Skocz do zawartości

Simson - dlaczego zrywa kliny?


Bacher
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To wina klinu. Mi sie wydaje ze klin raczej powinien tam solidnie siedzieć. Jesli ma luzy, to poczas jazdy będą się zwiększać, aż wkońcu zetnie klina i po zabawie. Mówie CI- zrób sobie sam klina. Kumpel miał tak w motorynce. Kupował kliny i kupwał i cały czas zrywało. Kiedyś gość w sklepie wysypał na blat wszystkie te kliny i każdy jeden był nietaki jak trzeba, na dodatek niebyło dwóch takich samych. Czyli ich wykonanie jest fatalne, skoro powtarzalność jest zerowa. Już niewspominając o jakości materiału z którego są wykonane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega brał śrube, chyba M8 w imadło. Tak musisz wsadzić śrube, żeby była końcem gwinta do góry czy jakoś tak. Odcinasz koncówke gwinta- takie kółeczko o grubości jaką potrzebujesz. Potem to kółeczko przecinasz na pół, czy jak tam chcesz, żeby wmiare ciasno to wchodziło na swoje miejsce. Potem będziesz widział gdzie trzeba przypiłować i w ogóle. Myśle że jakoś zrozumiesz o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Wy k...rwa nie rozumiecie tego, że klin to element jedynie ustalajacy, nie przenosi on praktycznie żadnych momentów!

Bacher weź rusz ten tyłek, idz do sklepu z częsciami do aut, kup paste do docierania zaworów i dotrzyj połączenie stożek-piasta, nie ma przy tym dużo roboty, ale jest bardzo skuteczne i na 100% to jest to.

Po dotarciu zobaczysz, że jak nałożysz koło zamachowe to będziesz miał problem z jego zdjęciem i będziesz potrzebował ściągacza. I o to w tym chodzi!

Policytujce sie jeszcze zobaczymy kto ma lepszy pomysł na materiał do klina...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Wy k...rwa nie rozumiecie tego, że klin to element jedynie ustalajacy, nie przenosi on praktycznie żadnych momentów!  

Bacher weź rusz ten tyłek, idz do sklepu z częsciami do aut, kup paste do docierania zaworów i dotrzyj połączenie stożek-piasta, nie ma przy tym dużo roboty, ale jest bardzo skuteczne i na 100% to jest to.  

Po dotarciu zobaczysz, że jak nałożysz koło zamachowe to będziesz miał problem z jego zdjęciem i będziesz potrzebował ściągacza. I o to w tym chodzi!  

Policytujce sie jeszcze zobaczymy kto ma lepszy pomysł na materiał do klina...

Dokladnie! Za to aby koło magnesowe czy tam wirnik sie nie obracal jest odpowiedzialny stożek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz zostalo powiedziane klin pomaga tylko ustawic magneto przy zakladaniu, mozna normalnie jezdzic bez klina. Prawie na pewno za slabo dokrecasz magneto, a taki dosc wiejski sposob* (u mnie w charcie dziala) to nabic magneto delikatnie*2 ( :-D ) mlotkiem

 

* Nie komentujcie ze jestem be i psuje sobie lozyska i wal, puknolem mlotkiem i jakos moto dalej sie odpycha (zrobilem to jak pchalem moto pare km z lasu po uwaleniu klina :evil: )

 

*2 Magneta nie moglem ostatnio sciagnac i pokrzywilem sciagacz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze klin raczej powinien tam solidnie siedzieć.

Wydaje Ci się...

 

wysypał na blat wszystkie te kliny i każdy jeden był nietaki jak trzeba, na dodatek niebyło dwóch takich samych.

Bo każdy (przynajmniej każdy rometowski) klin trzeba doszlifować przed założeniem, musi być dopasowany i nie powinien stawiać oporu przy zakładaniu koła. Jeśli stawia to znaczy, że koło nie opiera się na storzku tylko wisi na klinie a wtedy nie ma siły - musi go ściąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bacher weź rusz ten tyłek, idz do sklepu z częsciami do aut, kup paste do docierania zaworów i dotrzyj połączenie stożek-piasta

Dzieki za konkretna rade :evil:

Moze uda mi sie jutro po szkole kupic ta paste, no i mam nadzieje ze ona rozwiaze moj problem. Jak nie to bede szukal dalej :D Za robote z Simsonem zabieram sie w piatek bo bede mial na to czas. Najbardziej cieszy mnie mysl ze odsuwa sie w dal perspektywa kupna nowego walu.

 

aha...w jaki sposob uzywa sie tej pasty? Pytam bo nigdy nie mialem doczynienia z czyms takim, a nie mam ochoty eksperymentowac :D

 

Pozdrowienia Bacher

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeee

 

Dzieki za konkretna rade

 

Nie to zebym sie czepial ,ale pisalem o tym jakies 20 postów wczesniej , tylko jak widze z czytaniem ze zrozumieniem to są spore problemy .

 

w jaki sposob uzywa sie tej pasty

 

Tak samo jak przy docieraniu zaworów .. tzn . smarujesz tą pastą stozek ,zakladasz kolo magnesowe i lekko dociskając obracasz nim powiedzmy o 180st w jedna a potem w druga strone (oczywiscie wczesniej wrzucasz jedynke i unieruchamiasz kolo zeby sie wal nie obracal).. sciągasz koło obracasz o powiedzmy 90st znow zakladasz i znow obracasz o 180st w jedna i druga .. i tak az osiągniesz pożadany efekt , tzn zauważysz ze cala powierzchnia stozka bierze udzial w tarciu .Wtedy wycierasz paste , odtluszczasz stozek i otwor w kole magnesowym i skladasz do kupy mocno skrecając.

 

aha .. wazny tez jest równomierny docisk na obwodzie kola magnesowego przy obracaniu nim !

 

pozdrawiam herflik

 

ps. najlepszym przykladem faktu ze wpust sluzy tylko do jednoznacznego montazu jest to ze np zebatka napedu pierwotnego w CZ mocowana jest na wale na samym stożku .. bez wpustów .. i przynajmnije mi jeszcze sie nigdy nie obróciła :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam juz nowe kliny i paste do szlifowania zaworow :evil: W piatek biore sie do roboty :D Aha...jesli macie jeszcze jakies rady to piszcie.

 

Pozdrowienia Bacher

 

[ Dopisane: 13-11-2005, 13:34 ]

Witam

 

Wczoraj zrobilem z Simsonem. Doszlifowalem trzpien walu i magneto, teraz lezy jak ulal. Wielkie dzieki za rady. Zrobilem teraz kilkanascie kiometrow testu i wszystko chodzi swietnie :D Mam nadzieje ze tak zostanie :P Teraz zastalo tylko troszke wyregulowac skrzynie biegow bo 3 bieg ciezko wchodzi i wyregulowac zapasowy gaznik...wlasnie w tej sprawie pisze. Jak ustawic poziom paliwa w gazniku 16N3-4, mam z tym spory problem a nie chce kupowac nowego plywaka (szkoda kasy skoro ten trzeba tylko wyregulowac). W tej chwili poprostu sila paliwem na jakies 15- 20 cm gdy tylko otworzy mu sie doplyw paliwa

Jak to zrobic? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...