Skocz do zawartości

Opinie o ZX12R, ZX9R, CBR XX


Gość highoctanee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość highoctanee

Zwracam sie do wlascicieli motocykli Kawasaki ZX12R, ZX9R i HONDY XX z prosba o przedstawienie swoich opinii i spostrzezen na temat tych maszyn.

( sam sprzet, jazda na nim, wszystko co ich dotyczy ).

- konkretnie chodzi mi o roczniki od 2001 w gore.

Zbieram sie z zamiarem zakupu ktoregos z nich i chetnie zapoznam sie z opiniami ich wlascicieli.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XX to idealny, szybki, bezawaryjny turystyk, ktorym bez wiekszego problemu mozna dowalic wiekszosci tego co porusza sie po drogach:). Przebiegi bezremontowe na poziomie 100 000 km sa wlasciwie norma, przy spelnieniu podstawowych zasad serwisowych oczywiscie. Duzym plusem jest wzgledny komfort, minusem gigantyczny promien skretu i spory apetyt na paliwo przy ostrej jezdzie z czestym mieszaniem w skrzyni. Mam XX od kilku lat, zjezdzilem nim cala Europe, i mimo wieku nie zamienilbym go na nic innego:))

PS. Haye zjada na sniadanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze - żadnego bym nie wybrał. zx-9r, pomimo ze jestem fanem kawasaki to ciężki motocykl, słabo sie prowadzi w zakrętach i żeby go złamać trzeba ważyć ze 120kg. Siedzisz wysoko na motocyklu a nie w nim dlatego kierowca nie czuje sie zbyt pewnie. Jęzeli chcesz się bawić w szybkiego turystę, to lepiej wybrac zx-12 lib cbrxx, natomiast jeżeli chcesz sportowy motocykl to albo zx-10r albo szóstka - byle nie 2000-2002r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdziele...

widzę, że każdy tu jest expertem od 9tek, choć nikt na niej nie jeździł więcej niż 2min po pasie!

motocykl jest leciutki - ja na swoją pojemność i okres produkcji - nie wiem w czym odczuwałeś tą ogromną (185kg) masę...

co do prowadzenie się i kładzenia w zakręty mam zgoła odmienne zdanie.

waże 75kg i jakoś bez problemów daje się zejść na kolanko

kolanko.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SQL - widzisz miałem okazje pośmigać trochę 9 bo chciałem sobie ją kiedyś kupić i po przesiadce z 9 2001r na 6 2003r stwierdziłem że 9 to pomyłka. Niedosyć że nie jest szybszy to 6 lepiej sie składa a to głównie dlatego że motocykl jest bardziej zwarty. 9 w porównaniu do 6 ma widelec jak rasowy choper. Przejedz sie naprawde jakąś nową 6 i zobaczysz różnicę. Obecnie sam mam zx-6r model 05, poprzednio miałem 03 i różnica jest olbrzymia jeśli chodzi o prowadzenie motocykla. Dla porównania powiem ci że na niezbyt dużym rondzie jesteś w stanie położyć ten motor na kolano jadąc zaledwie ze 45km/h i brak jest podczas tej jazdy uczucia że motocyk sie wywróci.

Z kumplami jak robimy jakieś wypady dziewiątki i motocykle typu cbrxx puszczane są do przodu, bo jak jeżdzą z tyłu to po chwili ich nie ma. Zresztą sami ich użytkownicy po wejściu na r6, zx czy 600rr stwierdzają ze lepiej sie im jeżdzi na 6-tkach bo motocykle łatwiej sie prowadzą.

No ale wiadomo każdy chwali to co ma, w każdym razie kolejnym moim motocyklem bedzie również 6-tka i napewno zielona :).

 

http://www.bikepics.com/members/dziur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SQL - widzisz miałem okazje pośmigać trochę 9 bo chciałem sobie ją kiedyś kupić i po przesiadce z 9 2001r na 6 2003r stwierdziłem że 9 to pomyłka. Niedosyć że nie jest szybszy to 6 lepiej sie składa a to głównie dlatego że motocykl jest bardziej zwarty.

niezłe :),

myślałem, że z krzesła spadne.

jeśli nie odczułeś różnicy w mocy między 9ką, a 6ką, to wytłumaczenie może być tylko jedno - jeździsz w granicach 2-3 tysięcy obrotów - wtedy może i równo idą - bo nie idą w ogóle.

o ile ze zwartością nie dyskutuję - bo wiadomo, że 600ka jest mniesza i lżejsza od 900ki, o tyle z tą prędkością, to przesadziłeś.

na torze Poznań może i 9ka dostała by od 6ki - przy tym samym jeźdźcu - bo tam są bardzo wolne zakręty i sporo szykan, ale komfort podróżowania i codzienna jazda jest bez porównania.

ty na 6ce, żeby jechać równie dynamicznie, musisz przy wyprzedzaniu zrzucać 16 biegów w dół - ja po prostu odkręcam manetkę.

