Skocz do zawartości

JAK Z CZ175 ZROBIĆ ENDURO???


Ryder
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak z cz 175 zrobić enduro? Jak wzmocnić silnik?

 

Silnika nie trzeba wcale wzmacniać. Moja CZ175 miała 11,4 kW, a to naprawdę wystarcza do jazdy. Zmieniłem jedynie przełożenie przez założenie tylnej zębatki większej i przedniej nieco mniejszej. Niestety dużego kopa ma tylko na wysokich obrotach więc taka zmiana poprawia "terenowość" zespołu napędowego.

Niestety dalej jest już coraz gorzej. Jeżeli motocykl ma być choć trochę "prawdziwym" enduro, to proponuje wzmocnić ramę poprzez dołożenie poprzeczek - coś jak rama kratownicowa Ducati, tylko chałupniczym sposobem :evil: .

No i wciąż pozostaje problem zawieszenia. Chyba radykalnie można je poprawić tylko przez kupienie przodu od jakiegoś złoma japońskiego i dostosowanie do główki ramy. Z tylnymi sprężynami będzie mniejszy kłopot, bo da się znaleźć w niemcowni na szrotach coś po cięższych sprzętach turystycznych i założyć do CZ. Ze względu na różnicę masy zwiększysz sztywność. Jeśli chcesz zwiększyć skok, to raczej tylko przez zmianę miejsca mocowania tylnych sprężyn (z amortyzatorami) i kupienie jeszcze sztywniejszych (żeby nie dobijały przy większej dźwigni).

Tylko ja bym w życiu takiemu motocyklowi przeglądu nie podstemplował więc pozostaje raczej jazda poza drogami publicznymi. No i czy nie taniej będzie kupić Yamahe DT 80 albo i 125?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeee

 

przełożenie przez założenie tylnej zębatki większej i przedniej nieco mniejszej

 

A moze kolega powiedziec skąd takie wziąć .. bo żywotnie tym tematem kiedys zainteresowany bylem i jkaos w zadnym sklepie nie znalazlem przedniego kola zebatego mniejszego niz 16 z .. natomiast z tylem jest ten problem ze kolo zebate (a w zasadzie sam wieniec) jest nierozłączne z zabierakiem .. zatem pozostaje dopasowanie od innego moto (tylko od jakiego?)

Za wszelkie sugestie z góry dziekuje :D

 

pozdrawiam herflik

 

ps . mam CZ175 powiedzmy delikatnie przystosowaną do jazdy w terenie i jak narazie (2 sezony) rozsypala sie skrzynia i przednie zawieszenie .. a po drodze mnostwo drobniejszych problemów , wiec chyba nie warto sie bawic w przerobki :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie pamietam. Ale zębatkę na wałek zdawczy (tę przednią) wyszperałem u ojca w garażu. On miał wcześniej tylko socjalizmy (WKS 125 i wcześniej WFM) więc to nie mogło być od żadnego dziwadła. A tył kupilem kiedyś w Libercu (wtedy Czechosłowacja) jak byłem na wakacjach połączonych z zakupami gratów motocyklowych. Wtedy niestety w Polsce też nie było można dostać siemeringów do przedniej zawiechy i kupiłem właśnie tam.

Może popatrz na czeską wersję allegro (czy może jakoś inaczej się to nazywa). Teraz po wejściu do UE nie ma kłopotu z przesyłkami zza granicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeee

 

przełożenie przez założenie tylnej zębatki większej i przedniej nieco mniejszej

 

A moze kolega powiedziec skąd takie wziąć .. bo żywotnie tym tematem kiedys zainteresowany bylem i jkaos w zadnym sklepie nie znalazlem przedniego kola zebatego mniejszego niz 16 z .. natomiast z tylem jest ten problem ze kolo zebate (a w zasadzie sam wieniec) jest nierozłączne z zabierakiem .. zatem pozostaje dopasowanie od innego moto (tylko od jakiego?)

Za wszelkie sugestie z góry dziekuje :D

 

pozdrawiam herflik

 

ps . mam CZ175 powiedzmy delikatnie przystosowaną do jazdy w terenie i jak narazie (2 sezony) rozsypala sie skrzynia i przednie zawieszenie .. a po drodze mnostwo drobniejszych problemów ' date=' wiec chyba nie warto sie bawic w przerobki :|[/quote']

 

Też mnie interesuje zmiana tylmiej zębatki na więkrzą, widziałem jaż taki "patent" że koleś przyspawał żębatke od ogara z boku oryginalnej, ale taki wynalazek odpada.

Rozmawiałem ze znajomym który pracuje w kuźni, mowi że zrobiłby więkrzy wieniec, stary ztoczył (ale nie do końca) i na niego naspawał nowy, jest tylko problem bo nie moge zanleźć osoby która wykona wieniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge zanleźć osoby która wykona wieniec.

 

Jak napisałem - kiedyś w Czechosłowacji (był taki kraj) kupiłem większy jako akcesoryjny.

Co do dorobienia to chyba nie powinien być wielki problem. Tylko należy znależć warsztat, który posiada frezarkę z podzielnicą. Bez tego ani rusz. No i kwestia materiału, ale przecież dzisiaj da się kupić niemal każdą stal. Wiem, że w moich okolicach koła wykonyuje POM Kolbudy. Ale czy przyjmuje zlecenia indywidualne to już nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...