Pol_dek Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Witam Miło widzieć następną Tenerkę na naszych drogach. Gratuluję sprzętu, też jestem cały czas zachwycony, na trasie bardzo łagodna ale jak ją lekko spiąć ostrogami to potrafi pokazać pazurki. Co do uwag eksploatacyjnych to u mnie zauwarzyłem, trzeba często sprawdzać poziom elektrolitu w akumulatorze i co jakiś czas wykręcić i przeczyścić świecePo paru tygodniach jeżdzenia pewnego ranka nie odpaliła, po wyczyszczeniu świec zapaliła normalnie, sytuacja powtórzyła się za jakiś czas. Nie wiem, może to przypadłość tylko mojego egzemplarza.I po długim postoju dość cięzko pali, czasem już akumulatora brakuje. A i odnośnie wskażnika temperatury podczas jazdy wskazówka jest na samym początku zielonego pola, raz w lecie przy +35 przy przejeżdzie przez centrum Opola w godzinach szczytu, doszła do połowy, ponoc to normalny objaw. Tak że tam wentylator to jest chyba na wszelki wypadek, jeszcze ani razu mi sie nie włączył. A czujnik ciśnienia zamierzam umieścić w miejscu tej śrubki kontrolnej co jest z lewej strony przy głowicy. Tylko nie potrafię dobrać odpowiedniego czujnika, nie wiem na jaki zakres ciśnienia ma być. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekBB Opublikowano 29 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Pol_dek Ja jeszcze nie jestem w stanie powiedzieć czy cięzko pali bo mam ją 10 dni. Ale stała od wigilii do wczoraj nie odpalana i musze powiedzieć, że nie miałem żadnego problemu żeby ja odpalić. Początkowo chodziła na jednym garku jakieś 5 sek a później już na dwóch. Także po 4 dniach stania w zimnym garażu odpaliła bez problemu. Jeśli chodzi o elektrolit to prawdopodobnie przegrzewa Ci się regulator napięcia (ten typ tak ma) i wzrasta prąd ładowania. Z tego co poczytałem pomaga wymiana na nowszy typ lub zamocowanie na radiatorze. Ja dopiero będę mógł coś powiedziec jak rozpocznie się sezon narazie czekam z niecierpliwościa na kilka dni ładnej, suchej pogody :lol: Mam jeszcze jedno pytanie. Wyczytałem że powinno się lać olej 20W/40 ale przeglądałem oferty sklepów i był mały problem ze znalezieniem takiego oleju a jak juz znalazłem to dziwnej firmy albo Castrol he he? Jaki olej lejecie do swoich Tenerek?? Pozdrówka i aby szybciej wiosna przyszła..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 HelloWitamCo do uwag eksploatacyjnych to u mnie zauwarzyłem' date=' trzeba często sprawdzać poziom elektrolitu w akumulatorze i co jakiś czas wykręcić i przeczyścić świecePo paru tygodniach jeżdzenia pewnego ranka nie odpaliła, po wyczyszczeniu świec zapaliła normalnie, sytuacja powtórzyła się za jakiś czas. Nie wiem, może to przypadłość tylko mojego egzemplarza.I po długim postoju dość cięzko pali, czasem już akumulatora brakuje. A czujnik ciśnienia zamierzam umieścić w miejscu tej śrubki kontrolnej co jest z lewej strony przy głowicy. Tylko nie potrafię dobrać odpowiedniego czujnika, nie wiem na jaki zakres ciśnienia ma być.[/quote'] Jezeli odparowuje Ci elektrolit to sa chyba pierwsze objawy padania reglera. W tym motocyklu trzeba dbac o kondycje akumulatora, i instalacji oraz to aby nie przeciazac instalacji np. za mocnymi zarowkami lub podlaczaniem drugiego swiatla przedniego aby dwa razem swiecily.Swiece w tym modelu czasami padaja jesli odpala sie silnik tak na chwile np na 5 minut jak juz sie odpali to musi sie troche wygrzac... ja u siebie jeszcze nigdy nie mialem potrzeby wykecac i czyscic swiec.Po dlugim postoju jest faktycznie Super Tenere ciezko odpalic bo odparowyje benzynka z gaznikow i troche trwa zanim pompka napompuje swiezej do gaznikow, ale skoro brakuje Ci aku to znaczy ze masz slaby, nigdy nawet po zimie nie braklo mi pradu w aku przy odpalaniu.Co do czujnika oleju to uwazam zo jest to nie potrzebne poprawianie fabryki, a w koncu japonscy konstruktorzy nie so glupi... Wystarczy sprawdzic olej przed podroza i cieszyc sie jazda. to jest silnik z sucha miska olejowa, musialbys miec duzy ubytek oleju aby zagrozi Ci brak smarowaniaPolecam olej Castrol Actevo albo Agip semisyntetk Pozdrawiam Storm007 XTZ 750, MW 750, M 67 ETZ 150http://www.bikepics.com/members/storm007pl/http://www.globetrotter.neostrada.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Jeżdżę na Aralu, połsyntetyku.Leje 10W 40 , w lecie zalałem 20W 50 i podczas zimnych poranków w Rumunii silnik miał problemy na początku z pracą.Odpalał i gasł, tak ze 3 razy. Jeżeli odparowuje elektrolit , to trzeba natychmiast zmierzyć napięcie na jego zaciskach.Bo w przypadku spalenie regulatora , instalacja dostaje nawet 18 V i moduł zapłonowy może odmówić posłuszeństwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekBB Opublikowano 29 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Pipcyk Ale ty masz innego motora :) Czy do standarda mogę wlać 10W/40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pol_dek Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Jaki olej lejecie do swoich Tenerek?? Ja leję półsyntetyka 10W40, Liquid Molly chyba jakoś tak się nazywa A co do reglera, ja mam rocznik 1994, a w tych rocznikach już jest chyba regler poprawiony, co wcale nie znaczy że nie jest uszkodzony.Na wiosnę będe grzebał przy elektryce, bo te ubytki zauważyłem juz na koniec sezonu. Ubytki nie były duze, z max stanu do minimum Pozdrawiam ...i aby do wiosny, tylko czemu tak długo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Do standardowego można lać 10W40. Ja zanim zmieniłem silnik jeździłem na takim i nie było żadnych niepokojących objawów.Jedno co na co trzeba zwracać uwagę to odpalać tenerki bez dodania gazu.Tak żeby po odpaleniu silnik nie dostał dużych obrotów.Silniki te maja tendencję do zacierania jednego z czopów korbowych.Tak więc ważne jest aby silnika nie „rozkręcać” zanim olej zacznie poprawnie smarować wszystkie punkty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.