Skocz do zawartości

Yamaha FZ 750


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników !!!!!

 

Szukam taniego motocylka i na allegro natrafiłem na takie maszyny jak w tytule czyli Yamahe Fz 750 która jest w bardzo przystępnej cenie . Jednak interesuje mnie dlaczego są one tak tanie czym jest spowodowana tak niska cena ok 6000 nawet 5000 zł za roczniki od 90 do 93 roku . Czy po prostu są to wadliwe sprzęty czy moze poprostu dużo palną . Prosiłbym was o informacje jakie są koszta utrzymania czy są drogie cześci zamienne i czy często pojawiają się jakieś usterki oraz co w ogóle sądzicie o tym motocyklu

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz kaske to kup Fz-etę ja miałem rocznik 87 była wspaniała nic w nia nie włożyłem oprócz wymiany płynów.Moto jest Ok i napewno nie będziesz nazekał.Pali około 6 l na 100km.Ja sprzedałem swoją a po roku kupiłem Kawasaki ZXR,lecz zawsze będę wspominał ja dobrze.Jeśli cie jednak interesuje cos mocniejszego to bę sprzedawał swoja ZXR-ę za około 2 tygodnie jak wymienię łańcuch rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze ze pojawil sie ten post bo sam jestem zainteresowany.Dzis wlasnie przed chwila patrzylem na starsze maszyny i zobaczylem ta fz 750 z roku 1988 na allegro i jest wystawione za 4500zl ,wyglada bardzo ladnie i te 100 koni bardzo przemawia za 'tak' piszcie piszcie bo moze w przyszlym miesiacu taka kupie jezeli to udany sprzet, choc lampa troszke kwadratowa ale nie to jest wazne tylko radosc z jazdy jak dla mnie =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani, FZ 750 to motocykl do niczego, eFZeta przestała być sportowa 15 lat temu a turystyczna nigdy nie była, pali ok 7,5l/100km, ma promień zawracania jak Ikarus, twardą i niewygodną kanapę, po przejechaniu 150km na następny dzień możemy spodziewać się zakwasów na łydkach, a poza tym strasznie nie lubi pasażerów. Mimo tego wszystkiego jest to niesamowita konstrukcja, motocykl tak wdzięczny jak ich mało, pięknie brzmi, pięknie wkręca się na obroty i z iście szatańskim temperamentem oddaje moc, jest to po prostu wścieklizna i odradzałbym FZ 750 komuś, kto potrzebuje ją jako pierwszy motocykl. Polecam ten motocykl osobnikom, którzy szukają czegoś innego niż wszystko, jedynego w swoim rodzaju, a na dodatek zap***dalacza.

Drobna uwaga, wdzięczna Yamaha FZ 750 jest bardzo czuła i nie wybacza błędów, nienawidzi gównianych opon (tak jak pasażerów) a starsze wersje mają słabe hamulce (wskazane przewody w oplocie). FZ jest równierz bardzo nerwowa na nierównościach, zwłaszcza wzdłużnych. Poza pompą paliwa, która kiedyś w końcu musi paść nie ma żadnych istotnych wad konstrukcyjnych, silniki eFZetek potrafią nakręcić przy dobrych kierowcach nawet i 200 tys km, regulację zaworów przewiduje się co 42 tys km (wskazane wcześniejsze kontrole). Normalna FZ nie kotłuje oleju, siorbnie może z setkę między wymianami co 6 tys km.

UWAGA!!! Należy uważać, gdyż największą wadą eFZetek w kolorze biało-czerwonym jest kokietowanie swoim urokiem amatorów cudzej własności - mojej nie było mi dane sprzedać :?

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FZ-ta ma 6 biegów maksymalna prędkośc to 232 km/h - to dane serwisowe.Przyspiesza do 100 km/h w około 3,8 sekundy.Widze jeden opis negatywny, lecz moja maszyna była bez zarzutów.Moto stary ale warty naprawdę uwagi.Czy sie to komus podoba czy nie była to nowinka technologiczna(od modelu '87) gdyz po raz pierwszy zostało zastosowane pieć zaworów na cylinder.Mój palił 6 l /100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zapędziliście się, po pierwsze, to FZ 750 zadebiutowała w 85 roku a na wiosnę 87' przeszła pierwszą modernizację (tarcze hamulcowe, pełna owiewka). Yamaha FZ 750 OD POCZĄTKU PRODUKCJI MIAŁA 20 ZAWORÓW!!!! Porównywanie FZ 750 do GSXFa 600 to jak porównanie Lancera 1.3 do Eclipse 2.0, czyli żadne. Na pierwszym biegu to ok 120 poleci, ale po co tak napi***alać??? Opony - zawsze dobre, czyli żadnych używek i nie starsze niż 3-4 lata. Stara FZ z 16 calowym kołem z przodu ma skłonności do shimmy, zastosowanie dobrych opon niweluje ten efekt niemal do zera. Korzystne jest zostawienie z przodu fabrycznego wymiaru a na tył warto zakładać nawet w starszych wersjach 140/80/18

 

Więcej grzechów nie pamiętam

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhm tylko podaj mi jeszcze ile wyciagnie maxymalnie na pierwszym biegu =] ? bo chce porownac sobie to do gsx f 600 bo mialem okazje polatac ta maszyna. pozdr

 

Nie rozumiem kochany po co Ci to wiedziec? Chyba ze jezdzisz na jedynce cały czas? No mozliwe, ale chyba nie chcesz wyciągac całej prędkosci na 3 biegach? :-D Według mnie same pytanie o maxymalna predkosc na jedynce to głupota! Po co to komu? Ruszasz, jedziesz i tyle. A po co wiedziec w ile sekund i setnych przyspiesza i ile wyciagnie na jakim biegu?! Głupota! :roll: :? 8O

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...