bestia Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Koleś który przywraca do zycia moją kochaną Cz350 ma Cz175 w trakcie przebudowy na enduro.Wygląda to bardzo fajnie tylko nie ma czasu skończyć.Jak miał to prześle Ci zdjęcia.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 jak z cz 175 zrobić enduro? Jak wzmocnić silnik? Silnika nie trzeba wcale wzmacniać. Moja CZ175 miała 11,4 kW, a to naprawdę wystarcza do jazdy. Zmieniłem jedynie przełożenie przez założenie tylnej zębatki większej i przedniej nieco mniejszej. Niestety dużego kopa ma tylko na wysokich obrotach więc taka zmiana poprawia "terenowość" zespołu napędowego.Niestety dalej jest już coraz gorzej. Jeżeli motocykl ma być choć trochę "prawdziwym" enduro, to proponuje wzmocnić ramę poprzez dołożenie poprzeczek - coś jak rama kratownicowa Ducati, tylko chałupniczym sposobem :evil: .No i wciąż pozostaje problem zawieszenia. Chyba radykalnie można je poprawić tylko przez kupienie przodu od jakiegoś złoma japońskiego i dostosowanie do główki ramy. Z tylnymi sprężynami będzie mniejszy kłopot, bo da się znaleźć w niemcowni na szrotach coś po cięższych sprzętach turystycznych i założyć do CZ. Ze względu na różnicę masy zwiększysz sztywność. Jeśli chcesz zwiększyć skok, to raczej tylko przez zmianę miejsca mocowania tylnych sprężyn (z amortyzatorami) i kupienie jeszcze sztywniejszych (żeby nie dobijały przy większej dźwigni).Tylko ja bym w życiu takiemu motocyklowi przeglądu nie podstemplował więc pozostaje raczej jazda poza drogami publicznymi. No i czy nie taniej będzie kupić Yamahe DT 80 albo i 125? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 czeee przełożenie przez założenie tylnej zębatki większej i przedniej nieco mniejszej A moze kolega powiedziec skąd takie wziąć .. bo żywotnie tym tematem kiedys zainteresowany bylem i jkaos w zadnym sklepie nie znalazlem przedniego kola zebatego mniejszego niz 16 z .. natomiast z tylem jest ten problem ze kolo zebate (a w zasadzie sam wieniec) jest nierozłączne z zabierakiem .. zatem pozostaje dopasowanie od innego moto (tylko od jakiego?)Za wszelkie sugestie z góry dziekuje :D pozdrawiam herflik ps . mam CZ175 powiedzmy delikatnie przystosowaną do jazdy w terenie i jak narazie (2 sezony) rozsypala sie skrzynia i przednie zawieszenie .. a po drodze mnostwo drobniejszych problemów , wiec chyba nie warto sie bawic w przerobki :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Szczerze mówiąc to nie pamietam. Ale zębatkę na wałek zdawczy (tę przednią) wyszperałem u ojca w garażu. On miał wcześniej tylko socjalizmy (WKS 125 i wcześniej WFM) więc to nie mogło być od żadnego dziwadła. A tył kupilem kiedyś w Libercu (wtedy Czechosłowacja) jak byłem na wakacjach połączonych z zakupami gratów motocyklowych. Wtedy niestety w Polsce też nie było można dostać siemeringów do przedniej zawiechy i kupiłem właśnie tam.Może popatrz na czeską wersję allegro (czy może jakoś inaczej się to nazywa). Teraz po wejściu do UE nie ma kłopotu z przesyłkami zza granicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 czeee przełożenie przez założenie tylnej zębatki większej i przedniej nieco mniejszej A moze kolega powiedziec skąd takie wziąć .. bo żywotnie tym tematem kiedys zainteresowany bylem i jkaos w zadnym sklepie nie znalazlem przedniego kola zebatego mniejszego niz 16 z .. natomiast z tylem jest ten problem ze kolo zebate (a w zasadzie sam wieniec) jest nierozłączne z zabierakiem .. zatem pozostaje dopasowanie od innego moto (tylko od jakiego?)Za wszelkie sugestie z góry dziekuje :D pozdrawiam herflik ps . mam CZ175 powiedzmy delikatnie przystosowaną do jazdy w terenie i jak narazie (2 sezony) rozsypala sie skrzynia i przednie zawieszenie .. a po drodze mnostwo drobniejszych problemów ' date=' wiec chyba nie warto sie bawic w przerobki :|[/quote'] Też mnie interesuje zmiana tylmiej zębatki na więkrzą, widziałem jaż taki "patent" że koleś przyspawał żębatke od ogara z boku oryginalnej, ale taki wynalazek odpada.Rozmawiałem ze znajomym który pracuje w kuźni, mowi że zrobiłby więkrzy wieniec, stary ztoczył (ale nie do końca) i na niego naspawał nowy, jest tylko problem bo nie moge zanleźć osoby która wykona wieniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 nie moge zanleźć osoby która wykona wieniec. Jak napisałem - kiedyś w Czechosłowacji (był taki kraj) kupiłem większy jako akcesoryjny.Co do dorobienia to chyba nie powinien być wielki problem. Tylko należy znależć warsztat, który posiada frezarkę z podzielnicą. Bez tego ani rusz. No i kwestia materiału, ale przecież dzisiaj da się kupić niemal każdą stal. Wiem, że w moich okolicach koła wykonyuje POM Kolbudy. Ale czy przyjmuje zlecenia indywidualne to już nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Właśnie szukam kogoś kto weźmie to jako fuche a nie dam tego przecież firmie jako oficjalne zlecenie bo zabuliłbym majątek :D Do Czech się nie wybieram więc poszukam kogoś na miejscu. dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.