczaj(jesli sie wylamia) do uszkodzenia silnika.Regula jest mniej wiecej taka:cienkie plytki-lepsze przyspieszenie, grubsze plytki-wieksza predkosc max.(oczywiscie bez przesady hehe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivan Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Kłaniam,Dzieki,wielkie dzieki za odpowiedź ale jak zdjac to "coś" w tłumiku. Może jestem kołek ale prosze o wersje łopatologiczną jak to uczynić.Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.