klubbheads Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Co zrobic gdy sprzegło obraca sie na stozku.Wymiana wału korbowego niewchodzi w gre gdyz za silnik zapłaciłem 120 zł a wał kosztyje ok 400.Ewentualnie kupie piaste sprzegła ale niewiem czy to cos da.Słyszałem cos o podkładaniu żyletek ale u mnie sa takie luzy miedzy wałem a piastą ze to nic niedaje(lata sobie na boki).Czy jest jakas mozliwosc zregenerowania stozka na wale korbowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Witam.Powinieneś sprawdzić czy powodem ślizgania sprzęgła jest luz spowodowany wyrobieniem czopu czy poprostu jet oo nie dokręcone. Nasmaruj czop wału czarnym flamastrem i załóż sprzęgło. Nastepnie pokręć wałem. Na czopie zobaczysz efekty tarcia. Najzestszym powodem slizgania sprzęgła jest źle założona podkładaka od strony wału. To taka wygieta podkładaka. Fabrycznie zdaża się że jest założona żle. Wygląda to wtedy tak żę żeby zakleszczeyć na wale sprzęgło musisz pokonać opór tejże podkładki i stożka. Nie stosuj żadnych podkładek nw rodzaju żyletki !!!!!!!!!!!!!!!Jezeli sprzęgło się slizga można zastosować pastę zaworową aby dotrzeć stożki. Byle umiejętnie. na ogól wystarczy wywalenie podładki i porządne dokręcenie śruby. Odradzam przy tym wsadzanie w okno wyloowe jakigoś metalowego kołka w celu zablokowania wału przed obrotem!!!!!! Proponuje wrzucoić 3 lub 4 bieg i dobrze nacisnąć tylny hamulec. Można popukiwać klucz przy dokręcaniu - byle rozumem!!Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klubbheads Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Od strony sprzęgła nad zabierakiem mam dwie podkładki.Najpierw(od środka wału )jest podkładka gr ok 1.5mm a następnie ta wygięta.Którą mam wywalić i jak powinna byc załozzona ta wypukła(wypukłością do karteru czy do pokrywy)Sprzegło jest dokręcone i chyba bede musiał wymienic piaste sprzegła.mam nadzieje ze to pomoze i niebede musiał nic robic z wałem.Dzieki za rade.Jak uda mi sie zrobic to napisze co było nie tak.Ps. Ale czy jest mozliwosc zregenerowania czopu jezeli ma zamałą srednice(nieznam sie ale moze jakies napawanie czy cos takiego.Chyba ze jest to wina bardzo wyrobionego sprzegła, ale tak to jest jak sie kupuje silnik w czesciach i niewie sie na co zwrucic uwage. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 mi sprzeglo obrucilo sie na wale przy pelnej mocy...zrobilo straszny rozpizdziel-pogielo wal i roz**erdolilo lozysko od strony sprzeglamaoja rada:-kup wal do regeneracji z dobrymi polowkami-kup dobra piaste sprzegla-z gladkim storzkiem a najleprza bedzie ta na ktorej widac ,,pregi,, takie jakie sa na wale to bedzie oznaczalo ze sprzeglo sie nie obracalo albo nowa jesli masz kase-po zrobieniu walu i zlozeniu silnika rozpusc paste szlifierska w oleju i nasmaruj taka emulsja stozek a nastepnie zaluz sprzeglo i obracaj nim prawo lewo na wale az dopracujesz powieszchnie-oczysc dokladnie np. acetonem storzki-zalatw sobie troche PASTY MIEDZIANEJ z jakiegos dobrego warsztatu albo kup taka-z tego co wiem jest dosc droga-naluz odrobine pasty na storzek sprzegla i dobrze przykrec jednego czego niewiem i pytam sie KRZYSZTOFAjak zblokowac wal?pomysl z chmulcem sie sprawdza ale tylko jesli sprzeglo siedzi na wale bop jesli nie to wal sie obraca bo niema polaczenia ze skrzyniapytam bo chce zlikwidowac to turkotanie od strony sprzegla-KRZYSZTOF moze ty masz jakies pomysly co to jest? bo nie jest to naped obrotomierza Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klubbheads Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Z tego co wiem piasta niejest az taka droga-kosztuje ok 60 plnDzieki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Witam.W sprawie sprzęgła zwróć uwagę na to co napisał Yago. Podstawa to oczyścić czop i stożek oraz sprawdzić czy masz rozbity stożek na wale czy na sprzęgle. Jak zdejmowałeś sprzęgło? Lub jak robili to poprzedni właściciele silnika? Jeżeli przy pomocy młotka to właśnie mogą być efekty uboczne takiej działalności.Od strony czopu wału powinna iść płaska podkładka z lekkim podtoczeniem jednej strony. W oryginalnych montażach NRD-owcy dawali sprężystą podkładkę pomiędzy wałem a sprzęgłem. Spokojnie