Skocz do zawartości

zaworek iglicowy, dysza główna


Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża się czas wymiany oleju i synchronizacji gazników w mojej Suzi, wiec czas wymienić to i owo.

Podpowiedzcie mi w kilku takich sprawach:

1. W pierwszym i/lub drugim gazniku zawieszaja sie i czasami przeciekaja zaworki iglicowe. Czy wymienia sie tylko te przeciekajace, czy od razu lepiej kupic caly zestaw 4 zaworkow iglicowych?

2. W katalogu Larssona znalazlem cos takiego jak zestaw naprawczy do gaznikow. Z rysunku widze, ze w sklad zestawu wchodzi zaworek iglicowy, dysza glowna, uszczelka pod komore plywakowa i jakies male o-ringi. Do czego sa te male uszczelki? Uszczelka komory u mnie nie cieknie to moze zamiast kupowac caly zestaw (dosc drogo 47,20zl za jeden gaznik) kupic oprocz zaworkow nowe dysze glowne (nie rozbieralem sam gaznikow nie wiem w jakim sa stanie). Ale czy teoretycznie jest jakis sens wymieniac dysze glowne w 12letnim motocyklu o przebiegu 80.000km? (2 i 3 swieca ma nieco wadliwa barwe w kierunku ciemnego, nie olejowego nalotu)

3. Jesli mialbym wymieniac dysze glowne to rodzi sie pewien problem. Z dostepnych mi "serwisowek" wynika, ze moj model (GN72B) potrzebuje dysze 112,5. W katalogu Larssona w pozycji dysze glowne do gaznikow Mikuni sa tylko 110 lub 120. 112,5 wystepuje tylko w pozycji dysz do Solex & Mikuni, ale wizualnie przedstawiaja je inaczej niz te na zdjeciu zestawu naprawczego do gaznikow.

Moglby ktos sprawdzic rozmiar dyszy do mojego modelu, aby wyeliminowac blad moich danych?

Czy wstawienie dyszy 120 (zamiast fabrycznego 112,5) spowoduje jakies klopoty w serwisie z ustawieniem gaznikow? Filtr powietrza mam nieseryjny (stozek, ale wstawiony do fabrycznego airboxu) wiec z dostateczna iloscia powietrza nie powinno byc klopotow.

 

Bede wdzieczny za wasze rady.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem na ostatnią część pytania - zostaw te dysze które masz w motocyklu. Może się okazać, że na 120 sprzęt nie będzie dobrze chodził.

Inna sprawa - Autodata w latach 92-95 podaje mi dysze 110 do otwartej wersji, a 112,5 w zdławionych.

 

Co do wcześniejszej partii (a jednak odpowiem) kup 4 zaworki iglicowe i będziesz miał z głowy (oraz pewność, że wszystko będzie szczelne). Załóż też filre paliwa (są specjalne motocyklowe w Larssonie, nie powodują one oporu - sprawdzone działa). Najcześciej podciekanie zaworów iglicowych powoduje brud, jakaś drobinka.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...