losiu Opublikowano 26 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2003 Jak ustawić zapłon w tym motorku (chodzi mi o punkt wyprzedzenia zapłonu) .?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gościu Opublikowano 26 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2003 trzeba zrobić tak ustawić tłok w pozycji szczytowej! a potem cofnąć go o 3mm! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 Gościu to wszystko?? Mechaniku z bozej łaski Zaplon ustawiasz tak: Wykrecasz swiece z glowicy i wkrecasz czujnik zaplonu,krecisz kolem magnesowym i wtedy ustalasz GMP.Jednoczesnie miedzy styki przerywacza wkladasz pasek bibulki najlepiej od papierosa i cofasz kolo magnesowe w lewo.Przy prawidlowo ustawionym zaplonie zwolnienie bibulki powinno nastopic gdy tłok i pret wskaznika zaplonu przesunie sie w dół o 3mm.Przy pokreceniu w lewo wczesniejsze rozwarcie bibulki wskazuje opuzniony zaplon,puzniejsze rozwarcie stykow oznacza zaplon przedwczesny.Zaplon regulujesz przez ustawienie podstawy iskrownika,jak chcersz ustawiac musisz poluzowac 3 sruby podstawy.Przedwczesny zaplon opuznia sie przez przekrecenie podstawy w prawo.Opuzniony zaplon przyspiesza sie przez przekrecenie podstawy w lewo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 w zasadzie miałem ten tekst wysłać do mojego tematu "tuning dwusuwa"ale skoro powstał nowy temat to postanowiłem wysłać to tutaj prawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu jest niezwykle ważne aby wykożystać całą moc silnika! Źle ustawiony zapłon wcale nie jest tak łatwo rozpoznać jak sie wydaje. Jeżeli jest ustawiony bardzo źle to może strzelać w rure lub gaźnik ale jeśli nie strzela to nie znaczy że jest zupełnie dobrze. ZnakiOgromnym błędem jest ustawianie zapłonu według znaków na prądnicy i na bloku silnika!!Należy zdać sobie sprawe z tego że czop boczny wału korbowego może być obrucony względem tarczy wału i klin ustawczy koła zamachowego bedzie ustawiony pod innym kątem niż powiniem do czopu korbowodowego. W kole zamachowym (magnesowym, magnecie) jest wykonane zgrubienie do otwierania przerywacza a od strony wewnętrznej jest rowek na klin ustawczy. Jeśli wał nie został złożony tak jak sie należy, prawidłowe ustawienie zapłonu może stać sie niewykonalne.Tak więc nie należy sie kierować znakami! Ustalenie punktu zapłonuDo wyregulowania zapłonu konieczny jest czujnik zegarowy, urządzenie które bedzie wskazywać odległość tłoka od górnego matrwego punktu.Czujnik wkręca sie w otwór świecy zapłonowej po czym tłok ustawia sie w GMP, czujnik sie zeruje i cofa sie tłok (obracając wałem) o określonom wartość (simson 50ccm - 1,8 mm; romet - 3mm). Właśnie w tym połorzeniu tłoka powinien nastąpić zapłon czyli powinna przeskoczyć iskra.Iskra przeskakuje w momencie rozwarcia sie styków przerywacza. Szczelinomierz / foliaW jaki sposób rozpoznać kiedy sie styki rozwierają?Nigdy nie "na oko"!!!!Pierwszym sposobem jest obrucenie wału zgodnie z jego obrotami pracy (najczęściej w prawo) do momentu wyraźnego rozwarcia styków. Wsadzenie tam możliwie najcieńszej blaszki szczelinomierza, lecz nigdy nie grubszej niż 0,05 mm. Można sie również posłużyć cieniutką folią albo sreberkiem. Następnie obrucić wał w lewą stronę tak aby blaszka / folia sie trzymała w platynkach. Powoli obracając w prawą strone i ciągnąć lekko folie obserwuje sie czujnik zegarowy. Jeśli folia wysunie sie spomiędzy styków w momencie gdy czujnik bedzie wskazywał przykładowe 1,8 to zapłon jest dobrze ustawiony. Jeśli nie to trzeba regulować. akumulator + lampkaLepszym sposobem na rozpoznanie momentu rozwierania sie platynek jest podłączenie żarówki i akumulatora. Jeden biegun akumulatora podłączamy do masy a drugi do żarówki a od żarówki do platynek tam gdzie normalnie powinen iść kabel od cewki. Teraz w momencie zwierania i rozwierania styków żarówka bedzie sie zapalać i gasnąc.Ten drugi sposób jest dokładniejszy lecz w romecie nie masz akumulatora więc możesz sie posłużyć pierwszym. Jeżeli jest źlePowyżej opisałem tylko sprawdzenie czy jest dobrze Jeżeli jest źle to regulujemy zapłon poprzez obracanie płytki twornikowej czyli po prostu iskrownika.Śruby mocujące iskrownik należy poluzować tak aby można było precyzyjnie obracać iskrownikiem. Nie może on sie obracać zbyt ciasno ale też nie może być zbyt luźno.Najprostrzym sposobem jest ustawienie go do oporu w lewo i następnie obracanie (np. przy uzyciu śrubokręta) bardzo powolutku w prawo do momentu zgaśnięcia żarówki (ewentualnie do momentu zwolnienia foli). Magneto musi być cały czas nieruchomo ustawione w takiej pozycji aby tłok był 1,8mm (3mm) od GMP.Proste! Trudniej to jest opisać niż zrozumieć! Przerwa na platynachBardzo ważne!!Producent zawsze podaje jaka ma być ustawiona przerwa na platynkach. Trzeba tego koniecznie przestrzegać!!!!! Postaram sie to wytłumaczyć, wiem że to bedzie trudno opisać i być może mnie nie zrozumiecie. 