LEGIONISTA_1916 Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Witam wszystkich mój kumpel zainstalował sobie akumulator 12V w jawie i teraz nie wie jak zrobić ładowanie... wiem że da się to zrobić tylko nie wiem jak się za to zabrać :P coś tam słyszłem że jakieś mostki gretz'a są potzrebne ale nie wiem co i jak do czego. Byl bym bardzo wdzięczny za pomoc w tym problemie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motokid Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Hmm a akumulator ładowałem prostownikiem i nie było zadnego problemu 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEGIONISTA_1916 Opublikowano 20 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 No tak ale poco się męczyć i ciągle podłączać???? jak można mieć ładowanie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motokid Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 A nie lepiej zrobić jak ja nie uzwyając akumulatora a tylnie swiatło to wyło swiatełko rowerowe(na baterie) :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sputnick Opublikowano 21 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 Witam!Moze sprobowac tak:-kupic dwie cewki zaplonowe i zalozyc w miejsce swietlnych (takie jak w magnecie ,nie butelkowe)-polaczyc kazda z mostkiem prostowniczym a oba mostki prostownicze szeregowo To powinno dac ok 12V 30W -20W pojdzie na swiatla a 10 na ladowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaWaK Opublikowano 21 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 nie da rady tak ... to tylko waty wzrosną ... zeby miec 12 v musisz mieć przewiniente cewkki albo jakąs przeetwornice ale przwinięcie lepsze ... a jak chcesz zeby coś jescze ci ładowało to do cewki podłanczas mostek greatza na cewke po jednym .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEGIONISTA_1916 Opublikowano 21 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 sorry chłopaki ale kumpel powiedział dzis że bedzie miał akumulator 6V.... więc jak ktoś może niech skontaktuje sie ze mną i wytłumaczy jak zrobic to ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 21 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 Pamiętać trzeba ze napiecie jakie daje prądnica zalerzy od jej obciążenia. jeżeli żarówki 6V mają moc łączną 20W (15W+5W) to obciazaja prądnicę prądem 3.33A przy tym napięciu. Zmieniając zarówki na mniejszej mocy np 10W prąd płynący w obwodzie spadnie ale jednocześnie wzrośnie napięcie. dlatego aby z tej samej prądnicy uzyskać wyższe napięcie np 12V trzeba zastosować żarółwki o mocy znamionowej 15W+5W lecz wyższym napieciu 12V. Żarówki 12V w porównaniu do tej samej mocy 6V pobierają dwukrotnie mniejszy prąd. W praktyce w ogarku 200 standardowe cewki świateł obciążone zarówką przednią 35/35W 12V + tylną 5W 12V generują napięcie przy maxymalnych obrotach ok 15V. Dzieje sie tak ze względu na to ze płynący mniejszy prąd przez cewki prądnicy wywołuje mniejszy spadek napięcia na rezystancji wewntrznej cewek a zatem większa sprawnośc pradnicy. W ogarku mam ładowanie inaczej rozwiazane niz w jawce a mianowicie akumulator jest ładowany z 3 cewki pierwotnie zasilającej zapłon. Zapłon po przeróbce jest bateryjny. Aby cewka dawała radę ładować obciążony zapłonem aku trzeba było ja przewinąć . Nawinołem 200 zw drutem o średnicy 0,70.Oba kńce cewki są podłączone do mostka prostowniczego i do aku. Akumulator zelowy o pojemnosci 5Ah zasila oprócz zapłonu sygnał dzwiękowy samochodowy oraz kierunkowskazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEGIONISTA_1916 Opublikowano 21 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 dzięki brieżniew fajnie że coś zrozumiałem ja poprostu chce prostą instrukcje jak zrobić ładownie akumulatora 6v który zasila kierunki sygnał 6v i tam kilka bajerów w oświetleniu tzn neonek diodwy ale dzięki za odpowieź ;) :P :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 21 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 zięki brieżniew fajnie że coś zrozumiałem ja poprostu chce prostą instrukcje jak zrobić ładownie akumulatora 6v który zasila kierunki sygnał 6v i tam kilka bajerów w oświetleniu tzn neonek diodwy ale dzięki za odpowieź Stary po pierwsze opcja szukaj bo chyba kiedyś było. Po 2 to Brżniew wyjaśnił przejżyście a trudno bedzie żebyś dostał obrazek z trzema kabelkami bo tak łatwo nie będzie. Przeczytaj to co Brżniew napisał ze 3 razy i może zrozumiesz a jak nie to postaramy sie inaczej Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sputnick Opublikowano 21 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 nie da rady tak ... to tylko waty wzrosną ... zeby miec 12 v musisz mieć przewiniente cewkki albo jakąs przeetwornice ale przwinięcie lepsze ... a jak chcesz zeby coś jescze ci ładowało to do cewki podłanczas mostek greatza na cewke po jednym .. Masz ta wypowiedz na czyms oparta ? Z jednej cewki zaplonowej da sie wyciagnac 6V 15W ,jedna swietlna ma 3V i max daje 10W. Wiec przy polaczeniu szeregowym dwoch zaplonowych powinno byc 12V 30W ? Tak wydaje mi sie na logike :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaWaK Opublikowano 21 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 nie da rady tak ... to tylko waty wzrosną ... zeby miec 12 v musisz mieć przewiniente cewkki albo jakąs przeetwornice ale przwinięcie lepsze ... a jak chcesz zeby coś jescze ci ładowało to do cewki podłanczas mostek greatza na cewke po jednym .. Masz ta wypowiedz na czyms oparta ? Z jednej cewki zaplonowej da sie wyciagnac 6V 15W ' date='jedna swietlna ma 3V i max daje 10W. Wiec przy polaczeniu szeregowym dwoch zaplonowych powinno byc 12V 30W ? Tak wydaje mi sie na logike :roll:[/quote'] Niedoczytałem myslałem ze chodzi o równolegle podłączenie ... mniej więcej tak by było jak piszesz 8) :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.