 

[ Dopisane: 2005-09-11, 22:42 ]

PS-a porównanie 9ki z XXem jest nie na miejscu!

to tak samo, jakby porównać R6 z ZZR600...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SQL - to szkoda ze nie spadłeś bo powiedz mi ile ta twoja dziewiątka ma koni? Sory, ile miała bo po przejechaniu 30 tys km połowa z nich pasie sie gdzieś na zielonych łąkach. hmm i te nowoczese gaźniki to dzięki nim tak ochoczo się kręci do 11 tysiaków. Miodzio! Mam kumpli co mają dziewiątki w Kaliszu i przejechali sie moją poprzednią i obecną szóstką. Jeden z nich nawet dzwonił do brata z informacją ze niestety ale jego 9 nie jest w stanie tak szybko pokonywać zakrętów, jak również tak szybko rozpędzać się na prostej. Jeden z nich kupił w tym roku nową 600rr i powiedział cytuje " kuxxx nie życze nikomu kawy zx9r" koniec cytatu. Zupełnie nie wiem co przez to chciał powiedzieć..... Więc możesz myśleć ze masz szybszy motor itp itd ale prawda jest jedna - śmietana z tych motocyki jest już spita a nowoczesnością również nie grzeszyły.

 

 

http://www.bikepics.com/members/dziur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze - żadnego bym nie wybrał.

 

Jęzeli chcesz się bawić w szybkiego turystę' date=' to lepiej wybrac zx-12 lib cbrxx' date=' natomiast jeżeli chcesz sportowy motocykl to albo zx-10r albo szóstka - byle nie 2000-2002r[/quote''] Ale ty krecisz najpierw mowisz ze zadnego bys nie polecil a puzniej dajiesz wskazowki

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie obraź się dziur, ale jesteś jakiś dziwny,

albo miałeś do czynienia z kastrowanymi/zjebanymi/źle_wyregulowanymi 9kami, albo masz NOSa w tej swojej 6ce.

ahas - jeśli po 30kkm zostaje połowa kucy, to ja mam już 1/4 - bo przejechałęm 56k km - z tego 32k na wolnym wydechu - więc już pewnie ze 20KM mi zostało pod dupcią :),

rozumiem, że bardzo kochasz swoją 6kę, ale nie głoś publicznie takich bluźnierstw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze do 600 ccm podchodziłem z pewnym dystansem. Tak było do momentu kiedy nie zacząłem jeździć na nowych 636. Zakres obrotomierza jest 'wyższy' o ok. 5 tys. obr/min w porównaniu do litra, ale podczas przyspieszania dzieje się niezły kosmos, a dźwięk zasysanego powietrza jest lepszy niż dźwięk najlepiej brzmiącego wydechu. Te motocykle odpychają się lepiej niż trzy- czteroletnie 750tki. Perfekcyjne prowadzenie, mocarne heble. Na miasto nie ma nic lepszego. 9tka jest o jakieś 20kg cięższa i tylko kilka koni mocniejsza.

 

Mimo to, wątpię, żeby 636 dało radę 9tce na prostej powyżej 200km/h. Po prostu dodatkowe ccm i większy moment obrotowy robią swoje. Myślę, że po 10 sek. sprintu 6tka może pomachać na pożegnanie 9tce białą chusteczką. Zwłaszcza, że silnik ZX9R jest mocarny (jak na 'wybrakowanego litra'). Jazda po zakrętach to zupełnie inna bajka, a temat tego wątku ma się nijak do motocykla klasy 600 ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę' date=' że po 10 sek. sprintu 6tka może pomachać na pożegnanie 9tce białą chusteczką.[/quote']

myślę, że przy wprawnym jeźcu może to być nie po 10, a po 5, czy 6 :),

no - ale tu mowa o jeżdżeniu po czerwonym polu.

w takiej codziennej eksploatacji - wyjazd gdzieś dalej (trasa) - 600ka odpada od razu. elastyczność większego silnika jest bezdyskusyjna - co przekłada się właśnie na machanie (lub nie) biegami podczas wyprzedzania/przyśpieszania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SQL - no co ty żadnego podtlenku nie chce, bez przesady, natomiast proponowałbym ci zadzwonić do salonu kawy do łodzi na Suwalską. Chłopaki założyli i prowadzą Kawasaki Racing Team Polska, szczególnie poproś Gołego do telefonu to ich mechanik i powie ci wszystko jak sie zbierają poszczególne motocykle i jakie są ich wady czy zalety. Porównując nowa 6 do 9 z tego co widze to 98-99 rok to tak jak byś porównywał dinowazura do ssaka - ewolucja ogromna. Kilka rzeczy które powodują że 6 ciągnie równo od dołu w pełnym zakresie obrotów to min:

podwójny wtrysk, polerowane gładzie dolotowe, większa kompresja, zespół przepustnic w kanałach dolotowych oraz przepustnica przed wydechem itd. Razem daje to 136KM przy suchym motocyklu ważącym 164kg. Nowe łożyska w kołach i wery lekkie obręcze powodują ze motocykl zajebiści płynnie sie toczy i pokonuje mniejsze opory. Naprawde wierz mi nie chce ci robić przykrości ale wciągam 9 jak chce. A to że może nie polece 290 tylko z 10km mniej nie oznacza że przy większych prędkościach 9 ma większe atuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...