Skocz do zawartości

pytania dot. simsona s51 enduro


blablabla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no wiec na wstepie chcialbym sie przywitac, jestem bardzo poczatkujacym motocyklista

 

od wczoraj posiadam simsona, no i mam pare pytan/problemow:

 

1) jak sie zmienia biegi? bo mechanik mi powiedzial, ze pierwszy do dolu, a reszta do gory. no i ja tak robie - pierwszy bieg do dolu, troche sie rozpedze i zmieniam na dwojke do gory. no i jak juz sie troche bardziej rozpedze to naciskam do gory, zeby zmienic na 3, ale chyba na luz wrzuca, bo silnik warczy i musze z powrotem nacisnac do dolu aby zredukowac na dwojke :)

 

no i czy trzeba naciskac sprzeglo i co i jak robic z gazem (puszczac, zmniejszac, czy jak?)

 

2) jak jade to slysze takie stukanie, ale takie dudniące, cos jakby paliwo w baku uderzalo, albo cos z tlumikiem

 

3) licznik i predkosciomierz mi nie dziala. wystarczy wymienic linke?

 

4) jak zahamuje do 0 to mi silnik zgasa (redukuje do jedynki przed zatrzymaniem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jedynka w dół.

Lekko do góry masz luz.

Jeszcze do góry masz dwójkę.

Kolejne do góry -trójka.

I teraz w zależności czy masz simka 3 czy 4-biegowego: na trójce kończysz, albo jeszcze jeden poziom do góry - czwórka.

Zmieniasz bieg z 1 na 2 kiedy na 1 już są wysokie obroty, a robisz to poprzez zamknięcie przepustnicy (czyli potocznie gazu :)) i jednoczesnym wciśnięciu klamki sprzęgła oraz nogą wajchę dotykasz zdecydowanie ale nie za mocno ( trzeba wyczuć) do góry. Z kolejnymi biegami postępujesz tak samo.

4) Podczas hamowania jeśli chcesz się zatrzymać musisz wcisnąć sprzęgło albo wyrzucić na luz. Nic dziwnego że sprzęt gaśnie na biegu na postoju:).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba na luz wrzuca' date=' bo silnik warczy i musze z powrotem nacisnac do dolu aby zredukowac na dwojke [/quote']

 

Miałem podobny problem. Tylko że u mnie nie było "czwórki". Poprostu jakby tam był luz. Była to kwestia regulacji. Robił mi to kumpel, bo ja to się na skrzyni nie znam :D Mówił, że to wina jakieś automatu czy coś. Wyregulował i chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wszystkie biegi wchodza ladnie, po prostu troche zle to robilem, dzieki :-)

 

[ Dopisane: 06-11-2005, 17:09 ]

teraz kolejny problem:

 

po okolo 30-minutowej jezdzie strasznie slabnie moc. pod gorke ledwo wjezdzam na 1, musze wstawac i sie odpychac nogami, a na 2 strasznie niskie obroty i po jakims czasie gasnie silnik

 

a drugi problem to taki, ze jak odpalam (tez po jezdzie) to nie wystarczy tylko kopnac. musze kopnac kilka razy i do tego troche przygazowac. no a jak puszcze gaz to obroty coraz nizsze, nizszse i silnik gasnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po okolo 30-minutowej jezdzie strasznie slabnie moc. pod gorke ledwo wjezdzam na 1' date=' musze wstawac i sie odpychac nogami, a na 2 strasznie niskie obroty i po jakims czasie gasnie silnik[/quote']

 

Moze to byc problem z cewka wn (to ta cewka pod bakiem, jak masz enduro to masz ja glebiej, pod bakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...