Inhalt Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Chciałbym zimą podłubać w lagach XT600E. Nie mam żadnej książki do tego.1) Czy dla zwiększenia napięcia wstępnego sprężyn (cel - usztywnienie przodu) mogę do standardowej sprężyny dołożyć wytoczoną tulejkę aluminiową jako dystans?2)Jak długa może być, żeby przy maksymalnym ugięciu dobić do odbojnika, a nie zderzyć ze sobą zwojów sprężyny?3) Jak dobrać się do sprężyn - co rozkręcić i jak, żeby mi w gębę nie strzeliło? Poradźcie jak wymienić olej i siemeringi w XT600E. Robiłem to już kiedyś w Virago, ale tam wyglądało inaczej. Czy po wyjęciu lag z półek mam odkręcić te duże korki z góry? Na dole z boków nie widzę otworów spustowych. A może jestem ślepy? No i jak wydłubać uszczelniacze, żeby nie uszkodzić powierzchni wewnętrznych rur? Będę wdzięczny doświadczonym za praktyczne rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Poczytaj : http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423...23,1976940.html Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 6 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Przeczytałem po raz kolejny (kiedyś już wpadł mi w ręce ten tekst). Postaram się zrobić zgodnie z zaleceniami i jak będę miał problem to zapytam jeszcze na 4um zanim coś zepsuję.Ale i tak nie wiem jak wyjąć uszczelniacze (w Virago siedziały bardzo mocno i ledwie je wydłubałem, a tydzień później spotkałem gościa, który tak pokaleczył wnętrze gniazd uszczelniaczy w swojej XJ900, że musiał wypełniać jakimś klejem i przetaczać).No i co z tym wstępnym napięciem sprężyn przez dodanie dystansu ściskającego mocniej sprężynę - jest to możliwe i ma sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Uszczelniaczy się nie wydłubuje. Przeczytaj jeszcze raz w tekście z linka. Po zozłączeni lagi od goleni tą śrubą od dołu i po wyciągnięciu zawleczki nad uszczelniaczem należy rozłączyć obie częsci za pomocą szarpnięcia. Uszczelniacz powienien zejść z lagą, zatrzymany na tulei ślizgowej. Nie ma sensu wydłubywania go, bo więcej się popsuje. Napięcie sprężyn można zwiększyć, ale nie wiem czy samo wlanie nowego, gęstszego oleju nie załatwi sprawy (ja stosiję Mobilowski 15-20). Tujeje dystansowe? Dlaczego nie, tylko nie przesadź, nawet 1 cm jest wyczuwalny. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 6 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Uszczelniaczy się nie wydłubuje. Przeczytaj jeszcze raz w tekście z linka. Ok dzięki - przeczytam jeszcze raz uważnie. Jeżeli ktoś już próbował utwardzić znane z miękkości zawieszenie przednie w XT to "uprasza się" o podzielenie się doświadczeniem :D Co do wielkości dystansu.Gdy zmierzę średnicę drutu sprężyny i pomnożę przez ilość zwojów sprężyny to powinienem otrzymać długość w pełni ściśniętej sprężyny. Czy przez porównanie do długości w stanie swobodnym można wnioskować odnośnie maksymalnego dopuszczalnego wstawianego dystansu.Albo jak inaczej oszacować, czy nie zderzą mi się zwoje przy max dobiciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.