robak Opublikowano 28 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 100 km /h przelotow ami starczy a nie 80 jak dotychczas, te 20 km to wieleheh no na enduraku juz troche wieje przy tej prędkosci :) ogólnie już sie fajnie jedzie. Przyspieszenie tez ma lepsze Przemek PbS , jak masz troche odwagi, żeby rozciąc kostke CDI to zgłos sie do mnie na gg. Wytłumacze Ci dokładnie , jak to rozciąc, z którego miejsca usunąc sylikon i co ewentualnie zrobic. Ja już mam to za sobą i wiem, co można zniszczyc wiec masz z górki ;) no i czyszczenie zajmie max 30 minut a nie 3 h tak jak mi :roll: A moze ma ktos schemat tego pudelka i ktos wie co z niego usunac zeby wszystko bylo halo?raczej w to wątpie, skoro nawet na niemieckiej stronie dotyczącej tylko DT 125 tego nie ma. jest jedynie sposób na ominiecie blokady przez "włącznik" a to jest goooowno warte. pzdr Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale chyba moge pomoc. Z tego co wynika ze wskazanej przez robaka niemieckiej strony, sposob dlawienia jest dosc prosty.Uklad CDI zna predkosc obrotowa silnika, predkosc pojazdu pobiera z tacho i na tej podstawie moze obliczyc ktory bieg jest zapiety (mniejsza z tym czy to wykorzystuje). W momencie przekroczenia pewnej predkosci motoru i predkosci obrotowej silnika nastepuje zmiana sterowania zaplonem - czyli dlawienie silnika. Ukladu CDI nie da sie zmienic (chyba ze brzeszczotem - gratuluje sukcesu, powaznie) ale mozna go oszukac :) .Schemat na wspomnianej stronce jest dosc prostym (zbyt prostym aby stabilnie dzialac) ukladem impulsatora. Podlaczony zamiast ukladu znajdujacego sie w tacho wysyla w swoim tempie impulsy. CDI mysli ze caly czas jedziemy ze stala predkoscia wiec nic nie dlawi. "Odczytywana" predkosc zalezy od czestotliwosci impulsow. Ukladu z tacho nie mozemy tak po prostu odciac niczym go nie zastepujac bo CDI przechodzi w tryb awaryjny (az taki glupi nie jest) i dlawi ze zdwojona zacietoscia :) Sorki ze az tyle tego napisalem, staralem sie wszystko wyjasnic, takie zboczenie zawodowe. Jak jakies pytania to walcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tombrider Opublikowano 8 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 CDI mysli ze caly czas jedziemy ze stala predkoscia wiec nic nie dlawi. A jak "zapłon wylicza" również w oparciu o prędkość pojazdu :? Jest tacho w nieblokowanych wesjach :?: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 8 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 Nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale chyba moge pomoc.temat jak najbardziej aktualny. kiedys napewno komus sie przyda ten temat Ukladu CDI nie da sie zmienic (chyba ze brzeszczotem - gratuluje sukcesu, powaznie)dzięki :mrgreen: Ukladu CDI nie da sie zmienic ale mozna go oszukacwięc jak go oszukac? wytłumacz najprosciej jak sie da bo ja w tych tematach niekumaty jestem ;) Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 A jak "zapłon wylicza" również w oparciu o prędkość pojazdu Predkosc pojazdu jest pobierana wlasnie z predkosciomierza jako impulsy Jest tacho w nieblokowanych wesjach Pewnie konstrukcja jest taka sama a rozni sie tylko predkoscia przy ktorej zaczyna dlawic silnik' date=' wiem ze Yamaha w starszych modelach cos takiego wkladala a jak jest teraz to niewiem. więc jak go oszukac? wytłumacz najprosciej jak sie da bo ja w tych tematach niekumaty jestem Jest kilka spsobow, chodzi o to zeby impulsy wysylane z tacho byly "rzadsze", czyli mialy mniejsza czestotliwosc. Mozna to zrobic na kilka sposobow. a: mechanicznie Nie znam konstrukcji w tacho ale pewnie jest tam maly magnesik i kontaktron. Jesli impuls wysylany jest dwa razy na obrot linki (magnes jest z dwoch stron) to mozna to zmienic mechanicznie czyli usunac magnes z jednej strony. b: podawac impulsy z "obcego zrodla" czyli zbydowac maly generator impulsow. Osobiscie nie kombinowal bym jak to jest na stronie niemieckiej bo to tylko dla elektronikow (i to jeszcze takich ze starej szkoly). Kupilbym w sklepie elektronicznym gotowy uklad, pewnie cos takiego maja. Jak nie to mozna zbudowac na jednej kosci (ukladzie scalonym np x555 x- bo nie pamietam literki) prosty uklad z regulacja czestotliwosci. c: pokombinowac, jesli uklad zaplonowy jest analogowy to mozna wpiac rownolegle do kontaktronu w tacho potencjometr i sprawdzic czy cos to da. Jak nie to sprobowac wpiac kondensator - troche zabawy ale nic nie padnie Jesli uklad zaplonowy jest cyfrowy to mozna kupic cyfrowy dzielnik czestotliwosci - brzmi groznie ale to tani ukladzik.Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.