Harry Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 wiem ze temat był poruszany bo juz kiedys cos takiego czytałem ale juz nie pamietam i nie mam czasu na szukanie bo jeszcze dzis musze kupic czesci. Otóż nie moge zdjąć lewej kapy. Odkręciłem wszystkie sruby, element obrotomierza, sprzęgła (tam gdzie linka wchodzi). Kopniaka nire odkręcam bo ponoć on wychodzi razem z kapą. Coś jednak trzyma tą kapę na wysokości sprzęgła. Pomóżcieza podpowiedzi z góry dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.w Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 czesc. Ja mam 250, ale to powinno byc to samo. W sumie po odkręceniu śrub (jest ich z tego co pamiętam 5, choc nie dam se ręki odciąć), dekielka z ślimakiem od obrotomierza, oraz śruby z "zebatką" do tegóż slimaka (tej na wale) no i oczywiście nóżki zmiany biegów, kopuła powinna bezproblemowo zejść. W sumie wraz z kopuła powinien zejsc kopniak i częśc "tuleji"?? czy jak to nazwać od sprzęgła ( w każdym razie wygląda jak jakas tuleja tyle ze ma łożysko w środku i robi za docisk kosza podczas wysprzęglania). Sorry za niefachowy język. Mam nadzieje ze ci bardziej pomogłem niz namieszałem;). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harry Opublikowano 3 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 a jak wykrecic tą srubę z zębatką skoro to sie obraca wraz z wałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 a jak wykrecic tą srubę z zębatką skoro to sie obraca wraz z wałem?Krecisz sruba tak jakbys chcial ja odkrecic i jak tlok bedzie przy gmp (poczujesz kompresje) to wtedy stukasz w klucz mlotkiem i w sumie odrazu idzie!! Kiedys probowalem jakos blokowac lancuch i wrzucac na bieg i mimo dzwigni metrowej nie moglem tego odkrecic, a metoda na kompresje poszlo w sumie odrazu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.w Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 musisz zablokowac jakos wał. mozesz spróbować wrzucic na 1 bieg i wtedy na wciśnietym na maksa tylnim hamulcu, lub, bardziej brutalna metoda - odkręcasz rurę wydechową i wkładasz przez otwór wylotowy twardy kawałek drewna blokując tłok. Moze byc to też np klucz owinięty szmatą, ale tutaj trzeba bardzo uważać, zeby czegoś nie uszkodzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harry Opublikowano 3 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 dziękuję, już idę działać [ Dopisane: Sobota Wrzesień 03, 2005 12:31 pm ]Generalnie chodziło mi o wymianę sprzęgła i jakichś sprężynek na osce od zmiany biegów bo nie wskakuja i myslałem ze one sa tuz pod lewym deklem ale jednak nie. Chyba muszę rozpołowić silnik. Powiedzcie proszę jak sie za to zabrac, od czego zacząc, na co uwazac no i jak zdjąć kosz sprzegłowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niagara Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 zeby zdjac sprzeglo bedzie ci potrzebny specjalny sciaga, mozesz jeszcze sprubowac go zdjac sciagaczem do lozysk :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.w Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 No do sprzęgła to tylko ściągacz. Ściągacz taki idzie zrobić, ale trzeba posiadać odpowiednie materiały i narzędzia. Podobno idzie też kupic go w sklepie. Jest to po prostu kawałek rury nakręcanej na sprzęło ze śrubą, która natomiast wkręcana jest w tą rurę. Wszystko musi być bardzo mocne bo trzeba sie ładnie napocić zeby to sprzęgło zdjąć. I jeśli chodzi o wymianę tarcz sprzęgłowych ( napisałeś sprzęgła, nie wiem czy Ci chodzi o cały kosz czy o właśnie tylko tarcze) to prawdopodobnie jeśli wymienisz je na nowe to nie zmieszczą ci się one w koszu (chyba ze masz orginalne). Temat był poruszany przeze mnie i mi poradzono, zeby wymienic 2-3 tarcze, lub nowe zeszligować na płaskiej powierzchni. Wymienienie 3 poskutkowało. Jak bedziesz zakładał sprzęgło to pamiętaj, żeby mocno je dokręcić. Jak tego nie zrobisz może ulec uszkodzeniu powierzchnia styku wału z koszem, co już jest dość poważnym problemem. A co do tych spręzynek od zmieniacza to konieczne jest rozpołowienie silnika. I tak: jak bedziesz spuszczał olej to obok śruby spustowej jest śruba nad którą jest sprężynka z kulką. Musisz uważać, żeby tego nie pogubić. I jak będziesz skręcał to wkładasz sprężynkę w śrubę , dajesz dużo smaru, potem na to kulkę i wkręcasz w silnik. To chyba najprostszy sposób gwarantujący prawidłowe ułożenie kulki po złożeniu silnka. A poza tym silnik ten jest dość prosty w budowie i nie powinieneś mieć problemów z rozpołowieniem. Pilnuj jeszcze kolejnosci wodzików w skrzyni. Jak już bedziesz miał go rozpołowionego, posprawdzaj sobie luzy na łozyskach, sprawdz wał itd. To chyba wszystko. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.