Skocz do zawartości

Yamaha MT 01 ( MT01, MT-01 )


Rekomendowane odpowiedzi

MT ciągle wzbudza wiele emocji i zainteresowanie, to mocno nietuzinkowa i nieszablonowa bestia dlatego mało kto pozostaje obojętny na jej widok. Na potwierdzenie, przykład z ostatniego zlotu na którym byłem. Zainteresowanie na maxa, masa pytań i litry wypitego alko przy podziwianiu KODO:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że o mnie mowa:) Czerwona blacha nareszcie juz zmieniona więc jeśli ziemia sie trzęsie, włączają się alarmy w puszkach i dziewczyny rzucają stringami, a z tyłu blacha E0 MT01 to bez wątpienia jadę ja:) Kolego afrikaniec musimy sie ustawić kiedyś w Łodzi jak Dominik sie poskłada to w 3 emteki rozpieprzymy pół miasta hałasem i wibracjami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tajemnica,więc tak:

-wyjmujemy wydech z plastikowej oslony(zdejmujemy z motocykla)

-wiertłem np.8mm rozwiercamy 4 nity mocujące chromowaną nakładke końcówki wydechu,zdejmujemy ją bo może sie przydac np.na doniczke :icon_mrgreen:

-bierzemy małą szlifierke kątową z cieńką tarczą i obcinamy tył wydechu ok 4mm od krawędzi czyli zaraz za zgrzewem,tniemy płytko tak aby przeciąc pierwszą warstwe(czyli zewnętrzną wydechu)

-mamy wydech obkrojony dookoła więc energicznie pociągamy za końcówke i zostają nam dwa duże elementy:końcówka wydechu wraz z wyciszeniem i matą tłumiącą oraz zewnetrzna częśc wydechu z katalizatorem

-częśc z katalizatorem odkładamy

-delikatnie ściągamy mate tłumiącą z wyciszenia,jak nie zejdzie sama można ją ostrym nożykiem przeciąc wzdłuż,rozchylic i zdjąc

-po ściągnieńciu maty widzimy tube z dziurkowanej blachy a w niej wyciszenie i końcówka wydechu(to element połączony),tuba z wyciszeniem połączona jest zgrzewami,dlatego bierzemy wiertarke i wiertło 8mm i rozwiercamy każdy zgrzew,po rozwierceniu wystarczy energicznie wybic wyciszenie i zostanie nam sam walec z siatki którego wkładamy do maty tłumiącej i odkładamy

-dalej to już koncepcja własna na końcówke wydechu,spasowywanie i montaż,ja dałem do dorobienia te końcówki które mam w galeri,zostawiłem katalizatory,siatke z tą matą,tyle że siatke musiałem ok 7mm skrócic bo moje końcówki maja zatoczenie,które wchodzi do wnętrza wydechu i sa skręcane z obudowa,jakby jeszcze jakies pytania to piszcie smiało :notworthy:

Witam. Twój opis jest bardzo dobry i zrozumiały, ale mam jedno pytanko do Ciebie. Wiem, że jednym oryginalne końcówki ala doniczka się podobają innym nie, rzecz gustu. Ja bym chciał zostać jednak przy oryginale, czy da się po przeróbce założyć je spowrotem? Przynitować lub skręcić? Czy odcięte zewnętrzne denko da się przyspawać? Czy ten nieznany mi metal da się spawać?

cyt.: "bierzemy małą szlifierke kątową z cieńką tarczą i obcinamy tył wydechu ok 4mm od krawędzi czyli zaraz za zgrzewem,tniemy płytko tak aby przeciąc pierwszą warstwe(czyli zewnętrzną wydechu)". Chodzi mi też o to aby nie wbijać się w niepotrzebne koszty. Uprzejmie proszę o podpowiedź ponieważ poważnie myślę o przeróbce tłumików w najbliższym czasie. Sam z tym sobie nie poradzę, napewno pomoże mi mój koleżka "złota rączka", ale potrzebuje wskazówek. Pozdrawiam. LwG. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak sam jestem na etapie przerobienia wydechów ale mój tokarz leci w kulki i już trzy miechy czekam za moimi końcówkami z aluminium,takimi jak w poprzednim sprzęcie.Jeżeli będzie zapotrzebowanie to moge porobic fotki bo mam aktualnie wybebeszone wydechy lezące i czekające na dobry dzień tokarza.Jeżeli chodzi o pozostanie przy oryginalnych zakończeniach to można tak zrobic ale problem jest troche ze spawaniem bo to tytan i nie każdy ślusarz poradzi sobie z tematem.Jest opcja wytoczenia powiedzmy kryzy którą przykręci sie do wyprutych puszek a do niej zamocuje sie oryginalną końcówke i to chyba byłoby najlepsze rozwiązanie.Radze jedynie przy tym patencie o powiększenie średnicy wylotu do średnicy wewnętrznej oryginalnej końcówki,miałem tak przy moich pierwszych przerobionych wydechach,tak jak na tej fotce lewy wydech,ja robie tak jak prawy :biggrin:

http://bikepics.com/pictures/2159897/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj jeszcze raz. Dzięki za podpowiedź, sprawa jasna, poszukam w takim razie speca od spawania tytanu, bardzo mi zależy na oryginalnym "niewinnym" ;) wyglądzie końcówek. Jeśli jednak masz możliwość zrobienia fotek wybebeszonych wydechów, to taka mała prośba o materiał poglądowy i wrzucenie na forum. Podejrzewam, że poza mną będzie wielu chętnych na podobny "tuning" w swoich KODO. Dziękuje za okazaną pomoc, myślę, że operacja się uda i pacjent przeżyje. Pozdrawiam. LwG. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie może być żenujące, ale nie wiem jak regulować światło w naszych KODO, czy ktoś wytłumaczy:)



Dodam jeszcze, że dziś byłem na badaniu akustycznym i pomimo max dudnienia i nawet maksymalnych obrotów nie przekroczyłem 80 (dB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, ja właśnie wróciłem z weekendowej objazdówki. MT oczywiście super, tylko po raz pierwszy wybrałem się z plecaczkiem i to zdecydowanie nie jest motorek dla niego. Już od 4 dnia jazdy narzekał na zbyt wysoko i niewygodnie zadarte kolana no i wibracje, które zaczęły być nieprzyjemne.

Wniosek - to był pierwszy i ostatni dalszy wypad w tandemie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...