Skocz do zawartości

Yamaha MT 01 ( MT01, MT-01 )


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie , stało się . I mnie dopadły kłopoty ze sprzęgłem , wózek ma najechane 42 tyś.km. Olej trzeba zmienić , a przy okazji zmienie tarczki , wywale nawet oryginalny docisk i założę docisk berneta http://www.ebay.com/itm/BARNETT-YAMAHA-MT01-MT-01-CONVERSION-CLUTCH-SPRING-KIT-/271297626568?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f2a9941c8&vxp=mtr

co powiecie ?? zakładał ktoś was taki docisk ?? na forum MTOC znalzłem , że właśnie taki docisk zakładają , Funfel w Angli tez lata na MTku i również ma taki docisk i mówi że jest lala i że zapomniał o jakimś tam ślizgającym sie sprzęgle .

Edytowane przez trufel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. w końcu znalazłem czas na dłubanie przy nowym nabytku i mam parę pytań do znawców. wyskakuje błąd odprężnika który wyciągamy w środę,błąd czujnika powietrza zasysanego . z odprężnikiem damy radę , ale gdzie jest ten czujnik? to jest ten pod przednim reflektorem , czy "był" tu na zdjęciu :) a jeżeli nie jest to to, to co było w tej dziurze ?bo nie wygląda na oryginalny taki sobie otworek.moto ma problem z odpaleniem na ciepłym silniku i podejrzewamy związek tej czujki( po psiknięciu samostartu pali ładnie), jakby paliwa nie dostawał. mam jeszcze obiekcje odnośnie zaworu, nie wiem którego .(albo błąd TTTM) , czy w MT ustawia się zawory?po rozkręceniu motonga powychodziło parę ubytków,rzeźb- ale jest nieźle. w zimie się dorobi. najlepsze w tym wszystkim to akrapy+power c III -rzeźnia na maksa.niestety nie dostałem w zestawie DBkilerów, więc nici z wyprawami na Niemcy(na razie)

post-43881-0-78189300-1381777241_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. w końcu znalazłem czas na dłubanie przy nowym nabytku i mam parę pytań do znawców. wyskakuje błąd odprężnika który wyciągamy w środę,błąd czujnika powietrza zasysanego . z odprężnikiem damy radę , ale gdzie jest ten czujnik? to jest ten pod przednim reflektorem , czy "był" tu na zdjęciu :) a jeżeli nie jest to to, to co było w tej dziurze ?bo nie wygląda na oryginalny taki sobie otworek.moto ma problem z odpaleniem na ciepłym silniku i podejrzewamy związek tej czujki( po psiknięciu samostartu pali ładnie), jakby paliwa nie dostawał. mam jeszcze obiekcje odnośnie zaworu, nie wiem którego .(albo błąd /) , czy w MT ustawia się zawory?po rozkręceniu motonga powychodziło parę ubytków,rzeźb- ale jest nieźle. w zimie się dorobi. najlepsze w tym wszystkim to akrapy+power c III -rzeźnia na maksa.niestety nie dostałem w zestawie DBkilerów, więc nici z wyprawami na Niemcy(na razie)

Witaj,to co pokazujesz na fotce jest miejscem po przysłonie wlotu air boxa,często jest to usówane aby nie ograniczac wlotu powietrza,jest tam mały sterownik z klapką ale ja bym w nim nie szukał przyczyny kiepskiego odpalania na ciepłym silniku.Sprawdz działanie pompy paliwa bo to częsciej zawodziło zwłaszcza w pierwszych rocznikach.W MTeku synchronizuje sie zawory,brzmi dziwnie ale jak obejrzysz szkic głowicy to zrozumiesz,jeden zawór jest na popychaczu hydraulicznym drugi reguluje sie manualnie tak aby oba luzy były identyczne.Jeżeli coś mocno stuka to raczej masz posadzone popychacze hydrauliczne bo często zdarzały sie takie awarie.DB killery sobie dorób bo według mnie na nich jest o wiele lepsza jazda niż bez :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki maciejMT. doszliśmy do tego że jest nieźle na mieszane w układzie paliwowo chyba powietrznym.połowa węży (między innymi od zaworu sterującego dolotem powietrza) podłączane "z dupy". połowa się nie zgadza z manualem, air box wypruty na maxa( brak klapki, zaworu , pokrywki) - ktoś nieźle próbował go odblokować. zamówiłem pokrywkę z uszczelką ,klapkę,zawór , przewody , tylko nie ma gdzie podłączyć bo węże lecą gdzieś indziej. -aż się boję rozdłubać, żeby nie namieszać.

maciejMT "posadzone popychacze hydrauliczne" czy one do wymiany czy do regulacji?

