Skocz do zawartości

Sprzęgło


Piort
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to się narobiło.... Sezon ledwo co się zaczął a tu „nowy” sprzęt robi mi takie numery. :)

Dziś go trochę przycisnąłem na prostej i zauważyłem ,że silnik przyśpiesza a motocykl tak nie za bardzo. Po prostu sprzęgło się ślizga. Czy jedynym ratunkiem jest wymiana tarczy sprzęgłowych :?:

Niemam teraz kasy a remonty to raczej przeprowadza sie zima.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl to Suzuki GR650 silnik podobny jak w GS450 i GS500

a śruba ta znajduje się z boku silnika pod miejscem gdzie wchodzi linka. Śruba ta ma nakrętkę a na samej śrubie jest nacięcie na wkrętak i porusza się ona przy wciskaniu sprzęgła.

Pytanie – czy regulowanie tą śrubą ma taki sam efekt co regulacja naciągu linki :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl to Suzuki GR650 silnik podobny jak w GS450 i GS500

a śruba ta znajduje się z boku silnika pod miejscem gdzie wchodzi linka. Śruba ta ma nakrętkę a na samej śrubie jest nacięcie na wkrętak i porusza się ona przy wciskaniu sprzęgła.

Pytanie – czy regulowanie tą śrubą ma taki sam efekt co regulacja naciągu linki  :?:

*** Regulacja ta sruba to wlasciwa regulacja sprzegla, regulacja przy dzwigni sprzegla sluzy tylko do wykasowania luzow powstalych na lince. Jezeli masz luz na dzwigni sprzegla, powiedzmy 1/4 calego skoku dzwigni, a sprzeglo sie slizga to ewidentnie jest zuzyte. Mozesz sprobowac innego oleju - powinien byc w tym wypadku mineralny motocyklowy (mam nadzieje ze zmieniles plyny po zakupie motocykla, czy moze nie?), nastepna proba byloby wieksze scisniecie sprezyn podkladkami, lub kupienie sprezyn Barnett`a i wlozenie co druga. To jest jeszcze w miare tanie ale najczesciej trzeba niestety wymienic tarcze z okladzinami, sprawdzajac przy okazji czy stalowe przekladki nie sa zwichrowane. Wbrew pozorom nie jest to trudne zadanie i jezeli bedziesz w potrzebie to moge cie przeprowadzic krok po kroku przez cala procedure - oszczedzisz na serwisie. Oczyiscie musisz miec podstawowe narzedzia i przydal by sie klucz dynamometryczny - mysle ze w razie potrzeby mozna go porzyczyc. W razie koniecznosci zakupu tarcz, kup tarcze aftermarket z Luisa, Polo , czy polskiego Larsona - orginalne sa dobre ale b.drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzienki za rady :!: :)

Najpierw wymienie olej i zobacze - może pomoże. Narazie to slizganie tak bardzo nie doskwiera bo występuje tylko podczas ostrego przyśpieszania.

Jak w niedalekiej przyszłości zacznę remont to się was poradzę

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...