1) Czy przerwa ma wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu? Oczywiście że tak.Zwiększając przerwe powoduje sie uwcześnienie zapłonu a zmniejszająć powoduje sie opóźnienie.Można zatem powiedzieć że jak sie płytke twornikową ustawi troche za wcześnie a na platynach sie zmniejszy przerwe to zapłon bedzie ustawiony dobrze. Faktycznie przeskok iskry bedzie w dobrym momencie ale to nie znaczy że zapłon jest ustawiony dobrze, bo jakość iskry bedzie marna.2) Przerwa a jakość iskryPlatyny i cewka wzbudzeniowa są przymocowane na stałe i nie ruszają sie. Magnesy ruszają sie koło cewki przez co tworzy sie w niej prąd. Pytanie: Kiedy prąd jest najsilniejszy?? Wtedy kiedy jak najwięcej linii pola magnetycznego przecina nadbieguniki cewki. Czyli największe napięcie jest wytworzone wtedy gdy magnesy znajdują sie w odpowiednim położeniu względem cewki. Bardzo ważene jest aby to właśnie w tym momencie przeskoczyła iskra bo bedzie ona wtedy najsilniejsza!3) Róbcie co producent pisze!Zmniejszając przerwe na platynkach powodujemy że koło zamachowe bedzie unosiło ruchomy element platynek troche za późno bo magnes przejdzie za cewke i napięcie bedzie małe (czyli gorsza jakość iskry). Jeśli przerwa jest zbyt duża to w momencie rozwarcia magnesy bedą za wcześnie i napięcie też bedzie małe. A więc zawsze maksymalną przerwe należy ustawić taką jak podaje producent. Wtedy mamy pewność że iskra będzie tak mocna jak to jest możliwe. najpierw przerywacz potem płytka twornikowaZawsze najpierw ustawiamy prawidłową przerwe na platynach i dopiero potem można przystąpić do ustawienia zapłonu poprzez obrut iskrownikiem. W simsonie powinna przerwa w maksymalnym rozwarciu wynosić 0,4mm w romecie już nie pamiętam. Jak to zmierzyć? Obrócić magneto tak aby uzyskać maksymalne rozwarcie i zmierzyć szczelinomierzem. Blaszka szczelinomierza powinna sie wsuwać pomiędzy styki z lekko wyczuwalnym oporem. zużycie przerywaczaZużywanie sie przerywacza to nie tylko przypalanie styków ale także zdzierająca sie "dzwigienka" współpracująca z krzywką magneta!Po jakimś czasie z tego powodu przerwa sie zmniejsza. Wtedy trzeba ją powiekszyć do wartości zalecanej przez producenta. Po takim zabiegu lub po wymianie platynek na nowe nie trzeba ponownie regulować zapłonu jak to podaje pewna książka o obsłudze simsona. Wystarczy dokładnie ustawić przerwe. Znaki jednak przydatne!Na samym początku napisałem że nie można sie kierować znakami.Można.Pod warunkiem że najpierw sprawdzimy czy sie zgadzają z rzeczywistością.Po ustawieniu zapłonu powyższym sposobem sprawdzamy czy znaki sie pokrywają. Jeżeli tak to znaczy że czop boczny wału nie został obrucony względem tarczy. W takim układzie przy następnej okazji regulacji zapłonu (na szczęście takie okazje zdarzają sie nie często) możemy sie kierować znakami.Czasami zdarza sie że silniki nie posiadają fabrycznych znaków. Można zatem wykonać po dokładnej regulacji własne znaki na przykład poprzez napunktowanie. MIŁEJ PRACYi pozdrawiam ahajak wał zostanie kiedykolwiek rozebrany na przykład w celu regeneracji to należy sie ponownie upewnić czy sie znaki zgadzają bo nigdy nie wiadomo czy ktoś tej roboty nie spierniczył. ale długi postpowinienem dostać nobla ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gościu Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 o rany! zapewne ten któś nie zna sie na ustawianu zapłonu jak my to mu wytłumaczyłem bardzo ogólnikowo, nawet zapomniałem o przerywaczu bo to jest już u mnie we krwi! nastepnym razem bede pisał bardzo szczegółowo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiu Opublikowano 31 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2003 ,,Gościu" dlaczego qrwa muwisz że nie umiem ustawić zapłonu chodziło mi o punkt wyprzedzenia zapłonu więc nie mów że nie umiem go ustawić bo wcale tak nie mówiłem .mimo wszystko dzięki Seba 78 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gościu Opublikowano 31 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2003 no ci powiedzałm 3mm no nie! a bardziej sie oni naprodukowali niż ja! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2003 i co Gościu to wszystko tylko te 3 mm to ty dupa jestes a nie mechanik motrynek pewno gowno wiesz jak ustawic zaplon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.