można ją wywalić. Mniejsza sprężystą podkładkę można dać pomiędzy nakrętkę dociskającą a wał. Są dwie metody dokręcania sprzęgła. Jeżeli stożek nie jest rozbity i trzyma tolerancje w zasadzie wystarczy dobrze odtłuścić powierzchnie i dokręcić kluczem po zablokowaniu tylnego koła na np. 4 biegu. Pomaga delikatne traktowanie klucza młotkiem. Jeżeli nie daje to oczekiwanego efektu to można zrobić w następujący sposób.Zdjąć lewą pokrywę. Dobrać tuleje ( może być kawałek rurki) która po założeniu sprzęgła na wał zapełni przerwę po łożysku i zabieraku. Mając sprzęgło na wierzchu można je teraz zablokować i porządnie dokręcić nakrętkę. Jeżeli zrobi się to z należytym momentem to po odkręceniu nakrętki sprzęgło pozostanie na swoim miejscu. Teraz trzeba delikatnie założyć pokrywę i ponownie dokręcić nakrętkę. A co do turkotania. Możliwości są tylko a może aż dwie. Albo łożyska albo przekładnia główna. Łożyska oczywiście można wymienić i pewnie nic to nie zmieni a przekładnie trzeba sprawdzić obracając sprzęgłem po zdjęciu lewej pokrywy. Warto zwrócić uwagę czy nakrętka dokręcająca duże koło przekładni jest dokręcone i czy dokładnie jest ono zamocowane na ośce. Niewielkie bicie może spowodować turkotanie. Niekiedy pomaga podłożenie cieniutkiej podkładki pod koło od strony wałka wejściowego skrzyni biegów. Zwłaszcza jeżeli koło nie zazębia się idealnie z zębami na sprzęgle.Może się zdarzyć a ja to niedawno osobiście przerabiałem że po wymianie śrub dociskających mały dekielek po lewej stronie ( ten zakrywający nakrętkę lub ten który napędza obrotomierz ) sprzęgło ślizgało się. Po prostu śruby było o 2 czy 3 milimetry za długie i naciskały na zabierak. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoPe Opublikowano 5 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2003 Kupiłem ETZ. "Okazyjnie". "Troszkę ma luzu na stożku" - mówił sprzedawca. Skończyło się na zakupie nowego wału i stożka (400 zł!!).Stożek nie jest wcale takim kiepskim rozwiązaniem -zawsze powodem jest niechlujne składanie maszyny. Stożek należy dotrzeć do sprzęgła pastą polerską i DOKŁADNIE odtłuścić acetonem. Dobrze dotarte części do załozeniu sprzegła na wał powinny "załapać" w ten sposób, aby dało się podnieść wał, trzymając za sprzęgło. Co do dociągania sprzęgła to proponuje dorobić kawałek rurki o odpowiedniej średnicy i przez nią dociskać sprzęgło za pomocą nakrętki/napedu obrotomierza. Żadnego młotka! Dociągać po prostu z wyczuciem dość długim kluczem oczkowym. Sprzęgło blokuję w ten sposób, że mam kliny z twardego drewna blokujące koło zębate, napędzające wałek główny skrzyni biegów.P.S. Widziałem kiedyś MZ w której zespawano sprzęgło z wałem... Ludzie to mają "pomysły" (pomyście - sprzęgło wazy ładnych parę kg, wiruje 7000 obr/min i ma bicie 1 mm...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klubbheads Opublikowano 11 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2003 Jak sprawdzić czy rozbity jest stożek na wale czy na sprzęgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 12 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2003 To nie jest proste i warunkach domowych w 100% wiarygodne. Przede wszystkim popatrz na powierzchnie stożka na wale. Nie powinno być na niej żadnych wiekszych sladów. Jeżeli są wypukłości tonależy je usunąć papierem lub delikatnie pilnikiem. Skutkuje matoda zaczernienia wału i pokręceniu na nim sprzęgłem. Pozostaną slady które świadczą o stanie powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 19 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2003 KRZYSZTOF to co z tym blokowaniem samego walu? Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klubbheads Opublikowano 22 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2003 Wymieniłem samą piaste sprzęgła.Nic niedocierałem ani nie odtłuszczałem.Przez weekend zrobiłem ok 500 km praktycznie cały czas oporowo i wszystko jest ok.Stożek na wale jest w bardzo złym stanie(chropowata powierzchnia,kiedyś chyba był zespawany z piastą bo z jednej strony jest ziechany szlifierką)Każdemu kto ma ten problem polecam wymiane piasty-po tym wszystko powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.