Skocz do zawartości

Supermotard


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Cześć pozdrawiam, wszystkich ( chłpoców i dziewczynki)

Mam takie pytanie ,

Co musze zmienić w enduro np: Suzuki DR 350 rocznik 1990 , by móc pobawić sie w super moto ,oczywiście mówię o zabawie amatorskiej=( w rozsądnej cenie)

Z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Profesjonalny komplecik - a więc:

 

- piasty

- felgi

- szrychy

- nyple

- oponki

- duża tarcza hamulcowa

- adapter do zacisku przedniego hamulca

- nowy, krótszy łańcuch

- nowa, mniejsza zębatka tylna

- zębatka przednia może zostać, ale niektórzy też zmieniają (dla zasady)

 

Nowy komplet (wszystko nówka z salonu, w kartonikach, mniam, mniam) kosztuje 6500 zł (dopłata za felgi malowane na czarno).

 

Przy zakupie wszystkiego używanego koszt między 3000 a 4000 zł. Oczywiście można zrobić jeszcze taniej, no ale to zwykle oznacza zwichrowane felgi, popękane piasty, kilkuletnie opony itd, itp. A więc wszystko, co powoduje, że przy pierwszej przejażdżce zaliczysz glebę i Ci się supermoto przestanie podobać. A tego przecież nikt nie chce. Reasumując - nie można oszczędzać.

 

Można jednak nieco oszczędzić przekładając piasty od enduro, ale zaplecenie szprych na felgi wraz i piastami to koszt 300 zł z komplet, więc jeśli za każdym razem, jak Ci się zmieni ochota na jazdę supermoto czy też enduro, zamierzasz płacić tyle, to powodzenia...

 

A jak ma być na 100% supermotard to jeszcze:

- inny błotnik z przodu (krótki)

- inne ciuchy (skóra z protektorami, ew. mocna cordura z takimiż - zaróno góram, jak i spodnie)

- mocniejsze rękawice (najlepej ze wstawkami karbonowymi)

- buty bez blach, najlepiej ze słizgami, (chyba że lubisz snopy iskier, ale to, choć fajnie wygląda, szybko wykańcza buty

 

Kask i gogle zostają.

 

No i jak?

Ja myślę o tym od kilku miesięcy, ale koszty są, niestety...

Czołem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

PS - po wejściu "we wprawę" zamiana całego kompletu supermotard na enduro lub odwrotnie zajmuje dokładnie pół godziny :!: :)

Jest więc super zabawa - wah&go w 30 minut. Rano wstajesz - zaglądasz przez okienko i szybka decyzja - pada? OK, enduro :!: Słoneczko? OK, supermoto :!:

Ehhh.... jak się uprę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A co z zawieszeniem, standard?

Dzięki za odpowiedzi?

Faktycznie cena troche kosmiczna- prawie tyle co za motocykl

Chyba będe robił bardzo małe kroczki w zakupach i chyba tylko używane

Niestety mieszkamy w takim "dziwnym" kraju- nawet jeśli robię sobie duże wyrzeczenia.

Jescze raz dzięki.

Jeśli macie jakieś adresy ston ze zdjęciami z supermoto lub enduro lub opisami maszyn.

Piszcie

[email protected], lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
A co z zawieszeniem, standard?

Dzięki za odpowiedzi?

Faktycznie cena troche kosmiczna- prawie tyle co za motocykl

Chyba będe robił bardzo małe kroczki w zakupach i chyba tylko używane

Niestety mieszkamy w takim "dziwnym" kraju- nawet jeśli robię sobie duże wyrzeczenia.

Jescze raz dzięki.

Jeśli macie jakieś adresy ston ze zdjęciami z supermoto lub enduro lub opisami maszyn.

Piszcie

[email protected], lub muscle [email protected]

 

Oczywiście zawieszenie bez zmian, ale dobrze jest mieć dobre teleskopy z przodu, najlepiej po jakims małym tuningu, np Sancheza :lol: :lol: :lol: - do stoppie i innych "akrobacji".

 

Co do linków supermotard - najlepsze źródło linków do supermoto masz tutaj - zabawa na parę godzin:

http://supermotard.ch/Links.html

 

Co do linków enduro, wejdź na moją stronę Sokoła, najlepiej od razu tutaj: http://www.sokol.poznan.pl/linki.html

 

Masz od razu kilkadziesiąt odnośników. NO I KOLEJNE GODZINY ZABAWY... Chociaż wirtualna, to jednak zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

No,jeszcze ja

 

profesjonalne supermoto, czyli np przerobiony LC4 albo Duke, Husaberg i inne, startujące w zawodach, to dodatkowow:

 

inny cylinder

inny gaźnik

inny układ wydechowy

inny wałek rozrządu

 

Inny czytaj drogi, baaaardzo drogi...

 

 

big_011.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...