 

...i jeszcze jedno...motong ma nieraz problem przy rozruchu obrócić. tj. zawiesza się wpół obrotu ( jakby nie miał siły zakręcić ) i dopiero za drugim , trzecim razem się rozkręca. czy szukać awarii w odprężniku , rozruszniku czy jeszcze gdzieś indziej (aku nowe )

 

 

 

0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak,popychacze jeżeli padną to trzeba je wymienic,objawia sie to zazwyczaj takim odgłosem :blink:

 

Co do problemów z odpalenie,musisz miec 100% sprawny aku,nowy nie zawsze znaczy dobry,najlepiej YUASA ten jest sprawdzony,na innych bywają problemy.Dekompresator też może powodowac taki objaw ale trzeba jechac od najprostszych rzeczy aku,masa itd.Podejrzewam,że jeżeli ktoś tak patroszył sprzęta to mapy w PC też mogą byc zrobione indywidualne,więc lepiej je zgrac i zachowac.Ja na Twoim miejscu zdemontowałbym narazie PC i dążył do uzyskania wpełni sprawnej jednośtki na oryginalnym ECU,oczywiście akrapy mogą zostac :biggrin: a potem dopiero szedłbym w tunning ale stopniowo i z głową.Jeszcze takie pytanie,masz EXUP sprawny czy też zlikwidowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przemacane , rozebrane, poczyszczone , posprawdzane i .......gówno. Po rozmowach, pomiarach i knuciach doszliśmy do wniosku ze coś się dzieje z układem rozprężającym. ciśnienie na cylindrach zimnych 7 bar i do tego dodatkowe paliwo ssania i moto normalnie odpala, na ciepłym ciśnienie 5 bar( na obu równe) i można kręcić do usranej śmierci, tylko pierdnie nieraz.(z dodatkowym samostartem odpala, przy wyłączonym odprężniku z bólem rozrusznika też pali). wywnioskowaliśmy że jest coś ze sterowaniem odprężnika. nie zamyka zaworów w odpowiednim momencie i wentyluje sobie cylindry.Jak to jest w Waszych moto? czy odprężnik zamyka się po pierwszym obrocie silnika ?( u mnie otwiera zawory przez cały czas kręcenia) czy jest coś takiego jak sterownik tego g..? czy reguluje się moment zamknięcia? czy jest w tym układzie jakiś czujnik który może sfiksować? za trafną diagnozę duża butla dobrej rudej, albo dwie na jakimś wiosennym spocie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnozy nie postawię bom cinki w tych sprawach ale już kiedys pisałem,że zimny odpala a gorący nie bardzo.Miałem te problemy jeżdżąc po Krymie w miasteczkach,gdzie trochę się stało na światłach i były wyższe temperatury.Jezeli po dwukrotnej probie nie zaskoczy robię przerwę na papierosa i po 15 min jest ok.Przy tej aurze jaka jest teraz nie mam problemu-silnik jest prawdopodobnie szybciej schładzany przez niższą temp.powietrza.Ale niekoniecznie tak musi być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wybaczcie, ale obowiązują nas wszystkich pewne zasady porządkowe na forum. o kamery proszę pytać w dziale co, jak kupić - zagadnienie NIE dotyczy bowiem Waszego modelu motocykla, a taki jest wątek. ponadto o kamerach jest kilka sążnistych tematów w ww. dziale - wystarczy poczytać, wraz z opiniami, nie trzeba wyważać otwartych drzwi

 

ta sama uwaga dotyczy zamieszczania ogłoszeń handlowych, zapytań o kaski czy stojaki - szanujcie sami siebie, za jakiś czas ktoś nowy będzie chciał poczytać o mt01, a zamiast tego przy tym typie "pisarstwa" będzie miał dzisiątki postów off-topic

 

z góry dziękuję,

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...