M. Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Jako, że wczoraj wieczorem padał deszcz, zamiast pojeździć wziąłem się za dłubanie przy motorku :twisted: Do tej pory tylne zawieszenie miałem wyjątkowo miękkie (dużo bardziej miękkie niż przód po wymianie oleju), więc wziąłem się za regulowanie spręzyny.Motor to Aprilia Pegaso '97. Regulacja spręzyny odbywa się poprzez wkręcanie lub rozkręcanie pierścienia (na bardzo drobnozwojowym gwincie). Oczywiście jak to u włochów - dostęp absolutnie żaden mimo zdjęcia połowy plastików i airboxa - więc regulacja odbywała się przy pomocy młotka i długiego, tępo zakończonego pręta :) Skręciłem może ze 4-5 pełnych obrotów śruby (przypominam - gwint wybitnie drobnozwojowy, więc skok w płaszczyźnie pionowej wyniósł jakieś 5, może 7 milimetrów). Efekt - kurcze, ale twardo 8O Do tej pory jak usiadłem na moto (waga głównego bohatera - jakies 95 kg), tył uginał się bardzo znacznie - na większych nierównościach gieło się toto jak jakiś tapczan. Teraz po tym jak posadze swoje 4 litery, ugina się może z centymetr, a pewnie nawet i nie tyle.I teraz czas na moje dwa pytania- jaki będzie wpływ na właściwości jezdne (szczególnie w zakrętach)? jezdze wylącznie po mieście (uprzedzając pytanie czemu nie zrobilem testdrive - lało jak z cebra)- jaki będzie wpływ na trwałość samego amortyzatora? nie dostanie czasem za mocno "w dupe"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejdubis Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Pojeździj to zobaczysz jak się motocykl zachowuje.Zbyt twardy tył przy miękkim przodzie może spowodować nerwowe zachowanie motocykla w zakręcie.Nie wiem co z amortyzatorem.Radzę trochę zmniejszyć napięcie wstępne sprężyny. Jak tego nie zrobisz od razu to wspomniane przez Ciebie 4 litery i kręgosłup wkrótce Ci o tym przypomną :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 powinno się uginac do 1/3 skoku, za bardzo jest utwardzone Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M. Opublikowano 28 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 ale powinno się uginac do 1/3 skoku po samym fakcie, że posadzę swoje 4 litery na moto? czy też może powinna dać się ugiąć do 1/3 skoku dopiero na większych nierównościach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejdubis Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 1/3 skoku po tym jak siądziesz. Na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.