Skocz do zawartości

Mz ETZ 250 czy 251


Gość Abbadon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc mam taki dylemat Zamierzam sobie kupić moje pierwsze 2 kółka i nie bardzo wiem ktory wybrać Mam fajna MZ 250 na oku przeb 9000 tylko ze ma rdzawy nalot ale w czwartek bede ja testowac a gosc ma ja zrobic na bóstwo I mam tez oferte MZ Etz 251 ale duzo chyba jezdzone bo gosc paczki nią rozwoził 250 jest z 89 a 251 z 91 Głupie pytanie ale co Wy mi doradzacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej! 80000 to duzo to : 2 silniki, tłumik, z 4 łańcuchy, Sprzęgło, i bebechy w skrzyni. Pewnie też i padniete uszczelniacze na lagach i tylne amortyzatory do d......

Tyle tytułem relacji przebieg vs rzeczywistość.

Na wszelki wypadek przygotuj się na powyżej opisane dolegliwości. Silnik raczej chyba jest po jakimś remoncie bo po 80 tys już by padl na 100%. zorientuj się czy miala coś robione. Sprawdz wycieki na przodzie i amortyazje tyłu. Oczywiście silnik poznasz po pracy i odgłosach.

Powodzenia.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Wygląd zenetrzny to nawet małpa określi czy dobry czy zły. Szkoda pisać.

Na co warto zwrócić uwag: Oszlifowane rączki hamulca i sprzęgła tudzież podnóżki to efekt częstego kładzenia się na boku. Tarcza hamulcowa nie powinna mieć głębokich wcięć ani też wyraźnego rantu - wymiana!, przednie lagi - sprawdź naciskając na kierownice przy wciśnietym ręcznym powinny się poruszać płynnie beż luzów i zacięć. ewentrualne wymienione przypadóości to wyrobione tuleje lub krzywe lagi.

Silnik: Wycieki ze skrzyni biegów, zapalnie na zimno - odgłosy pracy. Nie powinno być większych dochodzących z rejonu cylindra. Podczas wrzucania biegów a szczególnie 1 zwróć uwagę na pracę skrzyni. Na zimnym silniku postaw nogą na kopniaku i zwróć uwagę jaką siłę musisz przyłożyć zeby kopniak opadł. Nie powinno to być delikatne oparcie. Te wymienione problemy z silnikem są do usunięcia - kwestia kosztów. Jeżeli dasz nieiwiele za moto w dobrym stanie ogólnym to czasem warto dodać pare stów na emont silnika.

Pozdrawiam - powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez kupuje wlasnie moto (tj. za dwa dni). Nie kupuj moto powyzej 20tkm. Zoriętuj sie czy miał robiony szlif. W zasadzie mozna zrobic 3 na kązdym pojezdzisz jakies kolejne 20tkm. Najwazniejsze to sprawdz silnik (czy nie przecieka - tylko mechanicy maj takie narzedzia zeby go otworzyc i zamknąć bez bólu, nikt inny bo są one cholernie drogie). Sprzęgło przeżyje sam motor (MZ) zazwyczaj. I b. ważne zobacz elementy, które sie nie zużywają (lustrka, zegary, lampy itp.) jezeli sa porysowane lub nówki sztuki to można podejrzewać ze motor zaliczył dzwon. KUPUJ MZ 250 jest WIĘKSZY i PAKOWNIEJSZY. Co prawda MZ 251 jest bardziej ZWROTNY, ale chyba nie bedzisz kręcił kółek po podwórku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

jak kupujesz to licz sie z reguly z tym ze zrobisz podstawowy remont czyli szlif cylindra (albo wymiana na nowy) + nowy tlok, regeneracja walu, zebatki klocki itp. Remont jest w zasadzie i jedyne narzedzia specjalne jakie potrzebujesz do rozlozenia silnika to sciagacz do kola zamachowego i ewentualnie standardowy sciagacz 2 ramienny (do dostania u ruskich bez problemu) - rozkladalem i wiem ze to prosta w miare sprawa. koszt nie wiem jak teraz ze 3 lata temu bylo to jakies 500 zet. W zasadzie kazda etka juz byla po paru remontach pomijajac te co staly niejezdzone w szopie. Standardowy przebieg miedzy remontami to 15 gora 20 tysiakow a przy ostrzejszej jezdzie gora 10. Lancuch szczegolnie ten czeski pada co chwila u mnie gora 3 tysiace a czesto byl smarowany. Zwroc uwage czy jest prosta rama. To wazne zeby sie dobrze jezdzilo. Sprawdz tez kola czy sa proste no i oczywiscie przednie lagi bo sa dosc delikatne. Takie sprawy jak lozyska w kolach czy uszczelniacze zawieszen to tania sprawa wiec nie przejmuj sie jesli beda do wymiany.

pzdr,

dominik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKS,

 

ale juz kupilem własnie w niedziele. Za moto dalem 1600, po remoncie i najprawdopodobniej po szlifie, 23000 km. Co prawda chodzi ja burza, ale mam problem z kolankiem o któryj juz pisalem ( zaczeło przeciekac jak wziołem moto w teren. Ale wcześniej nie było śladu przecieku po przejechaniu wczesniej trasy 200 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odpowiedż 251!

W 250 masz podstawową wersję a w 251e masz tarczowy z przodu, a w 250 bęben, elektroniczny zapłon a w 250 młoteczek który się szybko rozleguje i potem będą problemy z ustawieniem zapłonu, w 251 jest obrotomierz a w 250 na jego miejscu jest stacyjka, na 250 po licznych przejażdżkach po dołach zabaczysz że rama zaczyna się wyginać, 251 ma mocniejszą konstrukcję, a poza tym 250 podług 251 wygląda zajebiście szpetnie. 251 !!!ma lepsze osiągi!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odpowiedż 251!

W 250 masz podstawową wersję a w 251e masz tarczowy z przodu, a w 250 bęben, elektroniczny zapłon a w 250 młoteczek który się szybko rozleguje i potem będą problemy z ustawieniem zapłonu, w 251 jest obrotomierz a w 250 na jego miejscu jest stacyjka, na 250 po licznych przejażdżkach po dołach zabaczysz że rama zaczyna się wyginać, 251 ma mocniejszą konstrukcję, a poza tym 250 podług 251 wygląda zajebiście szpetnie. 251 !!!ma lepsze osiągi!!!

 

MAM MZ 250

i jest w niej elektroniczny zapłon, dwa zegary (tj. obrotościomierz też), tarcze z przedu (nie bęben). Przy 250, 251 wygląda jak rower. Poza tym jak ma sie 186 wzrostu to 250 jest wygodniejsza, a jak panna ma 180 wzrostu to zapomnij o 251. A i rama wcale się nie wygina, tylko nakrętka kolanka się poluzowała. Poza tym 251 nie ma lepszych osiągów, najwyżej takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie :-) ehh to tak:

Powiem krótko i na temat:

 

Istnieje wiele spekulacji na to iz MZ 251 jest motocykelm lepszym, szybszym, ładniejszym.

 

Według mnie MZ 251 jest motorkiem o troche bardziej młodzieżowej lini niż 250, ale sprawia trudnosc w poruszniu się na niej we 2 wysokie osoby !!

 

Jeżeli MZ 250 miała byc z przodu tarcze, to jednak mimo troszkę "gorszego" (oczywiscie tylko według mnie) wygladu wybrałbym MZ 250, poniewz jest troszkę bardziej funkcjonalna !!

 

To tylko moje zdanie :-) pozdrawiam zarówno posiadazcy MZ 250 jak i 251 :-) Oba motorki sa super !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...